11-10-2022، 1:05
(11-10-2022، 0:57)Đęąđ.ğïřł نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید." شاید اون چیزی که انسان در نظر میگیرمش اصلا انسان نباشه "
(11-10-2022، 0:53)Mohlek نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گفتم قبل از اینکه کامل کامل شه
زنده بودن ملاک نیست
مثلا علف هم زندست
ینی جون داره
ولی ما راحت پاهامونو میزاریم روش
هر چیزی که زندست لزوما انسان نیست
اینکه بعدا میشه یا نه رو کاری نداریم ولی در حال حاضر ممکنه نباشه
بازم میگم این قضیه خیلی خیلی عمیقه
خب با این اوصاف همونطور که تو مثال بالا گفتم ؛ اون اسپرمی که از هر کدوممون خارج میشه هم میتونسته بعدا به انسان تبدیل شه
پس اونجا هم ما یه سقط کردیم
اون موجود زندس حرکت میکنه حتی فهمیدن جنین تو رحم خواب هم میبینه صداهاهم تشخیص میده
نمیشه براساس شایدو اما سر هرمسئله ای تصمیم گیری کرد چه برسه اجرا
اینکه فلان فیلسوف تو یه دوره ای حرفی زد ک ملاک نیست ،علم پزشکی تو الویته
بخاطر همین اما و اگر هاشه که میگم شاید
چون اصلا دیدگاه دقیقی وجود نداره
کما اینکه علم تجربی تا فردا صبح هم بشینه فکر کنه نمیتونه بگه انسان چیه و ذات و ماهیت انسانی چی هست
از علم تجربی فقط میشه کمک گرفت
مبنا نیست
نظر فیلسوف هم هیچوقت مبنای حرف قرار نمیگیره
چون ما هزاران هزار فیلسوف داریم که هر کدومشون واقعا یچیزی گفتن
فقط دیدگاهو نقل میکنیم
(11-10-2022، 1:01)امیرحسین نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.تهشم اگه کم بیارن میگن ببینید ذهن ما نمیفهمه اینچیزارو
(11-10-2022، 0:59)Đęąđ.ğïřł نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
@سهَند
سوال میکنی خودت میری):
فلسفه از دین جداس
آخوندا اینجوری صحبت میکنن معمولا فلسفه و منطق رو قاطی میکنن بعد یهو یه مثلا علمیم بهش میچسبونن
