امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کم شدن یا قطع آب!!!!!!

#1
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: برای گذر از تابستان 93 مردم باید 20 درصد صرفه‌جویی کنند در غیر اینصورت افت فشار شدید خواهیم داشت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری امروز در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مبنی بر چگونگی گذر از تابستان 93 با توجه به کمبود آب گفت: سه کمیته تأمین، توزیع و مصرف شبانه‌روزی در حال انجام وظایف خود هستند تا قطعی آب رخ ندهد.

وی ادامه داد: برای گذر از تابستان 93 مردم باید 20 درصد صرفه‌جویی کنند تا تابستان 93 را پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: تا جایی که بتوانیم این کمبود آب را تحمل کرده و مدیریت فشار را اعمال نخواهیم کرد ولی اگر مردم مدیریت مصرف را نداشته باشند و صرفه‌جویی نکنند افت فشار شدید خواهیم داشت.

پرورش همچنین در خصوص مشترکین پرمصرف نیز گفت: تاکنون این مشترکین شناسایی شدند و برای برخی از آنان اخطارهایی ارسال شده است و با پشتوانه قانونی که قرار است به این مجموعه داده شود مطمئنا نسبت به قطع آب این مشترکین اقدام خواهیم کرد.

*** مرگ ماهی‌های فشاپویه به پساب فاضلاب ربطی نداشته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه درباره مردن 2 میلیون ماهی فشاپویه نیز گفت: فشاپویه سد نبوده بلکه یک بند خاکی بوده که مدیریتش زیر نظر جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: مستندات این ماجرا نشان می‌دهد که پسابی که آب و فاضلاب برای کشاورزی در اختیار این محدوده قرار می‌داده است مشکلی نداشته است.

پرورش گفت: هدف از ایجاد این بند خاکی برای کاربری کشاورزی بوده نه پرورش ماهی و نکته‌ای که باید توجه داشت این است که ظرفیت پروانه بهره‌برداری برای 200 هزار قطعه بوده و با توجه به اینکه حجم آب این بند خاکی 10 درصد تقلیل یافته حضور این تعداد ماهی منطقی به نظر نمی‌رسد.

مدیرعامل آبفای استان تهران تصریح کرد: پساب خروجی این فاضلاب با استانداردهای موجود برای کشاورزی منطبق بوده است و اگر محیط زیست برنامه خاصی برای پرورش ماهی دارد باید بگوید تا اقدامات لازم صورت گیرد.

*** وضعیت سامانه شرق نامناسب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: وضعیت سدهای تهران پایدار نیست و سامانه شرق نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 50 درصد ظرفیت سدهای تهران نسبت به سال گذشته کاهش پیداکرده است گفت: حجم بارندگی‌ها در سال آبی جاری نسبت به گذشته 22 درصد و نسبت به درازمدت 32 درصد کاهش داشته است.

پرورش اظهار داشت: در تابستان گذشته 50 روز تابستان مصرف آب به بیش از 3 میلیون مترمکعب رسید به گونه‌ای که 15 روز در تهران 3میلیون و 300 هزار مترمکعب روزانه آب مصرف شد.

پرورش ادامه داد: در سال جاری با کمبود 3.8 مترمکعب تولید آب در ثانیه عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه ماملو تا اواسط تابستان قرار بود به بهره‌برداری برسد با تأکید وزیر نیرو تا تابستان امسال وارد مدار خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت : براساس تعهدات‌مان هزار و 400 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب با وجود عدم تخصیص منابع اجرا کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: تا پایان سال 93، 65 درصد مردم تهران تحت این شبکه فاضلاب خواهند بود.

پرورش افزود: از سوی دیگر تصفیه‌خانه جنوب تهران تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که دو مدول آن به ظرفیت یک میلیون و 500 هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کنند.

پرورش افزود: از سوی دیگر فاینانس خارجی به رقم 200 میلیون یورو برای تأسیسات آبی اخذ شده و در این بخش نیز از بانک توسعه اسلامی وام گرفته‌ایم و مناقصات مربوط به غرب و جنوب غرب تهران نیز به زودی برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه لواسان، شهرقدس جنوب تهران، پردیس و تصفیه‌خانه و خط ماملو نیز به زودی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
پاسخ
 سپاس شده توسط (bahram. elektro)
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان