امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کلوچه میان پر

#1
کلوچه میان پر



مواد لازم خمیر کلوچه:

کره 1 پیمانه

شیر 1 پیمانه

خمیر مایه 2 قاشق غذاخوری

پودر قند یک دوم پیمانه

هل 1 قاشق چایخوری

رنده پوست پرتقال یا پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری

ماست 1 پیمانه

تخم مرغ 5 عدد

نمک یک هشتم قاشق چایخوری

آرد به میزان لازم

زعفران یک دوم قاشق چایخوری



مواد میانی کلوچه

کره 100 گرم

آرد 5 قاشق سوپخوری

دارچین 1 قاشق سوپخوری

شکر 4 قاشق سوپخوری

جوز هندی رنده شده نصف عدد

گردو یا بادام یا نارگیل آسیاب شده 1 پیمانه

زرده تخم مرغ و کنجد برای تزئین



به جای شکر میتوان از خرمای پوست گرفته و له شده استفاده کرد.

کره آب شده را داخل ظرف میریزیم شیر، ماست، نمک، پودر خمیر مایه، هل، پوست پرتقال و زنجبیل و تخم مرغ را اضافه میکنیم کاملاً مواد را مخلوط میکنیم احتیاج به همزن نیست فقط مخلوط میکنیم کم کم آرد که بهتر است سبوس دار باشد را اضافه میکنیم با همزن دستی خوب مخلوط میکنیم خمیر باید طوری باشد که به دست نچسبد در این مرحله همزن را کنار میگذاریم و با دست 5 – 3 دقیقه کاملاً ورز میدهیم و بعد یک نایلون فریزر روی خمیر میکشیم نیم ساعت در یک محیط گرم میگذاریم خمیر بماند.

برای تهیه مواد میانی آرد و کره را با هم روی حرارت میگذاریم اینقدر تفت میدهیم تا بوی خامی آرد از بین برود و مثل حلوا شود.

آرد را وقتی آماده شد از روی حرارت برمیداریم بعد مغزها (از هر مغزی دوست داشته باشید میتوانید استفاده کنید و یا حتی از مخلوط مغزها استفاده کنید) و شکر و دارچین اضافه میکنیم اگر از مغز گردو استفاده میکنید حتماً باید دارچین استفاده کنید جوز هندی را همانجا تازه رنده میکنیم و اضافه میکنیم مواد را مخلوط میکنیم و کنار میگذاریم.

مقداری از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک برمیداریم وسط آن را گود میکنیم و با قاشق از مواد برداشته وسط خمیر گذاشته و خمیر را روی مواد جمع میکنیم به حالت گرد در می آوریم برش میگردانیم داخل سینی میگذاریم با دست کمی فشار میدهیم تا صاف شود بعد با مهرهای مخصوص روی خمیر میگذاریم بعد خمیر را دوباره به همین حالت که مواد داخل آن است یک ربع میگذاریم بماند بعد زرده تخم مرغ که را با زعفران مخلوط کرده ایم روی آن میزنیم و کنجد روی آن میپاشیم داخل فر 180 درجه که از قبل گرم کرده ایم به مدت 30 دقیقه میگذاریم تا زیر و روی کلوچه طلایی شود .

دقت کنید داخل فر یک ظرف پر آب را حتما بگذارید تا بخار کند و کلوچه خشک نشود و حالت نرمی داشته باشد و این کلوچه ها را وقتی آماده شد حتماً در ظرف در دار بگذارید تا نرم بماند. میتوان این کلوچه ها را حدود یک هفته در ظرف در دار نگه داشت.



نکاتی در مورد جوز هندی:

جوز هندی نباید بیشتر از مقدار گفته شده استفاده شود و بیشتر از 5 گرم در روز نباید مصرف شود چون حالت سم پیدا میکند اگر مقدار بیشتری مصرف شود.

جوز هندی ماده سختی است و موقع رنده کردن باید با فشار آن را رنده کرد اما به هیچ وجه به خاطر سختی این ماده آن را خیس نکنید چون کپک میزند.

موقع مصرف جوز هندی در غذا همانجا آن را رنده میکنیم و از قبل رنده شده اش را نگه نمیداریم.
پاسخ
 سپاس شده توسط آریوبرزن ، Apathetic
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان