امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1

گوشی آلکاتل وان تاچ آیدل، هوشمندی است که اوایل سال 2013 معرفی شد و در گروه میان رده‌ها قرار گرفت. این دستگاه آمده بود که با ارایه صفحه نمایش با کیفیت و کلی ویژگی خوب، با مناسب‌ترین قیمت ممکن بازار میان رده‌ها را تکانی بدهد. بله، این‌ها همه ویژگی‌های آلکاتل وان تاچ آیدل است که در بررسی زیر می‌خواهیم به آن بپردازیم.
این تلفن جذاب، دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی IPS LCD است که مثل چند محصول دیگر آلکاتل، به باریک بودنش شهرت دارد. باریکی که شاید به قیمتی گران برای این محصول تمام شده باشد.
طراحی
زمانی که این هوشمند را از جعبه در آوردیم، سبک وزن بودنش واقعا شگفت آور بود. خالی از لطف نیست که بگوییم این هوشمند در زمره سبک وزن‌ترین (110 گرم) محصولات 4.7 اینچی بازار قرار می‌گیرد. آیدل نه تنها فرا سبک است، بلکه با قطری برابر با 7.9 میلی‌متر، فرا باریک هم محسوب می‌شود. با وجود بزرگ بودن صفحه نمایش، این اسمارتفون آن‌قدری است که بتوان با یک دست از آن استفاده کرد.
به طور کل، وان تاچ آیدل باریک و با وقار است و در گروه خودش واقعا جذاب محسوب می‌شود. قسمت پشتی این اسمارتفون از جنس فلز ساخته شده و همین امر مانع از ماندن اثر انگشت می‌شود.
این هوشمند برای پوشش دادن هر نوع سلیقه‌ای در رنگ‌های صورتی، نقره‌ای، سیاه، قرمز، سبز و آبی نیز موجود است.
3 دکمه خازنی زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و به دلیل فاصله‌اشان از صفحه، کار با آن‌ها بدون مشکل خواهد بود. کنترل صدا در قسمت راستی تعبیه شده است. شکاف‌های سیمکارت نیز در طرفین قرار گرفته‌اند. دکمه پاور در قسمت بالایی قرار گرفته که با توجه به بزرگ بودن صفحه نمایش، رسیدن به این دکمه با انگشت اشاره دشوار خواهد بود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1

صفحه نمایش
یک اسکرین 4.7 اینچی، چیزی نیست که زیاد در بین میان رده‌ها ببینید. رزولوشن این صفحه نمایش اما در حد همان میان رده‌های هم گروهش است و با مقدار 960×540 پیکسل و چگالی پیکسلی ppi236 کیفیت خوبی را ارایه می‌دهد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1

وان تاچ آیدل برای پوشش صفحه‌اش از یک شیشه دراگون تریل استفاده کرده که روی آن یک پوشش اولئوفوبیک پوشانده شده است.  پوششی که مانع از ماندن اثر انگشت روی این صفحه نمایش می‌شود. با نگاه به این نمایشگر متوجه می‌شویم که زوایای دید گسترده هستند و رنگ‌ها به خوبی و با دقت تمام تولید می‌شوند. به علاوه این صفحه نمایش در زیر نور خورشید به شرطی که مستقیم نباشد، بسیار خوب عمل کرده است. در تست انجام شده متوجه شدیم که میزان روشنایی در همه قسمت‌های این صفحه یکسان نیست و برخی از قسمت‌ها روشن‌تر از بخش‌های دیگر نشان داده می‌شوند.
رابط کاربری
سیستم عامل وان تاچ آیدل اندروید بوده و نسخه 4.1.1 این پلتفرم درونش جاری است. نبود ویجت برای صفحه قفل یکی از بدترین چیزهایی است که می‌تواند در این رابط کاربری اتفاق بیفتد. با اینکه در رابط کاربری تغییراتی ایجاد شده است، هنوز هم حس همان اندروید خالص را می‌دهد که البته دوست داشتنی است. آلکاتل در این اسمارتفون صفحه قفل، آیکون‌ها و نوار اعلانات را تغییر داده است.
صفحه قفلی که این سازنده برای این اسمارتفون خود در نظر گرفته است دارای میانبرهای دوربین، پیام و برنامه است. البته زیباتر می‌شد اگر کاربر می‌توانست این میانبرها را بر طبق سلیقه خود انتخاب کند. طریقه دسترسی به نوار اعلانات هم  متفاوت است، اما هنوز اجازه تغییر برخی از تنظیمات دستگاه را به شما می‌دهد.
کیبورد پیش فرض این دستگاه بسیار مناسب تایپ بوده و با وجود بزرگ بودن دکمه‌ها، نوشتن پیام‌ها و حتی ایمیل‌های طولانی هم به راحتی صورت می‌گیرد. به‌علاوه برای آنهایی که از این کیبورد راضی نیستند، سوییفت کی 3 نیز در نظر گرفته شده است.
برنامه‌ها
از نظر تعداد برنامه‌های پیش‌فرض موجود در این اسمارتفون، باید بگوییم که جزئی از دستگاه‌های پر شده از برنامه نیست، اما خب قرار دادن برنامه بک‌آپ بسیار مناسب و کاربردی بوده است. این برنامه اطلاعات کاربر را در Dropbox یا Box.net ذخیره می‌کند و در زمان نیاز آن‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به علاوه این برنامه قادر است اطلاعات بک‌آپ را به صورت آفلاین در حافظه داخلی نیز ذخیره کند. اطلاعات بک‌آپ شامل عکس‌ها، برنامه‌ها، شماره تلفن‌ها و تنظیمات سیستم می‌شود.
برنامهMedia Share  یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی پیشفرض موجود در این اسمارتفون است. این برنامه با استفاده از فن‌آوری DLNA به دستگاه اجازه می‌دهد که به عنوان یک سرور رسانه، محتوا را برای دستگاه‌های دیگر فراهم کند. با این برنامه امکان استفاده از فایل‌های رسانه‌ای موجود روی شبکه نیز ممکن است.
برنامه دیگری که وجودش بر روی این اسمارتفون بسیار جالب است، My Tracks نام دارد. این اپ با کمک GPS شما را بر روی نقشه سریعا می‌یابد و مسیری را که در طول روز طی کرده‌اید، بر روی نقشه به نمایش می‌گذارد.
پردازشگر و حافظه
آلکاتل برای این هوشمند خود از یک پردازنده مدیا تک MT6577 بهره برده است که دو هسته‌ای بوده و با فرکانس 1 گیگاهرتز کلاک شده است. همین انتخاب آلکاتل باعث گردیده که این اسمارت‌فون با قیمتی ارزان‌تر هم برای سازنده و هم برای مشتری تمام شود. رم یک گیگابایتی هم جز انتخاب‌های عادلانه این سازنده برای این هندستش بوده است. ترکیب این دو باعث می‌شود که وان تاچ آیدل تجربه‌ای تقریبا روان را در اختیار کاربرانش قرار دهد. این تلفن در مقایسه با نکسوس 4 یا گلکسی اس 3 از سرعت کمتری برخوردار است، اما باید بگوییم که خوشبختانه هنگام کار با آن متوجه وقفه چندان آزار دهنده‌ای نشدیم. در اجرای بازی‌های معمولی و متوسط این هوشمند  خوب عمل می‌کند، اما باید گفت که برای اجرای بازی‌های سه بعدی اچ‌دی با گرافیک بالا، کمی ناتوان است.
این هوشمند در دو نسخه تک و دو سیمکارته عرضه می‌شود. نسخه دو سیمکارته آن دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است که 13 گیگابایت آن برای ذخیره برنامه‌ها، موزیک، عکس‌ها و دیگر چیزها قابل دسترس است. این میزان حافظه برای کاربران معمولی کافی به نظر می‌رسد، اما آن‌هایی که عاشق نصب برنامه‌های گوناگون هستند و همیشه در داخل دستگاهشان سرشار از شگفتی است، خیلی زود با کمی حافظه مواجه می‌شوند. قابلیت ارتقا در نسخه دو سیمکارته وجود ندارد و برای داشتن حافظه بیشتر باید نسخه تک سیمکارته را انتخاب کنید.
اینترنت و اتصالات
نسخه اصلی مرورگر وب در وان تاچ آیدل خیلی بهتر از آنچه تصور می‌کردیم به مرور صفحات می‌پرداخت. حتی صفحات خیلی سنگین هم به خوبی و با سرعت بالا رندر می‌شدند، با اینکه برای لود شدن کامل به کمی زمان نیاز بود. زوم کردن و حرکت بین پیج‌های مختلف نیز به خوبی انجام می‌پذیرفت. حتی با امتحان کروم نیز متوجه شدیم که از نظر کارایی به پای مرورگر اصلی این دستگاه نمی‌رسد.
در این هوشمند قابلیت اتصال 4G وجود ندارد و حداکثر سرعت  دانلود در شبکه 3G  به Mbps7.2 می‌رسد. قابلیت‌های بلوتوث، وای‌فای و GPS و البته رادیو اف‌ام نیز در این اسمارتفون وجود دارند.
دوربین
رابط کاربری دوربین در وان تاچ آیدل کلی تنظیمات برای کار کردن به کاربر ارایه می‌دهد. کاربر می‌تواند میزان سفیدی و مود عکس‌برداری  خود را به راحتی انتخاب کند یا اینکه این عمل را به عهده دوربین بگذارد. با یک دوربین 8 مگاپیکسلی و فلش ال‌ای‌دی، طبیعتا وان تاچ آیدل باید قادر به تولید عکس‌های با کیفت باشد، اما آنچه واقعیت دارد این است که تصاویر گرفته شده با این هوشمند از کیفیت متوسطی برخوردارند. حتی تصاویری که در محیط‌های خارجی هم گرفته می‌شوند از جزئیات کافی برخوردار نیستند. با اینکه با فعال کردن آپشنی به نام HDR اانتظار می‌رفت در کیفیت عکس‌ها تفاوتی ایجاد شود، اما باید بگوییم که حاصل چیز چندان جالبی نبود. البته این مورد در بین گوشی‌هایی با این رنج قیمت، کاملا طبیعی محسوب می‌شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1

در زمان فیلم‌برداری با رزولوشن اچ‌دی نیز در برخی مواقع با گم شدن جزئیات مواجه بودیم که البته به طور کل زیاد مشهود نیست.
قابلیت چند رسانه‌ای
پلیر موسیقی پیش فرضی که در این دستگاه نصب شده است، رابط کاربری آسانی دارد. موزیک‌ها در گروه‌هایی بر حسب نام آلبوم، هنرمند یا نام موزیک طبقه‌بندی می‌شوند. قابلیت نمایش دادن متن شعر در صورت بودن فایل مورد نظر نیز وجود دارد. متاسفانه هیچ نشانی از اکو لیزر در این رابط کاربری نیست. این دستگاه مجهز به یک بلندگو بوده که در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده و صدای نسبتا بلندی را نیز تولید می‌کند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1

این برنامه به صورت پیش‌فرض بسیاری از فرمت‌های ویدئویی را اجرا می‌کند. حتی فرمت DivX نیز با کیفیت اچ‌دی به راحتی پخش می‌شود. فیلمهای فول اچ‌دی در این پلیر قابلیت اجرا دارند که برخی اوقات با توقف در نمایش آن‌ها مواجه می‌شویم. پس زحمت کپی کردن این فایل‌های سنگین را به حافظه دستگاه‌تان به خود ندهید.
در کل با وجود صفحه نمایش بزرگی که این هوشمند دارد، تماشای فیلم و ویدئو لذت‌بخش است.
کیفیت تماس
حقیقتا باید اعتراف کنیم که از کیفیت تماس وان تاچ آیدل خیلی راضی بودیم. صدا کاملا بلند، واضح و طبیعی به گوش می‌رسید و صدای ما هم در آن طرف به خوبی پخش می‌شد. این یعنی اگر از آن دسته کاربرانی هستید که زمان زیادی را به صحبت با تلفن می‌گذرانید، آیدل انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
باتری
باتری در نظر گرفته شده برای این هوشمند 1800 میلی آمپری است و قابلیت جداشدن ندارد. اگر جز کاربران پر مصرف نباشید به مشکلی بر نخواهید خورد. مدت زمان تماس برای این هوشمند بیش از ۳ ساعت در شبکه 3G است. مقداری که تقریبا نصف میزانی است که بیشترین اسمارت‌فونهای مدرن ارایه می‌دهند. برای پلی موزیک نیز آیدل می‌تواند تا 45 ساعت این کار را با یک شارژ انجام دهد.
سخن آخر
این هوشمند یک تلفن میان رده خوب است که با قیمتی مناسب می‌تواند تجربه‌ای خوب در یک اسمارتفون دو سیمکارته را به کاربرانش تقدیم کند. شاید همین دو سیمکارته بودنش هم باعث شود انتخاب خیلی‌ها باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بررسی آلکاتل وان تاچ آیدل:خوش قیمتی ایده آل 1
  Heart B0z0rG Heart
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Wanton ، bahare_021
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی دوربین زیر نمایشگر گوشی زد تی ای اکسون ۲۰
  بررسی گوشی هواوی P30 Pro
  بررسی تخصصی جی اس ام؛ مقایسه گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9
  بررسی وان پلاس 3 : قاتل پرچمداران اندرویدی
  لنوو ZUK Z2 رونمایی شد؛ اسنپدراگون 820 و چهار گیگابایت رم با قیمتی عالی
  گوشی جدید آلکاتل فلش 3 با پردازنده‌ی 10 هسته‌ای در GFXBench
  بررسی کامل اچ تی سی 10 : اقتدار تایوانی‌ها
  بررسی تخصصی ال جی G5؛ سرگرمی بیشتر، زندگی بهتر
  کمپانی 360 ، گوشی N4 را با قیمتی باورنکردنی رونمایی کرد
  چرا بازگشت نوکیا به صنعت موبایل ایده چندان خوبی نیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان