امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مـنظومه شَمسی ∆ Solαr Syѕтeм

#31
بررسی احتمال وجود پوشش گیاهی در سیاره‌ای فراخورشیدی
_____


بیگ بنگ: کشف منظومه ستاره ای تراپیست-۱ در اوایل سال جاری هیاهوی زیادی میان شکارچیان سیاره و اخترفیزیک‌شناسان ایجاد کرد. این سیستم شامل ۷ سیاره شبه زمینی و سنگی است که سه مورد از آنها در منطقه قابل سکونت از دار ستاره خود در گردشند. اگرچه هنوز اطلاعات چندانی درباره وضعیت این سه سیاره به دست نیامده است، گروهی از دانشمندان معتقدند این کشف چشم‌اندازی جدید را درباره مطالعات آب و هوای سیاره‌های شبه زمینی ایجاد کرده‌ است.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مـنظومه شَمسی ∆ Solαr Syѕтeм


به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، محققان اروپایی مدلی جدید ارائه کرده‌اند تا احتمال وجود آب مایع را در سطح این سیاره‌ها تحت شرایط مختلف آب و هوایی بررسی کنند. این مدل تاثیر توزیع آب و خشکی و حتی مقدار پوشش گیاهی سطح سیاره‌ها را بررسی می‌کند. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از سیاره‌ها به نام تراپیست-۱d کاندید قابل‌سکونت‌ترین سیاره در این سیستم به شمار می‌رود.
به گفته محققان دانشگاه کالابریا در ایتالیا، مدل طراحی شده آنها مدل ساده‌ای است که از آن برای بررسی وابستگی آب و هوایی سیاره به سه عامل انرژی ستاره میزبان که توسط سیاره به فضا بازتابانده می‌شود، میزان بافت گیاهی سیاره و وضعیت گازهای گلخانه‌‌ای،‌استفاده شده‌است. محققان از مدل تعادل انرژی که امکان استخراج اطلاعات جهانی درباره روند تکامل شرایط آب و هوایی براساس دانش موجود درباره سیستم سیاره‌ای را فراهم می‌آورند،‌ استفاده کردند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مـنظومه شَمسی ∆ Solαr Syѕтeм


از این مدل برای بررسی موقعیت‌های مختلفی که به واسطه تغییر عوامل مورد مطالعه در سیاره ایجاد می‌شوند استفاده شد: موقعیت کاملا خشک و بی آب و علف در سیاره‌ای کاملا سنگی،‌ تا موقعیتی کاملا شبه زمینی و در تمامی این موقعیت‌ها دو حالت وجود یا عدم وجود گازهای گلخانه ای در نظر گرفته شدند تا شرایط اقلیمی مختلف در این سیاره پیش‌بینی شوند.
محققان می‌گویند پوشش گیاهی سیاره‌ها از توانایی تغیر بازتاب انرژی دریافت شده از سوی ستاره میزبان برخوردار است و این روند در ادامه بر روند تکامل دمای سیاره تاثیرگذار است. براساس این بررسی‌ محققان دریافتند سیاره‌های خارجی‌تر این سیستم سردتر از آنی هستند که بتوانند آب مایع را در خود داشته‌باشند اما سه سیاره درونی‌تر از این توانایی برخوردارند. و سیاره چهارم،‌ تراپیست-۱d در میان آنها باثبات‌ترین سیاره از نقطه‌نظر زمینی است. جزئیات بیشتر این پژوهش در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
arxiv.org
 منتشر شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: مـنظومه شَمسی ∆ Solαr Syѕтeм - _Lσѕт_ - 17-08-2017، 21:30


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان