امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دریافتی بازیکنان پرسپولیس بر اساس دقایق حضور در زمین/ دقیقه‌ای 15 میلیون تومان

#1
پرسپولیس بازیکنی دارد که به ازای هر دقیقه بازی، معادل حقوق دو سال یک کارگر را دریافت کرده است.
میثم بهرامی / لیست دریافتی بازیکنان و اعضای کادر فنی پرسپولیس، حساسیت هفته آخر لیگ برتر را به حاشیه برده است. انتشار رقم‌های نجومی قراردادهای بازیکنان پرسپولیس و ارقام دریافتی آن‌ها موضوعی است که به راحتی توانسته حساسیت تعیین قهرمان لیگ برتر سیزدهم را کم‌رنگ کند. حالا خیلی از اهالی فوتبال به جای اینکه فکر کنند چه تیمی قهرمان می‌شود، به این فکر می‌کنند که اگر حقوق یک ماه یکی از این فوتبالیست‌ها را می‌گرفتند، چه کارهایی با آن انجام می‌دادند. در حال حاضر حداقل حقوق تعیین شده از سوی وزارت کار 608900 تومان است اما رقم‌های موجود در لیست قراردادهای پرسپولیس، تا بیش از دو هزار برابر این عدد هم می‌رسد.

نکته جدیدی که در مورد این لیست وجود دارد این است که محمد پنجعلی در برنامه نود اعلام کرد حتی هزار تومان هم از پرسپولیس نگرفته و در پاسخ حرف عادل که گفت: «یعنی شما خودرو هم نگرفته‌اید؟» گفت: «نه من خودرو هم نگرفتم.» اما روز گذشته از نامه‌ای پرده‌برداری شد که در آن پنجعلی امضا داده که یک هوندا سیویک با شماره شاسی 902022 معادل 103 میلیون تومان گرفته است. طبق این نامه، پنجعلی دریافت این خودرو را قبول کرده اما پرداخت مالیات آن را قبول نکرده و گفته که مالیات خودرو باید توسط باشگاه پرداخت شود.

از طرفی اختلاف 60 میلیون تومانی بین علی دایی و وزارت ورزش وجود دارد که دایی می‌گوید 744 میلیون تومان گرفته‌ام. او 320 میلیون طلب از سال 90، 360 میلیون تومان مالیات قرارداد این فصل، 320 میلیون تومان نقد، 112 میلیون تومان خودرو، 62 میلیون تومان نقد و 250 میلیون تومان پول نقد طی مراحل مختلف از باشگاه گرفته. از طرفی دو میلیون تومان هزینه علی الحساب قرارداد و 33 میلیون تومان حق عضویت قطعی قرارداد توسط باشگاه پرداخت شده که این رقم‌ها هم به نام دایی نوشته شده است. دایی 29 میلیون تومان هم توسط سازمان لیگ جریمه شده که این جرایم طی 5 نامه انجام شده اما دایی در جریان این نامه‌ها قرار نگرفته است. نامه شماره 331 به مبلغ دو میلیون تومان، نامه شماره 442 به مبلغ 7 میلیون تومان، نامه شماره 495 به مبلغ 3 میلیون تومان، نامه شماره 493 به مبلغ 10 میلیون تومان و نامه شماره 62 به مبلغ 7 میلیون تومان، جرایم دایی هستند که پول آن‌ها را باشگاه پرسپولیس پرداخته است. اگر این ارقام را هم به رقم‌های دریافتی دایی اضافه کنیم، آن اختلاف 60 میلیون تومانی موجود بین دایی و وزارت ورزش حل می‌شود.

محسن بنگر مدافع پرسپولیس هم گفته که هیچ پولی دریافت نکرده است. اما او فقط در یک نامه امضا کرده که 515 میلیون تومان با مالیات گرفته است. او 16 آبان هم با خودرو پرادو اجاره‌ای به سفر سه روزه رفته که دو میلیون تومان اجاره خودرو به پایش نوشته شده است. 31 میلیون تومان هم پاداش با مالیات به او داده شده. از طرفی 22 میلیون حق عضویت و حق ثبت قرارداد برای او پرداخت شده است. علی پروین هم در دوره مدیریتش 34 میلیون تومان نقدی به او پرداخت کرده که جمع این پرداختی‌ها به بالای 600 میلیون تومان می‌رسد.

البته بازیکنانی مثل محسن بنگر اگر پول زیادی هم گرفته‌اند، حداقل برای پرسپولیس بازی کرده‌اند و عملکرد خوبی داشته‌اند. بررسی‌های خبرآنلاین در مورد دریافتی بازیکنان بر اساس دقایق حضور آن‌ها در زمین مسابقه نشان می‌دهد که بازیکنان کلیدی و فیکس‌های پرسپولیس، به نسبت سایر بازیکنان، به ازای هر دقیقه بازی پول کمتری گرفته‌اند. به عنوان مثال نیلسون که یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار پرسپولیس در این فصل بوده، به ازای هر دقیقه بازی 145 هزار تومان گرفته که این رقم نسبت به اکثر بازیکنان کمتر است.

این بررسی نشان می‌دهد که بازیکنان ناکارآمد و نیمکت‌نشین پرسپولیس بیشترین هزینه را روی دست باشگاه گذاشته‌اند و به عبارتی باعث شده‌اند پول پرسپولیس هدر برود. این بررسی‌ها تا پایان مسابقات هفته 29 ام لیگ برتر انجام شده و نشان می‌دهد امیر عابدزاده و رضا محمدی، دو دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس ناکارآمدترین بازیکنان این تیم بوده‌اند که روی هم حتی یک دقیقه هم بازی نکرده‌اند اما نفری بیش از 96 میلیون تومان گرفته‌اند.

این لیست البته بدون احتساب خودروهایی است که ابتدای فصل به بازیکنان داده شده. از آنجا که اکثر بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه‌های متعدد نسبت به مشکل دار بودن سند خودروهای دریافت شده از باشگاه پرسپولیس معترض بوده‌اند، می‌تواند با یقین گفت که پرسپولیس رقم بیشتری از چیزی که در لیست دیده می‌شود هزینه کرده و دریافتی‌های بازیکنان هم بیشتر از این بوده است. با این حال یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد که دریافتی بازیکنان پرسپولیس بر اساس دقایق حضور در زمین، مبلغ قابل توجهی می‌شود. فرشاد قاسمی یکی از هافبک‌های پرسپولیس به ازای هر دقیقه حضور در زمین، 15 میلیون تومان دریافت کرده که بر اساس حداقل حقوق تعیین شده از سوی دولت، دریافتی هر دقیقه بازی او معادل دو سال حقوق یک کارگر ساده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  مقصر این بحران بازیکنان یوونتوس هستند
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  سانچو‌ و دو میلیون‌یورویی که واتفورد به‌جیب می‌زند!
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  حضور در لیگ برتر انگلیس؟ ببینیم چه می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان