امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیا در شرق اوکراین مداخله دارد

#1
یک مقام سابق امریکا گفت: امریکا با سیاست‌های خود در اوکراین جهان را به ورطه جنگ می‌کشاند.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، دکتر "پل کریگ رابرتز" معاون وزارت خزانه داری امریکا در دولت ریگان که از منتقدین سرسخت سیاست های کاخ سفید است در یادداشتی به بهانه سفر چند روز اخیر رئیس سیا به اوکراین ضمن انتقاد از سیاست های مداخله جویانه واشنگتن در اوکراین نوشت واشنگتن جهان را به سوی جنگ سوق می دهد.

در این یادداشت آمده است : رئیس سیا برای آغاز سرکوب نظامی جدایی طلبان روس در بخش های شرقی و جنوبی اوکراین، سرزمین های سابق روسیه که در سال های اولیه حکومت شوروی احمقانه به اوکراین پیوستند، به کی یف فرستاده شد .

"پل کریگ رابرتز" نوشت: طرح واشنگتن برای تصرف اوکراین این نکته را نادیده گرفت که بخش های روسی و روسی زبان اوکراین شد به احتمال زیاد با الحاق خود به اتحادیه اروپا و ناتو همراهی نخواهند کرد. واشنگتن کریمه ای را ، که از آنجا قصد داشت روسیه را از پایگاه های نیروی دریایی خود در دریای سیاه بیرون براند،از دست داده است. واشنگتن به جای اعتراف به این که برنامه اش برای تصرف اوکراین اشتباه بوده است ، واشنگتن قادر به پذیرفتن اشتباه خود نیست ، و بنابراین، بحران را به سطوح خطرناک تر پیش می راند.

به نوشته وی، اگر اوکراین تجزیه شود و سرزمین های سابق روسیه به روسیه بازگردند ، واشنگتن از این که نتیجه کودتایش در کی یف بازگشت استان های روسی از اوکراین به روسیه بوده ، شرمنده و خجالت زده خواهد بود. واشنگتن برای جلوگیری از این خجالت زدگی، بحران را به سمت جنگ هل می دهد.

"پل کریگ رابرتز" نوشت: رئیس سیا دست به دولت دست نشانده واشنگتن در کیف یاد داده تا از سازمان ملل متحد برای دفع " تروریست هایی" که مدعی است با کمک روسیه به اوکراین حمله کرده اند، کمک بگیرد. در فرهنگ لغت واشنگتن ، حق تعیین سرنوشت نشانه ای از دخالت روسیه است . از آنجایی که سازمان ملل متحد در اصل سازمانی تحت حمایت مالی واشنگتن است ، واشنگتن آنچه آن را می خواهد ، به دست می آورد.

دولت روسیه از چند هفته به صراحت عنوان کرده است که استفاده از خشونت علیه معترضان در شرق و جنوب اوکراین، دولت روسیه را مجبورخواهد کرد برای محافظت از روس ها ارتش خود را اعزام کند ، همان کاری که روسیه مجبور شد در اوستیای جنوبی، وقتی که واشنگتن به حاکم دست نشانده خود در گرجستان دستور داد به نیروهای حافظ صلح روسی و ساکنان روسی در اوستیای جنوبی حمله کند، انجام دهد.

"پل کریگ رابرتز" نوشت: واشنگتن می داند وقتی که یکی از دولت های دست نشانده واشنگتن به روس ها حمله کند، دولت روسیه نمی تواند کنار بایستد و تماشا کند.با این حال، واشنگتن در حال هل دادن بحران به سوی جنگ است. برای روسیه خطراین است که دولت روسیه به دیپلماسی، سازمان های بین المللی ، همکاری های بین المللی ، و سیاستمداران آلمانی و سیاستمداران دیگر دولت های اروپایی دست نشانده واشنگتن تکیه کند. برای روسیه این می تواند اشتباه مرگباری باشد . واشنگتن هیچ حسن نیتی ندارد ، فقط دروغ گویی دارد. تاخیر روسیه به واشنگتن زمان لازم می دهد تا نیروهای خود را در مرزهای روسیه و در دریای سیاه تقویت کندو با تبلیغات روسیه را دشمن جلوه دهد و مردم ایالات متحده را به جنگ بکشاند . اکنون مورد دوم در حال اتفاق افتادن است.

"پل کریگ رابرتز" نوشت: کری به صراحت به لاوروف نشان داد، که واشنگتن به روسیه گوش نمی دهد. از آنجایی که واشنگتن پول خوبی می پردازد ، دست نشانده های اروپایی واشنگتن نیز به روسیه گوش نمی دهند. برای سیاستمداران اروپا پول مهم تر از بقای بشریت است . به نظر من، واشنگتن نمی خواهد مسائل اوکراین از راه دیپلماتیک و منطقی حل و فصل شود. بهترین اقدام روسیه این است که فورا سرزمین های روسی اوکراین را اشغال و این مناطق را دوباره به روسیه- خاستگاهشان- الحاق کند . این کار را باید قبل از آن که ایالات متحده و دست نشاندگان آن در ناتو برای جنگ آماده شوند انجام شود. برای واشنگتن بسیار دشوار است که وقتی ملزومات و اهداف جنگی از قبل از دست رفته باشد ، جنگی را شروع کند. چه روسیه مناطق سنتی خود را جذب کند چه نکند ،با تبلیغات بی پایان از سوی واشنگتن، شرور و دشمن جلوه داده خواهد شد. اگر روسیه اجازه دهد این مناطق توسط واشنگتن سرکوب شود، اعتبار و اقتدار دولت روسیه فرو خواهد پاشید. شاید این چیزی است که واشنگتن روی آن حساب می کند .

این مقام سابق امریکایی می افزاید به نظر من ، دولت های روسیه و چین اشتباهات استراتژیک جدی کرده اند که در سیستم پرداخت های بین المللی مبتنی بر دلار آمریکا باقی مانده اند. کشورهای عضوBRICS و هر کشور دیگری که دارای تفکر هستند باید فورا سیستم دلار را ، که یک مکانیسم برای امپریالیسم آمریکا است کنار بگذارند. کشورهای BRICS باید به سرعت سیستم پرداخت جداگانه خود و سیستم های ارتباطی / اینترنت منحصر به فرد خود را ایجاد کنند . روسیه و چین به طرز احمقانه ای این اشتباهات استراتژیک را مرتکب شده اند ، زیرا در پی شکست کمونیست و سرکوب ، آنها ساده لوحانه فرض کردند که واشنگتن خالص و ناب است و واشنگتن به تبلیغات خود در خصوص حمایت از قانون، عدالت، رحمت، و حقوق بشر پایبند و متعهد است. در واقع، واشنگتن، " کشور استثنایی،" به هژمونی خود بر جهان متعهد است. روسیه، چین، و ایران در راه هژمونی واشنگتن هستند و به همین دلیل هدف حمله امریکا قرار دادند. احتمال حمله به روسیه افزایش یافته است .
سیا در شرق اوکراین مداخله دارد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تحولات اوکراین
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart شاخص‌هایی دال بر مداخله خارجی در کشور وجود دارد
  تصورات غلطی که درباره روش‌های پیشگیری از کرونا وجود دارد
  زمان مهار کرونا به رفتار اجتماعی بستگی دارد
  مقاومت‌هایی در اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی وجود دارد
  دولت مداخله ای در انتخاب رییس مجلس یازدهم ندارد
  ترامپ چه برنامه ای برای ایران دارد؟
  برگزاری حج به نظر عربستان بستگی دارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان