امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مهاجرت به کانادا

#1
مهاجرت به کانادا 1


کانادا دومین کشور پهناور دنیاست. این کشور با مساحتی حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع اندکی از آمریکا بزرگتر و البته مقداری هم از روسیه کوچکتره. کشور کانادا از ۱۰ استان و ۳ قلمرو ( Territory ) تشکیل شده. بزرگترین استان کانادا از نظر وسعت کبک نام داره که مرکزش کبک سیتی و مهمترین شهرش مونترال نامیده می شه. مونترال ( Montreal ) یکی از سه شهریه که بیشتر ایرانیها برای زندگی انتخاب می کنند. بعدا در موقع مناسب به این شهر زیبا می رسیم. دومین استان بزرگ کانادا انتاریو ( Ontario ) است. البته انتاریو از نظر جمعیت اولین استان کاناداست و بیش از یک سوم مردم کانادا تو این استان زندگی می کنند. مرکز استان انتاریو اسمش تورنتو است که با جمعیت حدود دو و نیم میلیون پرجمعیت ترین شهر کاناداست. جمعیت تورنتو بزرگ بیش از چهار میلیون نفره. 
مرکز کانادا شهر اتاوا ( Ottawa ) است که جمعیتی حدود ۷۸۰ هزار نفر داره و در استان انتاریو قرار گرفته.
جمعیت کل کانادا حدود ۳۲ میلیون نفره که با توجه به وسعتش یعنی هیچی. این جمعیت عمدتا در جنوب این کشور متمرکز شدن. 
آب و هوای کانادا در مجموع سرده ولی بسته به نقطه ای که زندگی می کنید ممکنه تابستانهای خیلی گرم هم داشته باشین. علاوه بر این هوای ونکوور از نظر دما هوای معتدل محسوب می شه و کمتر تو زمستونها برف میاد. البته تا دلتون بخواد هوای این شهر باروونیه. 
طبیعت کانادا فوق العاده ست برای مثال حدود یک سوم آبهای شیرین جهان توی انتاریو جمع شده. تو این استان در مجموع بیش از ۲۵۰هزار دریاچه و رودخونه وجود داره. این یعنی ته نعمت. همیشه سرسبزی رو می شه همه جا حس کرد.

ماهر Skilled Worker : 
بیشترین حجم مهاجران را کارگران ماهر یا ( Skilled Worker ) تشکیل می دهند. پذیرش افراد متقاضی بر مبنای امتیاز بندی ویژه انجام می شود . 
براساس مقررات متقاضی مهاجرت در این گروه باید حداقل 67 امتیاز از حداکثر 100 امتیاز کسب کند تا به عنوان مهاجر پذیرفته شود. طبق مقررات 6 عامل در کسب امتیاز متقاضی موثرند. این 6 عامل عبارتند از: مقطع تحصیلی ، آشنایی به زبان انگلیسی و زبان فرانسه ، تجربه کاری،سن،نامه پیشنهاد به کار، ، تناسب و سازگاری شخص با جامعه کانادا .
1ـ مقطع تحصیلی :حداقل صفر تا حداکثر 25 امتیاز 25 امتیاز برای مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا 
20 امتیاز برای مقطع لیسانس یا 3 سال کارآموزی فنی و حرفه ای
15 امتیاز برای فوق دیپلم
10 امتیاز برای تحصیل بعد از دیپلم به مدت یک سال با مدرک 
5 امتیاز برای دیپلم دبیرستان 2ـ زبان Language : حداقل 0 تا حداکثر 24: 
تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسه 16 امتیاز و زبان دوم 8 امتیاز دیگر
(معمولا برای توانایی خوب به زبان انگلیسی 8 امتیاز در نظر گرفته می شود)3ـ تجربه کاری Experience : حداقل 15 حداکثر 21 امتیاز: 
15 امتیاز برای یک سال تجربه کاری ، 17 امتیاز برای دو سال ، 19 امتیاز برای سه سال و 21 امتیاز برای چهار سال4ـ سن Age :حداقل صفر تا حداکثر 10 امتیاز: 
بین 21 تا 49 سال 10 امتیاز 
کسر 2 امتیاز برای هر سال کمتر از 21 و یا بیشتر از 49 5ـ نامه پیشنهاد کاری Arranged Employment : حداقل 0 حداکثر 10 امتیاز 
دریافت پیشنهاد کار معتبر Job Offer حداقل به مدت یک سال در کانادا با تایید اداره Human Resources and Social Development Canada(HRSDC) . 6ـ قابلیت تطبیق و سازگاری Adaptability : حداقل صفر، حداکثر 10 امتیاز: 
3 تا 5 امتیاز برای تحصیلات همسر
5 امتیاز برای یک سال تجربه کار در کانادا
5 امتیاز برای حداقل دو سال تحصیل عالی در کانادا
5 امتیاز برای داشتن پیشنهاد کار بدون نیاز به تایید اداره HRSDC 
5 امتیاز برای اقامت یکی از اقوام نزدیک متقاضی در کانادا 
( معمولا بابت دیپلم همسر 5 امتیاز تعلق می گیرد). فرزند تحت سرپرستی در تقاضانامه متقاضی، فرزند زیر 19 سال محسوب می شود. اگر فرد از این سن هم بیشتر داشته باشد ولی به تحصیلات پس از دیپلم در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر مشغول باشد همچنان فرزند وابسته به خانواده محسوب می شود و می تواند به کانادا مهاجرت کند. برای اطلاع از جزئیات امتیاز بندی فوق می توانید به وب سایت سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه نمایید.همچنین می توانید با مراجعه به سایت مشاوره مهاجرت به کانادا و پر کردن فرم های مربوطه ، به صورت آنلاین مجموع امتیازات خود را بدست آورید بر مبنای مقررات جدید مصوب اول سپتامبر 2006 کلیه متقاضیان که از قابلیت خود نسبت به کسب امتیاز لازم مطمئن شدند به ارسال فرم درخواست از طریق سفارت کانادا اکتفا می کنند و به محض رسیدن نوبت بررسی تقاضای وی ، مدارک مورد نظر ( از جمله مدرک زبان) از او درخواست خواهد شد.
به همین منظور 3 مرحله در نظر گرفته شده است:
1- تکمیل فرم های مربوطه
2- واریز هزینه بررسی پرونده 
3- ارسال فرم ها 
وب سایت سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا اطلاعات لازم و مراحل کار را در جزوه 12 صفحه ای به صورت pdf منتشر کرده که توصیه می شود متقاضیان حتما آن را مطالعه نمایند.
شما می توانید فرم IMM0008E برای تقاضای مهاجرت و فرم IMM5476E (در صورتیکه از یک نماینده یا شخص دیگر برای انجام پروسه مهاجرت استفاده می کنید.)را از همین جا دانلود نموده و پرینت بگیرید . توجه داشته باشید درصورتیکی که مایل به تایپ اطلاعات خود در فرم های فوق باشید باید بلافاصله پرینت بگیرید چون نوشته های شما در آن save نمی شود.
لیست طبقه بندی ملی مشاغل کانادا - NOC کد مربوط به هر رشته در کنار آن نوشته شده است. در مرحله بعدی باید نسبت به واریز هزینه تشکیل پرونده File به سفارت کانادا اقدام نمایید.البته تنها برخی از سفارتخانه های کانادا امور مربوط به مهاجرت را انجام می دهند . مثلا سفارت کانادا در تهران تنها به صدور ویزای مسافرتی و دانشجویی اقدام می کند و شما باید از طریق سفارت آن کشور در دمشق – سوریه ، اقدام نمایید . ضمن اینکه وکلای مهاجرت به تشخیص خود از کشورهای دیگر نیز اقدام می کنند( لیست کشورها و مسئولیت های سفارت کانادا در آن کشور) 
هزینه تشکیل فایل و انجام پروسه برای هر نفر 550 دلار کانادا باضافه 550 دلار برای همسر ، 550 دلار برای هر یک از فرزندان بالای 22 سال و 150 دلار برای فرزندان زیر 22 سال است که باید به سفارت مورد نظر ارسال گردد.به همین منظور می توانید هزینه های فوق را به دلار کانادا یا آمریکا ، در روزهای پنجشنبه 8 تا 10 صبح به سفارت کانادا در تهران واریز نمایید و کپی فیش مربوطه را به همراه فرم تکمیل شده در پاکت بزرگ A4 به نشانی: 
The Canadian Embassy
Lot 12, Autostrade Mezzah
P.O.Box:3394
Damascus, Syria 
ارسال دارید.
چند نکته:
به همه سوالات فرم پاسخ دهید
مقابل سوالاتی که پاسختان منفی است بنویسید N/A یعنی Not Applicable 
حتما فرم را امضا کنید
هیچ مدرک یا کاغذ دیگری بجز فرم و فیش واریز وجه در پاکت قرار ندهید که به شما برگردانده می شودپس از ارسال مدارک اگر شرایط مورد نظر را کسب کرده باشید یک نامه از سفارت برای شما خواهد آمد که در آن شماره فایل و بقیه مراحل آینده ذکر شده است و احتمالا برخی مدارک اولیه نیز درخواست می شود. از این لحظه به سلامتی می توانید انتظار 4 تا 5 ساله خود را آغاز کنید!! و به تقویت زبان خویش و آشنایی با کانادا ، جهت شرکت در مصاحبه اقدام کنید. 
اگر طی این مدت آدرس شما تغییر کند باید بلافاصله به سفارت اطلاع دهید ولی برای سایر تغییرات مثل تحصیل ، امور خانوادگی و غیره به هنگام مراحل پایانی از شما سوال خواهد شد و نیازی به اطلاع سفارت نیست.
همچنین پس از دریافت شماره پرونده File Number می توانید از طریق آنلاین مراحل کار خود را دنبال کنید.
جدول مدت زمان لازم برای بررسی پرونده های مهاجرتی به تفکیک سفارت ها مراحل بعدی:ارسال مدارک
حدود 4 ماه مانده به زمان مصاحبه ، مدارک زیر طی نامه ای از شما درخواست خواهد شد: ( همه مدارک می بایست توسط مترجم رسمی دادگستری ترجمه شود)
1- شناسنامه اعضای خانواده
2- سند ازدواج 
3- گواهی اشتغال از همه مراکزی که در فرم IMM0008E ذکر کردید. 
4- گواهی عدم سوء پیشینه 
5- کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت 
6- عکس 
7- کپی صفحات گذرنامه 
8- آخرین مدرک تحصیلی و هرنوع مدارکی که ذکر کردید. 
9- مدرک زبان انگلیسی ( General IELTS ) حداقل ۶ از 9 مصاحبه
اگر پذیرفته شدید، تاریخی برای مصاحبه شما تعیین می شود . که باید حتما در تاریخ مقرر به همراه اعضای خانواده در سفارت حضور به هم رسانید. در صورت عدم امکان خروج فرزندان مشمول ، می توانید مصاحبه را به سفارت کانادا در تهران منتقل نمایید. ( البته احتمال حذف ( Wave ) مصاحبه نیز برای برخی افراد وجود دارد). ضمنا احتمال دارد برخی افراد برای دومین بار نیز برای مصاحبه دعوت شوند ..برای اطلاع از برخی جزئیات مصاحبه به بخش مربوطه مراجعه نمایید.انجام معاینات پزشکی:
پس از قبولی در مصاحبه فرم های مخصوصی به تعداد اعضای خانواده به شما داده می شود که باید برای انجام معاینات پزشکی به یکی از پزشکان طرف اعتماد سفارت مراجعه نمایید. لیست پزشکان مذکور در شهر های تهران ، اصفهان ، مشهد و شیراز میباشد.
نتایج معاینات شما مستقیما توسط پزشک به سفارت کانادا در فرانسه ( مرکز جمع آوری نتایج) ارسال می شود و اطلاعی در باره نتیجه به شما داده نمی شود.افتتاح حساب بانکی در کانادا:
معمولا این کار توسط وکیل شما انجام می شود. ولی اگر مایل هستید شخصا و بدون انجام هزینه اضافی انجام دهید ، کافیست با مراجعه به سایت یکی از بانک های زیر 
رویال بانک Royal Bank 
بانک مونتریال Bank of Montreal 
تی دی تراست TD Trust
اسکوشیا بانک Scotia Bank 
در بخش Online Banking فرم های مربوطه تکمیل و با مراجعه به سفارت کانادا در تهران نسبت به تایید امضای خود اقدام نمایید و سپس فرم ها را به نشانی بانک بفرستید.صدور ویزا:
پس از دریافت نامه از بانک توسط سفارت مبنی بر واریز پول مربوط به Landing و رسیدن مدارک پزشکی ، سفارت اقدام به صدور ویزا می کند.
عنوان ویزا Immigration است و به تا 6 ماه پس از صدور ویزا فرصت دارید خود را به خاک کانادا برسانید.سایر هزینه ها
علاوه بر هزینه تشکیل پرونده ، به هنگام پایان مراحل بررسی پرونده ، مبالغ دیگری ( در حدود 490 دلار برای هر فرد بزرگسال) به عنوان هزینه صدور ویزا از شما اخذ خواهد شد که به موقع به شما اطلاع داده می شود.
موجودی مالی متقاضی برای شش ماه اول ورود بر طبق جدول خاصی است که از طرف اداره مهاجرت بر اساس تعداد اعضای خانواده و جمعیت شهر مقصد مهاجرت تعیین می شود. 
برای مثال یک خانواده مهاجر سه نفره احتیاج به نشان دادن موجودی مالی حدود 15،500 دلار کانادا برای ورود به شهر پرجمعیتی نظیر تورنتو دارند . این مبلغ باید پس از قبولی در مصاحبه در حساب پس اندازی که قبلا گشوده اید واریز گردد.لیست هزینه های تقریبی مورد نیاز از ابتدا تا انتها برای یک نفر: ( به اصطلاحات انگلیسی توجه نمایید )
1- تشکیل پرونده 550 دلار کانادا (Processing Fee) 
2- صدور ویزا 490 دلار (right of permanent residence fee)
3- سفر خارجی برای انجام مصاحبه در صورتیکه مصاحبه در ایران نباشد. 
4- معاینات پزشکی حدود 100 هزار تومان Medical Examinations
5- افتتاح حساب بانکی در کانادا 400 دلار ( اگر شخصا اقدام نمایید رایگان! ) 
6- موجودی مالی برای ورود به کانادا 10،163 دلار( دو نفر 12،659 دلار) (Proof of Founds) 
7- خرید بلیط هواپیما 1،300،000 تومان یا بیشتر 
به همه مبالغ فوق هزینه حق وکالت مشاور حقوقی را نیز که بین 3 تا 5 هزار دلار آمریکا متغیر است نیز اضافه نمایید



مهاجرت به کانادا 1
مهاجرت به کانادا 1
مهاجرت به کانادا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مزایا و شرایط راه اندازی مک دونالد در کانادا
  صفر تا صد مهاجرت به ترکیه
Rainbow بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟
  کلیسا نوتردام مونترال کانادا
  تاپیک جامع مهاجرت به ایالات متحده آمریکا
  دریاچه نمک زیبا و جالب در کانادا +عکس
  صدای طبیعت را از یک غار یخی در کانادا بشنوید
  پارک ملی جاسپر در کانادا (عکس)
  با جاذبه های هیجان انگیز کانادا آشنا شوید
  پیاده روی در آسمان یخچال طبیعی کانادا + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان