اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاربردهای موبایل درآموزش

#1
امیدوارم موردقبول واقع بشود.SmileSmileSmile

اشاره :
امروزه میزان سواد و دانش وجود پژوهشگران ،اندیشمندان و به طور کلی شاخص های بهره وری از فناوری و اندیشه انسانی نماد اصلی رشد و یا عقب ماندگی ملتها و کشورها به حساب می آیند . ما مفتخریم که پیرو مکتب و آئینی هستیم که بالاترین و مهم ترین رسالت پیام آور آن ، یعنی حضرت محمد بن عبدالله (ص) گسترش علم ،آگاهی ، خواندن ونوشتن بود معجزه جاویدش کتاب و نخستین آیه ای که بر زبان جاری ساخت اقراء باسم ربک الذی خلق بود . و مهمترین هدف از بعثت او تلاوت آیات الهی برای آموزش و پرورش انسان ها بوده است هوالذی بعث فی الامیین روسولاً منهم یتلواعلیهم آیاته و یزکیهم و یعلهم الکتاب و الحکمه و این پیام بلند الهی است که با گذشت قرنها همچنان بر تارک هستی می درخشد و حتی امروز به شعار جهانی مبدل شده است . به نحوی که کلام شاعر بزرگ پارسی گوی حکیم فردوسی که متاثر از همین آئین و مکتب است یعنی توانا بود هر که دانا بود . استراتژی جامعه جهانی در آغاز هزاره سوم میلادی است .
فناوری اطلاعات نقش اساسی در تحقق و تعمیم این شعارهای جاودانه خواهد داشت گسترش فناوری اطلاعات و دسترسی آسان وکم هزینه را برای فراگیران اعم از دانش آموزان دانشجویان ومعلمان به روش آنلاین فراهم می کند و زمینه تبادل سریع اطلاعات و تعاملات فرهنگی را میسر می سازد .
رشد جوامع فرهنگی امروزه در گرو همگرائی و تعامل گفت گو و تبادل دانش و اطلاعات و فرهنگ بشری است دوران واگرائی تک گویی و انزوا طلبی به پایان رسیده است مرزهای جغرافیایی و حتی مرزهای فرهنگی و عقیدتی نفوذ پذیر شده اند باید با آگاهی ، شناخت و هوشمندی و نیز با تکیه بر فرهنگ و مولفه های بومی و آمادگی برای پذیرش تحولات علمی و بین المللی نقش و جایگاه خود را پیدا نمود .
مطالعات تلفن همراه :
توسعه سامانه های ارتباط همراه و گسترش خدمات ارائه شده به کاربران آن از یک سو و ورود سامانه ها و امکانات رایانه ای به دستگاههای تلفن همراه از سوی دیگر روز به روز قابلیت های این رایانه های همراه را افزایش داد و کارایی آنها را هم به منزله ابزار فردی همه کاره و هم عضوی از یک شبکه اجتماعی که گستره وسیعی از نقشهای اجتماعی فرد را تسهیل می کند ارتقاع داد .
این رایانه های ارتباط گر هر روز کوچک تر و کوچکتر شدند و با قیمتی مناسب تر در اختیار افراد گرفتند و بدین ترتیب اندک اندک به ابزاری فردی تبدیل شدند که نه برای استفاده اشتراکی طراحی می شوند و نه اینکه افراد تمایل داشتند آن را به طور مشترک مورد استفاده قرار دهند .
از سوی دیگر توسعه های فناورانه و متنوع شدن خدماتی که برای کابران این فناوریها طراحی می شد

کمک کرد که تلفنهای همراه نه تنها به ابزاری برای گفت و گوی میان دو فرد که به وسیله ای برای انجام دادن طیف وسیعی از فعالیتهای اجتماعی تبدیل شود . هویت دو گانه تلفنهای همراه رایانه ای به منزله ابزار فردی – اجتماعی موجب شد که این صنعت ارتباطی با ابزار حضور فرد در اجتماع و تسهیل ایفای نقش اجتماعی او تبدیل شود و به او اجازه دهد که از این پس آسان تر ، سریع تر و گاه به شیوه های متفاوت در اجتماع حضور یابند .
برای مثال تلنهای همراه رایانه ای به فرد کمک کردند در حالی که در خلوت فردی خود باقی مانده حضور اجتماعی داشته باشد و برخی یا بسیاری از نقشهای اجتماعی خود را ایفا کند به بیان دیگر تلنهای همراه رایانه ای موجب شدند که عمل اجتماعی نیز بتواند در حوزه های فعالیتهای فردی شخص قرار گیرد در واقع تلفن همراه به صنعت حضور و ارتباط جامعه با فرد و فرد با جامعه تبدیل شد .
تغییر در سن کاربران موبایل در کشورهای توسعه یافته به سنین دوره آغاز مدرسه رابطه جدیدی از ارتباط بین خانواده ، فرزندان و مدرسه را فراهم آورده است امروز با استفاده از تلفنهای همراه جدید مادران می توانند موقعیت فرزندان خود را در طول روز دنبال کنند و بدین ترتیب روابط حمایتی فرزندان با پدر و مادرها و پدر بزرگها تامین می شود .
بنابراین می توان گفت نقشهای اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی فرد تحت تاثیر کاربر تلفنهای همراه رایانه ای قرار گرفته است .
ضرورت استفاده از فناوری در آموزش (موبایل):
با ورود طرحهای جدید تلفن همراه به بازار ، امروزه گوشیهای مختلفی را می بینیم که با حالت تا شونده و اجزاء قابل چرخش و تحرک خود به حالتهای مختلف در می آیند در این میان گوشی هایی را می بینید که در یک حالت تقریباً تماماً یک صفحه نمایشگر نسبتاً بزرگ هستند و در حالتهای دیگر بهترین شکل ممکن برای حروف چینی و موارد دیگر را در اختیار کاربر خود می گذارند .
تکمیل تلفن همراه رایانه ای که صفحه کلید مجازی نوری دارد خواهد توانست تا حدود زیادی مشکل سختی حروفچینی با صفحه کلید کوچک تلفنهای همراه را حل کند . در این صورت کافی است تلفن خود را بر روی میز یا یک سطح صاف دیگر قرار دهید و با فشردن یک کلید صفحه کلید نوری آن را باز کنید . آنگاه خواهید توانسست با فشردن انگشتان خود بر روی کلیدهای نوری مجازی به راحتی حروفچینی کنید . احتمالاً این صفحه کلید مجازی بسته به سطحی که گوشی روی آن قرار دارد و تنظیماتی که روی گوشی انجام داده اید می تواند اندازه های متفاوتی داشته باشد .
ناتوانی ما در کنار آمدن با این اکولوژی یادگیری جدید باعث شده فناوری ارتباطات علی رغم تاثیرات تحولی عمیقی که از جهات گوناگون بر جامعه به جای گذاشته است نتواند اموزش و پرورش را با تغیری جدی مواجه سازد .
همانطور که گفته شد یادگیری الکترونیکی را نمی توان تنها یک فناوری جدید دیگر و یا ابزاری مکمل دانست که ممکن است به طور کامل پذیرفته شود و یا اینکه طرد گردد .
از آنجایی که ارتباط محور اصلی و اساسی تمامی تعاملات آموزشی است احتمالاً تاثیر آن بر نظام های آموزش و پرورش معلمان و فراگیران بسیار چشمگیر خواهد بود شبیه سازی یا تقلید صرف از رویکرد سنتی چهره به چهره منطقی به نظر نمی رسد . اگر ما واقعاً در یک اکولوژی یادگیری جدید قرار داریم پس اقدامات شبیه سازی که مبتنی بر یک اکولوژی متفاوت هستند .
به کار ما نخواهند آمد اگر ما تنها بر اقدامات شبیه سازی سنتی تکیه کنیم نه تنها فرصت های موجود برای بهبود تجارب یادگیری از دست خواهند رفت بلکه خود اینگونه اقدامات نیز در برابر ویژگی های مربوط به عصر جدید یادگیری مقاومت خواهند کرد .
یادگیری الکترونیکی مطمئناً تمامی اشکال آموزش و یادگیری در قرن بیست و یکم را متحول خواهند نمود اگر چه تاثیر و نفوذ یادگیری الکترونیکی در نهاد های آموزشی سنتی بسیار کم رنگ بوده – در حقیقت تنها اقدامات و روش های موجود را تقویت نموده است اما باید دانست همزمان که ما شناخت بیشتری از این فناوری و توانائیهای باقوه آن بدست می آوریم یادگیری الکترونیکی نیز به نحو موثرتری بر دیدگاه ما نسبت به مقوله تدریس و یادگیری تاثیر خواهد گذاشت تحولی که یادگیری الکترونیکی در آموزش و پرورش بوجود خواهد اورد تنها به کمبود کارایی اجرایی و یا حفظ رویکردهای سنتی محدود نخواهد بود ان دسته از افرادیکه خود متعهد به بهبود فرایند تدریس و یادگیری می دانند هر گز نمی توانند نسبت به یادگیری الکترونیکی بی تفاوت باشند .
ظرفیتهای تلفن همراه برای آموزش :
الف :ظرفیتهای عمومی :
ارتباطات بدل از حضور فیزیکی
تسهیل امور در حال حرکت
سرگرمی
خدمات شهری
دسترسی دائمی به اطلاعات و تبادل آن
ذخیره اطلاعات فردی
زندگی کردن من مردن تدریجی بودcryingcryingهر چه جان کند تنم عمر حسابش کردن
پاسخ
 سپاس شده توسط aCrimoniouSs
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
کاربردهای موبایل درآموزش - hosainbakhtiari - 06-12-2012، 17:37

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عکس زمینه موبایل خودتون
Big Grin دانلود بامیلو Bamilo 2.12.3 اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی بامیلو اندروید !
  انواع اپلیکیشن موبایل کدام ها هستند؟
  درخواست نویسندگی در بخش نرم افزار موبایل و بازی ها
  پابجی موبایل
Smile دانلود Talking Booba 2 v2.1 - بازی موبایل بوبای سخنگو اندروید !
Smile دانلود Tehran Metro 1.4.1 برنامه مترو تهران برای موبایل اندروید !
Heart دانلود FIFA Soccer 12.2.01 بازی فوتبال فیفا 2018 موبایل اندروید !
  بازی استراتژی آنلاین پادشاهان موبایل Lords Mobile اندروید !
  قطع اتوماتیک اینترنت زمان خاموشی صفحه‌نمایش موبایل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان