امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خنگی بزها یک سوءتفاهم است

#1
خنگی بزها یک سوءتفاهم است 1

بر اساس مطالعه جدید، بزها بسیار باهوش‌تر از آن هستند که در نگاه اول به نظر می‌رسند.

بزها یاد می‌گیرند که مسئولیت‌های پیچیده را به سرعت حل کنند و می‌توانند چگونگی اجرای آن را دست کم 10 ماه به یاد داشته باشند. این موضوع توانایی قابل‌توجه آن‌ها در سازگاری با محیط‌های خشن را توضیح می‌دهد.

در این مطالعه، دانشمندان دانشگاه کوئین مری لندن به گروهی از بزها آموزش دادند تا غذا را با استفاده از مجموعه‌ای از گام‌ها از یک جعبه بازیابی کنند. آن‌ها نخست اهرم را با دهان‌هایشان می‌کشیدند و سپس آن را برای آزادسازی جایزه بلند می‌کردند.

توانایی بزها برای به یادآوردن این مسئولیت پس از یک ماه و مجددا پس از 10 ماه آزمایش شد. آن‌ها این مسئولیت را ظرف 12 آزمایش یاد گرفتند و در کمتر از دو دقیقه چالش مزبور را به یاد می‌آوردند.

دکتر الودی بریفر، یکی از نویسندگان ارشد این مقاله که هم‌اکنون در موسسه ETH زوریخ مشغول به کار است، در این باره گفت: سرعتی که با آن بزها مسئولیت را پس از 10 ماه تکمیل کردند، در مقایسه با مدت زمانی که طول کشید آن‌ها مسئولیت را یاد بگیرند، نشان‌دهنده حافظه بلندمدت این حیوانات است. پیش از جلسه یادگیری، تعدادی از بزها دارای شانس نگاه‌کردن به بز دیگر برای اجرای مسئولیت بودند.

بریفر در این باره گفت: ما دریافتیم بزهایی که دارای چنین شانسی نبودند، درست به اندازه بزهایی که این نمایش را می‌دیدند، در یادگیری سریع عمل کردند. چنین موضوعی نشان می‌دهد آن‌ها ترجیح می‌دهند به تنهایی و نه با نگاه‌کردن به دیگران یاد بگیرند.

این نخستین باری است که دانشمندان علاقه‌مند به بررسی چگونگی یادگیری انجام مسئولیت‌های شناختی فیزیکی پیچیده توسط بزها هستند. چنین واقعیتی دلیل سازگاری این حیوانات با محیط‌های خشن و توانایی خوب آن‌ها در جستجوی گیاهان در محیط وحش را توضیح می‌دهد.

به گفته دانشمندان، نتایج حاصله همچنین سوءتفاهم عمومی دال بر این که بزها حیوانات باهوشی نیستند و یا به عبارتی خنگ هستند، را به چالش می‌کشد.

جزئیات این مطالعه در مجله Frontiers in Zoology منتشر شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط pink lady ، Ƒαкє ѕмιƖє ، Dɪʀᴇᴄᴛɪᴏɴᴇʀ~Gɪʀʟ
آگهی
#2
ینی تو خنگ نیستی؟! عجب .. |:
پاسخ
 سپاس شده توسط pink lady


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پنیر و خنگی):

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان