امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ميكسر ديجيتال

#2
ميكسر ديجيتال

یک میکسر یا کنسول میکسینگ یا بورد میکسینگ همه به یک چیز برمی گرددند، دستگاهی که به شما اجازه میدهد تا balance، position ،effect و همسان سازی (equalize) کنید کانال های صوتی مختلف آن را به یک شکل صوتی بنام میکس. شما میتوانید افکتهایی اضافه کنید به چند کانال ولی به بقیه اضافه نکنید یا سازی را در موقعیتی در میدان استریو قرار دهید. همینطور میتوانید کانالها را به دستگاه مستقل دیگری بفرستید که افکت های موردنظرتان را تولید میکند و یا پرداخت کنید صدای هر کانال صدا را با یک equalizer اختصاصی که بتوانید bass Treble و Mid range صدا را تغییر دهید. شما میتوانید به موزیک ساخته شده چند لایه خود بهبود ببخشید با یادگیری اینکه چگونه میکس کنید.

کسانی که شروع به ساخت استودیو میکنند خیلی زود به این موضوع فکر می کنند که چه چیزی را مرکز استودیو قرار دهند. روش اول و سنتی ترین روش، بورد میکسینگ آنالوگ است جایی که همه خروجی ها از هر چیزی ماتریس شده است با ورودی و خروجی هایی که به ضبط کننده ( که معمولا یک کارت صدا کامپیوتر و DAW است) خورده است. روش دوم، شما ممکن است بخواهید بدون میکسر کار کنید، استفاده از یک اینترفیس صوتی و مرکز را سکونسر کامپیوتر خود قرار دهید که همه صداها برای میکسینگ به ترک های صدا و پلاگینها میرود. مطمئنا این نوع روش مقدار کمتری هزینه تجهیزات را شامل میشود و راه آسانی است برای شروع کار. سومین روشی که اساسا و بیشتر توسط آن هایی که از ضبط کننده های مولتی ترک استفاده می کنند، بکار میرود یعنی جایی که میکسر دیجیتال وجود دارد. چهارمین و آخرین روش، استفاده از جدیدترین نسل میکسرها که ترکیبی از میکسر و اینترفیس صوتی میباشد. این ها بعضی مواقع یک سطح کنترل (control surface) یا حتی یک اینترفیس صوتی بصورت یکجا بهمراه دارند.

کار کردن بدون میکسر

آیا یک میکسر برای تجهیزات ضروری است؟

ممکن است نباشد -- طوری که شما میکس تان را در محیط دیجیتالی کامپیوتر با سکونسرهای حرفه ای مانند Logic ، Sonar, Cubase, Nuendo یا Digital Performer و یا Pro Tools LEانجام میدهید. اگر شما دارای اینترفیس با ورودی چندگانه هستید، آسان است تا بسادگی منابع صوتی را به اینترفیس متصل کنید و خروجی ها را به سیستم مانیتورینگ. اینترفیس صوتی تمام کارهای یک کارت صدا را انجام میدهد اما ورودی خروجی های بیشتری را ارائه میدهد.
حتی بسیاری از حرفه ای ها بدون میکسر کار می کنند. با یک سطح کنترل (control surface) مانند Mackie Control میتوانید Surface میکسر-مانند داشته باشید تا کنترل کنید تمام Leveling و Effecting هایی را که در میکسر نرم افزار انجام میدهید. تنها پری امپ های خوبی برای میکروفن هایتان تهیه کنید اگر اینترفیس شما آن را ندارد. میکسر شما در واقع در CPU کامپیوتر ساخته میشود.
یک گزینه دیگری که مربوط به موضوع کار کردن بدون میکسر میباشد، ترکیبی از اینترفیس صوتی و control surface است. مثل Tascam FW1884, Project Mix و یا Digidesign 003. اینها چیزی بیش از یک سطح کنترل و بیش از یک میکسر هستند. این دستگاه های پیوندی ترکیبی از میکسر صدای دیجیتال، سطح کنترل، اینترفیس صوتی و اینترفیس میدی هستند. به دلیل اینکه آنها مانند اینترفیس صوتی کار میکنند آن ها جایگزین کارت صدا در تجهیزات شما میشوند. بنابراین اگر یکی از آنها را تهیه کنید دیگر نیازی به میکسر ندارید. حداقل تا موقعی که به تعداد ورودی های بیشتری نیاز پیدا نکنید. ممکن است ورودی و خروجی ها محدود باشند (معمولا 8ورودی 8 خروجی) که برای تجهیزات کوچک و گروه های کوچک عالی است ولی نه برای گروه های بزرگ و کامل که شامل ضبط درامز و یا ضبط همه افراد گروه به طور همزمان می باشد.

چه کسی میتواند بدون میکسر کار کند؟

A) کسانی که تعداد کمی سخت افزار دارند.
B) کسانی که می خواهد سیگنال های صوتیشان را در محیط کاملا دیجیتال داشته باشند.
C) کسانی که کامپیوترهای سریعی دارند و از تعداد زیادی ساز مجازی استفاده خواهند کرد و یا دارای کانال های زیاد اینترفیس صوتی و پری امپ های مطلوب هستند.

آیا میتوان با کارت صدای استربو بدون میکسر کار کرد؟

البته، شما به دو کانال پری امپ میکروفن برای اتصال به کارت صدا نیاز دارید. با 2 کانال صدا شما قادر خواهید بود تا ترک های استریو ضبط کنید. چرا همه اینطور عمل نمی کنند؟ زیرا وقتی که می خواهید از Synths سخت افزاری هم استفاده کنید، موفق نمیشوید. ولی میتوانید اینگونه عمل کنید اگر بخواهید از 1 یا 2 میکروفن و Synths نرم افزاری و سمپلرها و یا برنامه هایی مانند Fruity Loops, Acid, Reason و غیره برای سازها استفاده کنید. خود را محدود کنید آن موقع هرگز به میکسر نیاز پیدا نمی کنید.
شما تمامی صداهایتان را از کانورترهای کارت صدا عبور می دهید. اگر کارت صدایتان خوب است مشکلی نست ولی اگر اینطور نیست، کیفیت کاهش پیدا میکند. هرچند اینترفیس های صوتی امروزه واقعا ارزان هستند.

جایی که میکسر مورد استفاده قرار میگیرد: Front End و یا Back End

روش اول (front end): شما میتوانید میکسر را قبل از اینترفیس صوتی قرار دهید طوری که میکسر تمامی سیگنالهایی مانند میکروفن، Synths ، گیتارها را به اینترفیس یا کارت صدا برای ضبط میدهید. روش دوم (back end): میکسر سیگنال هایی را از اینترفیس یا کارت صدا دریافت می کند و به شما اجازه میدهد تا تعدادی خروجی آنالوگ اینترفیس را روی فیدرها میکس کنید. همه میکسرها به هر دو روش بالا نمیتوانند کار کنند.

ميكسر ديجيتال

انواع میکسر

اساسا سه نوع وجود دارد. 1) میکسرهای آنالوگ 2) میکسرهای دیجیتال 3) نسل جدید میکسرهای آنالوگ که دارای اینترفیس usb یا Firewire می باشند.
یک میکسر آنالوگ شامل مسیرهای سیگنال آنالوگ می باشد و صدا را به داده دیجیتالی تبدیل نمیکند. یک میکسر دیجیتال هر دو منبع دیجیتالی و آنالوگ را می پذیرد و شکل موج ها
(waveforms) را به داده دیجیتالی بمحض اینکه وارد میکسر شود تبدیل میکند و معمولا دارای افکت ها و پروسسورهایی هستند که میتواند داده های دیجیتالی را تحت تاثیر قرار دهند قبل از اینکه در خروجی داده دیجیتالی به شکل موج تبدیل شود. جدیدترین میکسرهای آنالوگ اینترفیس usb یا firewire را اضافه دارند. این ها معمولا دارای مسیرهای سیگنال کاملا آنالوگ در سراسر بورد هستند و ممکن است از خروجی های آنالوگ استفاده کنند. هر چند ممکن است ترک های جدا و خروجی مستر نیز به دیجیتال تبدیل شده باشند تا شما گزینه دیگری برای دریافت صدایتان در کامپیوتر داشته باشید. (شما باید مشخصات میکسر را بررسی کنید تا ببینید واقعا چی چیزی از Firewire یا usb منتقل میشود. ممکن است در هر میکسری متفاوت باشد).
کدام "بهترین" است؟ میدونیم که میخواهید بپرسید. طبق معمول، بستگی دارد. در ادامه به شما کمک میکنیم تا تصمیم بگیرید کدام بهترین گزینه برای شماست.
شما میتوانید از یک میکسر بهمراه اینترفیس صوتی استفاده کنید. اگر میکسر شما کانال های کافی دارد میتوانید از روش back end استفاده کنید. خروجی های اینترفیس صوتی به میکسر میرود و از EQs و Send/return ها برای بهبود بخشیدن و پرداخت صدا در فضای آنالوگ استفاده میکنید. اگر شما اینترفیس صوتی 8x8 دارید بنابراین میتوانید 8 کانال مجزا در میکسر داشته باشید. با یک میکسر، شما انعطاف پذیری را افزایش میدهید، سرهم بندی تجهیزات را آسان میکنید و برای خیلی از ما ها، مفرح خواهد بود که فیدرهای واقعی داشته باشیم بجای خیره شدن به صفحه مانیتور.

ميكسر ديجيتال
میکسر دیجیتال با اتصال فایروایر
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.zzounds.com/a--3745/item--MAC1642VLZIII/sid--mixer
میکسر آنالوگ کلاسیک
ميكسر ديجيتال
میکسر آنالوگ با اتصال فایروابر

میکسر و کیفیت

چرا بعضی از میکسرها گرانتر هستند ولی مشخصه های کمتری را ارائه میدهند؟

اساسا در مورد میکسرها شما همانقدر که پول میدهید، دریافت میکنید. شما سراغ مشخصات نمی روید وقتی حرف از دوام و ماندگاری میکسرها میشود. عناصر سازنده کیفیت هزینه بر هستند. به یاد داشته باشید میکسرها دارای تعداد زیادی قسمت های حرکتی مکانیکی هستند. میکسرهای خیلی ارزان اغلب دارای headroom کمتری هستند، صدای هیس بیشتری دارند و دارای حساسیت بالایی در جذب hum می باشند.بنابراین شما باید مراقب باشید تا بارگذاری اضافه، سیم کشی و همسان سازی (EQ) کردن زیاد نداشته باشید. البته امروزه کیفیت بیشتر میکسرها حتی Behringer های ارزان قیمت، بسیار بالاست. هرچند ممکن است میکسرهای ارزان قیمت دارای Faders و knob های شل، لرزان و یا سفتی باشند.
یک میکسر مجموعه ای کامل از سیم کشی و مداربندی های پیچیده ای است که اگر حتی یکی از اتصالات داخلی خراب شود تعمیر آن ممکن است بسیار مشکل باشد! گارانتی و بیمه نیز ممکن است در قیمت میکسرهای تاثیر داشته باشد.
همینطور پری امپ های میکروفن میکسر در قیمت میکسر بسیار اهمیت دارد که سیگنال نسبتا ضعیفی که از میکروفن های می آید را تقویت می کند و به Level سیگنال قابل استفاده تبدیل میکند. هرچقدر پری امپ ارزانتر باشد، داده های ناخواسته بیشتری در سیگنال نهایی خواهید داشت، درحالی که فقط Synths را میکس میکنید دیگر نیازی به پری امپ میکسر ندارید. برای مثال میکسرهای Mackie قیمت بیشتری دارند ولی مانند تانک ساخته شده اند، عالی صدا می دهند و دارای پری امپ های XDR مرغوب خودشان هستند. شاید فکر کنید که Behringer ها به دلیل ارزانی شان پری امپ های بدی داشته باشند بهرحال در بسیاری از استودیوهای خانگی استفاده میشوند و بسیاری هستد که معتقدند آن ها بسیار خوب صدا میدهند. هر چقدر که متخصصان در استودیوهایشان حرفه ای تر میشوند PreAmp های مستقلی جایگزین PreAmp های میکسرشان می کنند.

چه کسی به میکسر نیاز دارد؟

استودیوهایی با بودجه پایین، به میکسر نیاز دارند تا خاصیت های ضبط استودیویی را به کارت صدای پایه (که ممکن است دارای دو خروجی و دو ورودی باشد) اضافه کنند.
برای استودیوهای پیشرفته تر که تعداد زیادی تجهیزات دارند مثل reverbs, delays, compressors ، پدال ها و ابزار دیگری که باید به کامپیوتر یا ضبط کننده مولتی ترک مجزا وصل شود.
در دلم حس غریبی ست که یک مرغ مهاجر دارد

و چه اندوه عجیبی ست که در خلوت دل

یاد یک دوست نباشد که تو را غرق تماشا سازد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: ميكسر ديجيتال - mohammadreza... - 26-01-2012، 16:01

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفي پاور ميكسر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان