05-07-2020، 21:03
پنجره های گرد
هر زمان که خانه خود را ترک می کنید و وارد فرودگاه می شوید، در واقع دیگر با دنیای پنجره های مربع شکل خداحافظی کرده اید و هر چقدر که به هواپیما نزدیک تر می شوید، تجربه گرد بودن لبه های پنجره برای شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. آیا تا به حال شده وارد یک هواپیما شوید و ببینید که شیشه های گوشه دار در آن قرار گرفته اند؟ نه. در واقع هیچ هواپیمایی در جهان وجود ندارد که پنجره های آن غیر از شکل دایره ای باشد.

تبلیغات در نیمه قرن بیستم
تبلیغات هواپیمایی به طور جدی مورد پیشرفت قرار گرفته است و در این زمان کمپانی های هواپیما شروع به تولید هواپیما هایی بیشتر برای درآمد بیشتر کرده اند اما علت آن این است که چگالی هوا در نقاط بلند و فراز آسمان ها بسیار کمتر است و افراد کمتر دچار خستگی می شوند.
انسان پرنده نیست
فراز بلند آسمان ها چالش های جدیدی را به وجود می آورد و باعث می شود که کمپانی های هواپیمایی در یک خط راست حرکت کند و همین موضوع باعث می شود که در فراز بلند آسمان ها توانایی زنده ماندن را داشته باشد اما چگونه افراد می توانند در فاصله 30 هزار متری نیز زنده بمانند که این زنده ماندن به فشار درون کابین بستگی دارد.
فشار کابین
زنده ماندن بر فراز آسمان ها و این ارتفاع بلند نیاز به دیدگاه خاص دارد و باید برای طراحی هواپیما مثال زیر را در نظر بگیرید و در واقع باید تغییرات ایجاد شده در هواپیما به گونه ای باشد که استاندارد های امنیتی را بالا ببرد.
تغییرات هواپیما
برای این که احساس امنیت را برای مسافران در نقاط بسیار مرتفع فراهم کنیم، مجبوریم که تغییراتی را در طراحی اعمال کنیم و اولین و مهمترین تغییری که باید انجام شود، در مورد کابین هواپیما می باشد که باید حالت استوانه ای داشته باشد تا بتواند هوای داخلی خود را حفاظت کند.
پنجره های مربعی
در وهله اول طراحان هواپیما و سازنده های آن پنجره های استاندارد مربع شکل را برای این هواپیما را طراحی کرده اند. بعد از آن خیلی زود تشخیص دادند که این تصمیم اصلاً درست نبوده است و با مطالعات بیشتر فهمیدند که فشار در گوشه های پنجره های مربعی شکل تجمع پیدا می کند و علاوه بر آن در سال 1953 هواپیما با پنجره های مربعی شکل سقوط کردند.

پنجره های مرگ
در طول این تصادفات و سقوط ها حدود 56 نفر از مردم کشته شدند و در طول این آزمایش انجام شده، تصمیم گرفته شد که پنجره ها طراحی بسیار ضعیفی دارند، زیراگوشه دار هستند.
بدنه هواپیما
در این سه سقوط، هواپیما ها زمانی سقوط کردند که بدنه آن ها کاملاً خرد و تکه تکه شده بود. بدنه هواپیما اصلی ترین بخش هواپیماست و در واقع مسافران در این قسمت قرار می گیرند که امنیت آن از قسمت های دیگر بسیار مهم تر است.
پنجره ها و فشار
تصمیم گرفته شد که پنجره های مربعی شکل برای هواپیما دیگر استفاده نشود، زیرا برای ارتفاع های بلند گزینه مناسبی نمی باشند و در واقع این پنجره های مربوط به پنجره های مرگ معروف شدند.
اگر در پنجره ها گوشه وجود داشته باشد، می توان گفت که این مکان اصلاً امن نیست و هر زمان که گوشه در پنجره هواپیما دیدید، بدانید که امنیت پایین است و به احتمال زیاد به علت فشار سقوط خواهد کرد.
فشار هواپیما
زمانی که افراد در مورد فشار هواپیما صحبت می کنند، در واقع این اصطلاح فشار با ضطراب معمول بین انسان ها تفاوت دارد و در واقع این استرس چیزی فراتر از خطر می باشد. یکی از کشنده ترین چیزهایی که یک هواپیما می تواند داشته باشد، این است که فشار هواپیما باعث ایجاد استرس می شود. این استرس به نوعی اصطلاح در افزایش فشار در هواپیما می باشد.
@ppparhhhammm
هر زمان که خانه خود را ترک می کنید و وارد فرودگاه می شوید، در واقع دیگر با دنیای پنجره های مربع شکل خداحافظی کرده اید و هر چقدر که به هواپیما نزدیک تر می شوید، تجربه گرد بودن لبه های پنجره برای شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. آیا تا به حال شده وارد یک هواپیما شوید و ببینید که شیشه های گوشه دار در آن قرار گرفته اند؟ نه. در واقع هیچ هواپیمایی در جهان وجود ندارد که پنجره های آن غیر از شکل دایره ای باشد.

تبلیغات در نیمه قرن بیستم
تبلیغات هواپیمایی به طور جدی مورد پیشرفت قرار گرفته است و در این زمان کمپانی های هواپیما شروع به تولید هواپیما هایی بیشتر برای درآمد بیشتر کرده اند اما علت آن این است که چگالی هوا در نقاط بلند و فراز آسمان ها بسیار کمتر است و افراد کمتر دچار خستگی می شوند.
انسان پرنده نیست
فراز بلند آسمان ها چالش های جدیدی را به وجود می آورد و باعث می شود که کمپانی های هواپیمایی در یک خط راست حرکت کند و همین موضوع باعث می شود که در فراز بلند آسمان ها توانایی زنده ماندن را داشته باشد اما چگونه افراد می توانند در فاصله 30 هزار متری نیز زنده بمانند که این زنده ماندن به فشار درون کابین بستگی دارد.
فشار کابین
زنده ماندن بر فراز آسمان ها و این ارتفاع بلند نیاز به دیدگاه خاص دارد و باید برای طراحی هواپیما مثال زیر را در نظر بگیرید و در واقع باید تغییرات ایجاد شده در هواپیما به گونه ای باشد که استاندارد های امنیتی را بالا ببرد.
تغییرات هواپیما
برای این که احساس امنیت را برای مسافران در نقاط بسیار مرتفع فراهم کنیم، مجبوریم که تغییراتی را در طراحی اعمال کنیم و اولین و مهمترین تغییری که باید انجام شود، در مورد کابین هواپیما می باشد که باید حالت استوانه ای داشته باشد تا بتواند هوای داخلی خود را حفاظت کند.
پنجره های مربعی
در وهله اول طراحان هواپیما و سازنده های آن پنجره های استاندارد مربع شکل را برای این هواپیما را طراحی کرده اند. بعد از آن خیلی زود تشخیص دادند که این تصمیم اصلاً درست نبوده است و با مطالعات بیشتر فهمیدند که فشار در گوشه های پنجره های مربعی شکل تجمع پیدا می کند و علاوه بر آن در سال 1953 هواپیما با پنجره های مربعی شکل سقوط کردند.

پنجره های مرگ
در طول این تصادفات و سقوط ها حدود 56 نفر از مردم کشته شدند و در طول این آزمایش انجام شده، تصمیم گرفته شد که پنجره ها طراحی بسیار ضعیفی دارند، زیراگوشه دار هستند.
بدنه هواپیما
در این سه سقوط، هواپیما ها زمانی سقوط کردند که بدنه آن ها کاملاً خرد و تکه تکه شده بود. بدنه هواپیما اصلی ترین بخش هواپیماست و در واقع مسافران در این قسمت قرار می گیرند که امنیت آن از قسمت های دیگر بسیار مهم تر است.
پنجره ها و فشار
تصمیم گرفته شد که پنجره های مربعی شکل برای هواپیما دیگر استفاده نشود، زیرا برای ارتفاع های بلند گزینه مناسبی نمی باشند و در واقع این پنجره های مربوط به پنجره های مرگ معروف شدند.
اگر در پنجره ها گوشه وجود داشته باشد، می توان گفت که این مکان اصلاً امن نیست و هر زمان که گوشه در پنجره هواپیما دیدید، بدانید که امنیت پایین است و به احتمال زیاد به علت فشار سقوط خواهد کرد.
فشار هواپیما
زمانی که افراد در مورد فشار هواپیما صحبت می کنند، در واقع این اصطلاح فشار با ضطراب معمول بین انسان ها تفاوت دارد و در واقع این استرس چیزی فراتر از خطر می باشد. یکی از کشنده ترین چیزهایی که یک هواپیما می تواند داشته باشد، این است که فشار هواپیما باعث ایجاد استرس می شود. این استرس به نوعی اصطلاح در افزایش فشار در هواپیما می باشد.
@ppparhhhammm