اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 865 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 865 errorHandler->error




 


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اموزش جامع کار با LandScape

#1
اموزش جامع کار با LandScape



درست اواخر سال 2011 بود که شرکت اپیک گیمز با بازنگری در ساختار ابزار انریل ادیتور اقدام به به روز رسانی سراسری ادیتور چه در زمینه های تکنولوژی و چه در زمینه های ابزاری کرد . از جمله اقدامات بسیار خوب این شرکت در بروزرسانی انریل انجین در قسمت ساخت عوارض زمین بود. در سیستم قبلی ساخت انجین با استفاده از TrainEditMode انجام میشد . در این سیستم امکانات ویرایش و ساخت عوارض زمین به خوبی فراهم بود اما این سیستم مشکلات فراوانی داشت . از مشکلات فراوان سیستم قبلی عدم انعطاف پذیری آن در ساخت عوارض و همچنین عدم استفاده از بیشتر از 5 لایه در تخصیص بافت ها به آن بود که در صورت بیشتر شدن این لایه ها مشکلات فراوان از جمله عدم نمایش تکسچرها و به هم ریخته گی آنها قابل مشاهده بود . همچنین استفاده از این سیستم باعث آن میشد که تخصیص حافظه و میزان حافظه ای که مورد استفاده قرار می گیرد بسیار زیاد میشد بنابراین استفاده از این سیستم در ابعاد زیاد باعث افت فریم فراوان میشد با معرفی LandScape تمامی این موانع برداشته شد . اپیک گیمز سیستم کارامدی را معرفی کرد که باعث شد معنا و وجود سبک Open World را به وجود بیاورد . استفاده از سیستم عوارض زمین در ابعاد گسترده / انعطاف پذیری بسیار زیاد این محصول و اضافه شدن قابلیت های تکنولوژی Directx11 به قسمت ساخت عوارض در کارامدی بیشتر آن نسبت به سیستم قدیمی نقش یسیار زیادی را ایفا می کرد . 
در این مقاله می خواهیم بیاموزیم چه گونه از این سیستم استفاده کنیم : 




برای دسترسی به این سیستم در انریل ادیتور بر روی ایکون مربوط به ان کلیک کنید 

اموزش جامع کار با LandScape



که با کلیک کردن بر روی آن قسمت مربوط به ابزار آن باز میشود. 

اموزش جامع کار با LandScape



این سیستم دارای ابزار کاربردی می باشد که در ساخت هرچه بهتر عوارض کمک بسیاری خواهد کرد 

ابزار قسمت PaintTools جهت اعمال نوع ابزار ویرایش محیطی . 



اموزش جامع کار با LandScape



این سیستم دارای ابزار متوهای متنوعی است که در زیر به اختصار کاربرد هر بخش را می توانید مشاهده کنید 

اموزش جامع کار با LandScape



در صورتی که Terrain های متعددی را ایجاد کنید می توانید از قسمت Landscape Selection آنها را مدیریت کنید . از قابلیت های بسیار خوب این سیستم امکان مدیریت تعداد بسیاری از Terrain ها در این ابزار می باشد . 

اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape



ابزار قسمت Paint Tools



اموزش جامع کار با LandScape

ابزاری است جهت به اصطلاح نقاشی کشیدن بر روی تراین مورد نظر در سیستم LandScape می باشد .همچین از این ابزار نیز در تخصیص و کشیدن تکسچر ها بر روی سطح تراین نیز مورد استفاده قرار می گیرد . 




Smooth


اموزش جامع کار با LandScape

این ابزار جهت استفاده در صاف کردن و روان کردن سطح HeightMap به کار می رود . همچنین در این ابزار قابلیت تعیین میزان صاف کردن نیز وجود دارد . 

همچنین از این ابزار نیز می توان در قسمت تخصیص تکسچرها برروی تراین نیز به همین صورت استفاده کرد . 

اموزش جامع کار با LandScape



Flatten

ابزاری حهت مسطح و تخت کردن سطح مورد نظر. این ابزار بالاترین سطح مورد نظر را به صورت شاخص در نظر گرفته و از انجا به بعد را مسطح می کند . در صورتی که سطح مورد نظر تغییر کند سطح مسطح هم تغییر خواهد کرد . 

اموزش جامع کار با LandScape



Thermal Erosion

این ابزار جهت ساخت سطوح مورد استفاده قرار می گیرد که عوارض آن همانند سطحی است که فرسایش و فرورفتگی در آن پدید امده است 

اموزش جامع کار با LandScape



Hydraulic Erosion

اموزش جامع کار با LandScape



جهت شبیه سازی نوع دیگری از فرسایش و سطوح فرورفتگی به کار می رود 



اموزش جامع کار با LandScape



Noise

اموزش جامع کار با LandScape

جهت ایجاد نویز بر روی سطوح مورد نظر 

اموزش جامع کار با LandScape



نکته : توجه کنید سه حالت فوق نمایش داده شده در تصویر حالات اعمال تغییرات ابزار در تراین می باشد 



ابزار قسمت ComponentTools 



Component Selection

ابزارهایی جهت انتخاب سطوح مورد نظر 

اموزش جامع کار با LandScape



اموزش جامع کار با LandScape

و قابلیت های مختلف آن در انتخاب سطوح 

اموزش جامع کار با LandScape



Add New Landscape Component

ابزاری جهت ایجاد و یا قسمت های بیشتر به LandScape موجود 

اضافه

اموزش جامع کار با LandScape

اضافه

اموزش جامع کار با LandScape



Delete Landscape Components

اموزش جامع کار با LandScape

ابزارحذف قسمت های مورد نظر از LandScape




اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape



Move to Streaming Level




اموزش جامع کار با LandScape



ابزاری جهت تعیین وجودیت قسمت مورد نظر از LandScape در محیط 



ابزار های ناحیه ای 

Region Selection



اموزش جامع کار با LandScape



اموزش جامع کار با LandScape

ابزاری برای انتخاب ناحیه مورد نظر و اعمال تغییراتی مانند : 
ادیت و ویرایش سطوح 
LandScape

اموزش جامع کار با LandScape



اموزش جامع کار با LandScape



و همچنین قابلیت بسیار جالب کپی کردن قسمتی از لند اسکیپ توسط این ابزار برای Past کردن در مکان مناسب



Brushes



این ابزار دارای انعطاف پذیری بسیار مناسبی است شما به راحتی در این ابزار می توانید سایز زمینی که می خواهید بر روی آن بکشید میزان تاثیر پذیری و حتی شکل کشیده شدن و ویرایش تراین را نیز تعیین کنید تمامی این امکانات تمامی با تمرین و تکرار با استفاده از این سیستم قابل دسترسی می باشد . 



بعد از بررسی ابزارهای این سیستم به سراغ ایجاد اولین زمین خودمان با این ابزار می رویم.

وارد محیط ابزار LandScape شده و در قسمت :

اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape

بعد از انتخاب و وارد کردن اندازه LandScape خودتان بر روی دکمه : 

اموزش جامع کار با LandScape

کلیک کنید با این کار اولین تراین یا همان زمین شما ساخته خواهد شد 

اموزش جامع کار با LandScape



توجه کنید که مقادیری که در قسمت Size وارد می کنید باید مقادیر تشکیل دهنده مربعی باشند . 

اموزش جامع کار با LandScape



در زیر تعدادی از مقادیر پیشنهادی برای ایجاد زمین مورد نظر خود را مشاهده می کنید : 



اموزش جامع کار با LandScape



نکته : 

در این سیستم قابلیت وارد کردن عوارض خارجی نیست قرار دارد 

اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape



در ادامه بعد از ایجاد می توانید با استفاده از ابزار معرفی شده در ابتدای مقاله اقدام به ساخت و ویرایش محیط خود بکنید اما همانطور که توجه کرده اید زمین و محیط ما نیاز به متریال دارد . 
سیستم ساخت متریال در این ابزار کمی متفاوت می باشد . 
قبل از ارائه توضیحات بهتر است بدانید که متریال ساخته شده برای این زمین از طریق پنجره تنظیمات LandScape جاری به آن تخصیص داده می شود. 


اموزش جامع کار با LandScape



سیستم تخصیص متریال در این ابزار به صورت لایه لایه می باشد . بدین صورت که طراح باید تمامی تکسچرها را به صورت لایه لایه در محیط MaterialEditor سازمان دهی و نام گذاری کرد. 

اموزش جامع کار با LandScape


برای این کار این سیستم دارای ماژول مخصوصی در ادیتور متریال نرم افزار به نام :


Terrain Layer Weight


اموزش جامع کار با LandScape

که در تنظیمات ان مقادیر : 
Parameter Name 
جهت تخصیص نام و پارامتر 
Preview Weight جهت تعیین اندازه نمایش تکسچر مورد نظر در این ماژول یا نود می باشد 


و همچنین دارای ابزاری به نام : Terrain Layer Coords جهت تنظیم مختصات و اندازه UV لایه ها بر روی تراین 

اموزش جامع کار با LandScape



همچنین ابزار Landscape Layer Blend نیز جهت مدیریت و همچنین یک جایگزین جهت ایجاد لایه های گروهی به کار می رود . 
این نود جدید قابلیت قرار دادن لایه های دارای نرمال مپ و غیره در یک گروه نیز می باشند.


اموزش جامع کار با LandScape



همچنین ابزار Terrain Layer Switch جهت مدیریت نمایش لایه 

اموزش جامع کار با LandScape



همچنین بعد از ایجاد لایه های مورد نظر این لایه ها در تنظیمات متریال مورد نظر قابل دسترسی می باشند 



اموزش جامع کار با LandScape



نکته : 

این سیستم قابلیت ساخت و اضافه کردن تکنیک Tesslanation را نیز به زمین و عوارض به وجود امده را دارا می باشه برای استفاده از آن شما نیاز به توان گرافکی جهت فعال کردن دایریکت ایکس 11 دارید . 




بعد از ایجاد و ساخت متریال مورد نظر و لایه های خودتان اکنون باید در نقشه از آن استفاده کنید . برای این کار متریال مورد نظر را ذخیره و دوباره وارد ابزار LandScape بشوید . 
اکنون در قسمت TargetLayer شیوه مورد نظر را بر روی Edit و یا همان ویرایش قرار دهید . 
نام لایه ای که در خود متریال ادیتور بر گروه تکسچر خود قرار داده اید را در کادر خالی جلوی AddLayerName وارد و بر روی علامت + یا همان Addlayer کلیک کرده با این کار متریال های شما در اینجا اضافه خواهد شد : 


اموزش جامع کار با LandScape

شما می توانید با درحالت انتخاب گذاشتن هر کدام از تکسچرها و استفاده از ابزارهای PaintTools اقدام به کشیدین و یا به اصطلاح نقاشی کردن تکسچر بر روی تراین مرود نظر بکنید . 
نمونه ای از زمین های ساخته شده توسط این ابزار: 


اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape

اموزش جامع کار با LandScape



توجه کنید که دیگر با استفاده از این ابزار جدید محدودیت های ایجاد عوارض زمین با نهایت کیفیت از بین رفته است . شما می توانید با این ابزار به زمین های بسیار بزرگی در بازی خودتان ایجاد کنید با کیفیت بسیار زیاد و همچین چشم نواز .پس از همین الان شروع کنید زمین خود را با استفاده از LandScape ایجاد کرده و آنچه در ذهن خود دارید را بر روی آن پیاده سازی کنید . 



برای تمامی شما عزیزان ارزوی موفقیت می کنم
با تشکر 
حسن فخاری 


پایان
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
اموزش جامع کار با LandScape - امیر‌حسین - 02-03-2017، 19:11

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اموزش عوض کردن کارکتر پیش فرض در udk
  اموزش ایجاد یک گروه دشمن و یار خودی در udk
  اموزش جامع کار با LandScape

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان