امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاهش کنترل دولت بر امور اقتصادی کوبا

#1
‌رائول کاسترو، رییس‌جمهوری کوبا هرگونه اصلاحات گسترده در بازار این کشور را با هدف احیای اقتصادی این جزیره کمونیستی رد کرد. رهبر کوبا اما در عین حال تاکید کرد که نقش دولت در برخی از زمینه‌ها کاهش خواهد یافت و بسیاری از کارگران امکان خوداشتغالی و همچنین ایجاد تجارت‌های کوچک را خواهند داشت.
به گزارش بی.‌بی.‌سی به گفته رائول کاسترو این اقدامات ضروری، با هدف کاهش هزینه‌های دولت و پرداخت حقوق به کارمندان که بار مالی زیادی برای دولت دارد، انجام خواهد شد.
رییس‌جمهوری کوبا که در مجمع ملی این کشور سخن می‌گفت، در عین حال تاکید کرد که نظام سوسیالیستی در این کشور «غیر‌قابل تغییر» است.
کاسترو در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد که از این موضوع آگاهی دارد که مردم کوبا انتظار دارند تدابیری از سوی دولت اتخاذ شود تا کشور از بحران اقتصادی عمیق خارج گردد.
رهبر کوبا همچنین تاکید کرد که برخی از محدودیت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت‌های کوچک باید لغو شود و کسانی که این تجارت‌ها را ایجاد می‌کنند باید اجازه استخدام افراد را داشته باشند.
ناظران سیاسی در هاوانا، پایتخت کوبا می‌گویند که برنامه‌ای که در ابتدای سال جاری میلادی انجام شد و براساس آن برخی از آرایشگران اجازه یافتند تا برای خودشان کار کنند، ممکن است در مورد مشاغل دیگر هم اجرا شود.
رائول کاسترو که 79 سال سن دارد و برادر کوچک فیدل کاسترو –‌رهبر انقلاب کمونیستی کوبا- است همچنین تاکید کرد که کارگران غیرحرفه‌ای و همچنین کارگران نیمه‌ وقت که در بخش‌های دولتی مشغول به کار هستند، باید شغل دیگری برای خود انتخاب کنند.
دستورالعمل‌های کاپیتالیستی
رییس‌جمهوری کوبا ادامه داد که با وجود اعمال این تغییرات، اخراج گسترده کارگران دولتی در دستور کار قرار ندارد. او همچنین گزارش رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه او پیشنهاد اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی بر اساس «دستور‌العمل‌های کاپیتالیستی» را صادر کرده، رد کرد.رهبر کوبا گمانی‌زنی‌ها در مورد وجود اختلاف در رهبری حزب کمونیست برسر سرعت و شدت ایجاد تغییرات را رد و تاکید کرد که اتحاد انقلاب کوبا «‌قوی‌تر از همیشه» است.
در همین حال مارینو موریلو، وزیر اقتصاد کوبا پیش از سخنان کاسترو به خبرنگاران گفت که دولت همزمان با کاهش تصدی‌گری خود در امور تجارت‌های کوچک، تلاش خواهد کرد تا اقتصاد کوبا را به سمت اقتصاد متمرکز هدایت کند.موریلو اضافه کرد: «ما در حال مطالعه برای به روز کردن اقتصاد کوبا هستیم که در آن نه بازار آزاد که اولویت‌های اقتصاد سوسیالیستی ارجحیت دارد.»
این در شرایطی است که اقتصاد کوبا به خصوص در دو سال اخیر با بحرانی جدی روبه‌رو بوده‌ و دولت این کشور را ناچار به کاهش واردات کرده است.
کوبا همچنین با کاهش شدید قیمت نیکل که مهمترین کالای صادراتی این کشور به شمار می‌رود، مواجه بوده‌است ضمن اینکه صنعت توریسم هم در این کشور با بحران مواجه شده و گردشگران کمتری در سال‌های اخیر به این جزیره زیبا واقع در اقیانوس اطلس که تنها 145 کیلومتر تا سواحل ایالت فلوریدا در ایالات‌متحده فاصله دارد، سفر کرده‌اند.این همه در شرایطی است که رشد اقتصاد کوبا به دلیل تحریم‌های تجاری 48 ساله ایالات‌متحده علیه این کشور با چالش‌های جدی مواجه بوده‌است.
هیچ بخششی وجود ندارد
رائول کاسترو، رهبر کوبا همچنین در سخنان خود در مجمع ملی این کشور برای اولین بار در مورد آزادی 52 مخالف سیاسی کوبا سخن گفت.
کاسترو تاکید کرد که هیچکدام از افرادی که در کوبا در حبس به سر می‌برند به دلیل عقایدشان در زندان نیستند، بلکه مرتکب جنایاتی «ضد انقلابی» شده‌اند و در خدمت ایالات‌متحده بوده‌اند.
رییس‌جمهوری کوبا ادامه داد: «انقلاب می‌تواند بخشنده باشد؛ چرا که قدرتمند است.» کاسترو اضافه کرد که هیچ بخششی برای دشمنان وطن در کار نخواهد بود.رائول کاسترو در سال 2006 میلادی و پس از آنکه برادر بزرگترش فیدل به دلیل بیماری از قدرت کناره‌گیری کرد، جانشین او شد.
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط Hitchcock
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص!
  همتی: تحریم های جدید آمریکا بیشتر اثر تبلیغاتی و سیاسی دارد تا اقتصادی
  دولت آمریکا خواستار تجدیدنظر درباره حکم دادگاه تیک تاک شد
  دولت خسارت توقف ۶ کشتی ایرانی در چین را جبران می‌کند
  زنگنه: دولت و سازمان هواپیمایی هیچ نقشی در افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند!
  افزایش ۳۸ درصدی معاملات مسکن تهران در تیر/ کاهش ۱۳ درصدی قراردادهای اجاره
  تولید نفت روسنفت ۲.۲ درصد کاهش یافت!
Thumbs Up مصرف برق را از چه راه‌هایی می توان کاهش داد ؟!
Thumbs Up آیا دولت در گام اول فروش داراییهای بورسی موفق خواهد بود؟
Shocked رکود شدید اقتصادی آلمان در سایه کرونا !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان