امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی کشور قبرس شمالی .

#1
سواحل زیبای قبرس
جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم می شود که در آن هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی ها ارتودوکس و ترک ها مسلمان هستند.
اين جزيره از شمال با تركيه، از جنوب با مصر، از شرق با سوريه و از غرب با يونان همسايه است. اين جزيره يكی از مقاصد مهم گردشگری دريای مديترانه است و سالانه بيش‌ از 4/2 ميليون گردشگر را به خود جذب می كند.
مساحت قبرس 9252 کیلومتر مربع، جمعیت آن طبق برآورد سال 2008،  801622 نفر، واحد پول آن یورو و پیش شماره تلفن آن 357 است.
همچنین قبرس عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع نیز می باشد.
قبرس در سال ۱۹۶۰ استقلال خود را از بریتانیا کسب کرد و حکومت مستقل قبرس براساس مشارکت جوامع ترک و یونانی در اداره امور این جزیره اعلام موجودیت کرد و بریتانیا، یونان و ترکیه حق حاکمیت دولت قبرس را تضمین کردند. بخش ترك‌ نشين قبرس در سال 1983  اعلام استقلال كرد و نام خود را جمهوری ترك قبرس شمالی گذاشت. جمهوری ترک قبرس شمالی که معمولا قبرس شمالی خوانده می‌شود توسط هیچ کشوری به جز ترکیه به رسمیت شناخته نشده است.درمیان گردشگران و دوستداران طبیعت، مدیترانه همواره به داشتن سواحل  دلفریب و زیبایش شناخته شده است. قبرس شمالی نیز از این موهبت مدیترانه‌ای برخوردار بوده و سواحل سحرانگیز این منطقه با جادوی آب زلال و شن‌های درخشان خود قلب تمام گردشگران ورودی به این منطقه را به تسخیر خود در می‌آورند.
در کنار این سواحل زیبا و پهناور جزیره، آب و هوای گرم مدیترانه‌ای، آفتاب دل‌انگیز و آسمان آبی قبرس شمالی، جمعیت زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب می‌نماید. شنا، غواصی، و انواع ورزش‌های آبی از مهمترین تفریحات گردشگران در سواحل قبرس شمال محسوب می‌گردند.
ورود لاک‌پشت‌ها به سواحل جزیره برای تخم‌گذاری و همچنین شنای دلفین‌ها در نزدیکی سواحل را می‌توان از جلوه‌های چشم‌نواز مناطق ساحلی قبرس شمال نام برد،  درمیان سواحل طلایی قبرس شمال، رقابت زیادی میان پلاژها جهت میزبانی از گردشگران این  منطقه وجود داشته و سرویس‌ها و خدمات ارائه شده در این پلاژها از سطح بسیار مطلوبی برخوردار می‌باشند.
معرفی پلاژهای معروف قبرس شمالی

از میان پلاژهای معروف قبرس شمال، می‌توان به پلاژهای زیر اشاره کرد:
•پلاژ دنیز کیزی در 5 کیلو متری گیرنه
•پلاژه مارا مونته در 9 کیلومتری غرب گیرنه
•پلاژه کاملوت  7کیلومتری گیرنه
•پلاژه اسکیپ 8 کیلو متری گیرنه
•پلاژه القادی 17 کیلو متری شرق گیرنه
•پلاژ آکا پولکو 2 کیلومتری گیرنه
•پلاژ سالامس شرق گیرنه
•پلاژ کارپاس در شرق گیرنه
دیدنی های شهر قبرس شمالی

گیرنه Kyrenia
یکی از معروف‌ترین شهرهای قبرس شهر گیرنه می‌باشد که مناظر زیبای توأمان کوه و دریای آن بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این شهر در کنار جذابیت‌های طبیعی خود دارای امکان تاریخی و فرهنگی دیدنی نیز می‌باشد. تاریخ این شهر باستانی به اواخر جنگ تروژان بازگشته و طبق آخرین یافته‌های باستان‌شناسی، این منطقه زیستگاه و محل اسکان انسان‌ها در عصر حجر (3000 تا 5800 سال قبل از میلاد مسیح) بوده است.
فاماگوسا FAMAGUSTA
منطقه فاماگوستا با داشتن سواحل متعدد و زیبا همراه با شنهای طلایی و ظاهری بکر و طبیعی مورد علاقه و توجه بسیاری از تورست‌ها فرار گرفته است. زمان پیدایش فاماگوستا به 300 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد که در آن زمان به  Arsino  واژه‌ای یونانی معروف بوده و بعد‌ها به بندرگاه مهمی تبدیل گردیده است.
در شمال شهر فاماگوستا و در نزدیکی سواحل کارپاس منطقه ایست از بقایای شهر باستانی سالامیس شهری که از حدود هزار و صد سال قبل از میلاد پایتخت قبرس بشمار می آمده و در قلمرو امپراطوریهای آسور، مصر، ایران(پرسیا) و روم باستان قرار داشته است. اما سالامیس با گذشت قرون متمادی همچنان زنده و پابرجاست. این منطقه زیبای باستانی در بیشه زارهای اطراف می‌موسا واقع شده. بقایای آثار باستانی همچنین سکه‌های طلایی که متعلق به سالهای 411 و 374 قبل از میلاد می‌باشد بیانگر اهمیت باستانی این شهر در روزگاران کهن می‌باشد.
نیکوزیا NICOSIA
نیکوزیا پایتخت و بزرگترین شهر قبرس شمال می‌باشد. این شهر دارای جمعیتی در حدود 73000 نفر بوده و ساختامان‌های اداری دولتی، دفاتر نمایندگی‌های کشورهای خارجی و همچنین مقر سازمان ملل در این شهر واقع گردیده‌اند.
شهر نیکوزیا تنها پایتخت دوتکه بوده در دنیا می‌باشد که نیمی از آن در اختیار قبرس ترک و نیم دیگری از آن در اختیار قبرس یونانی می‌باشد بطوریکه این دو تکه توسط نوار سبز مرزی به دو نیم تقسیم گردیده است. طبق توافقات بین دو کشور، از سال 2003 عبور مرور شهروندان هر دو منطقه به یکدیگر بدون نیاز به مجوز  و تنها با کارت شناسایی صورت می‌پذیرد.
معماری باستانی نیکوزیا
برج و باروهای این شهر در سال 1570 میلادی توسط Venetians بنا شده و بواسطۀ 12 برج کل شهر را دربر می‌گیرد. در داخل حصار دیوارهای شهر نمونه‌های بسیار زیبایی از الگوهای معماری گوتیک و عثمانی قابل مشاهده می‌باشد. از این آثار می‌توان به مسجد Selimiye St. Sophia Cathedral، کاروانسرای Buyuk Han، اقامتگاه Kumarcilar، موزۀ Sufi Mevlana و تعداد زیاد دیگری از این آثار اشاره نمود.
همانند سایر شهرهای قبرس که بیش از 300 سال تحت حکمرانی دولت عثمانی قرار داشته‌اند، این شهر نیز در عین داشتن هویتی ترکی از پیشینۀ غنی چند فرهنگی در کنار  چارچوب‌های فرهنگی و مذهبی عثمانی برخوردار گردیده است.
ایسکله
چشم‏اندازی بکر و تماشایی که لاک‏پشت‏ها در آنجا زیست می‏کنند و خیال و رویا در آنجا شکل می‏گیرد. هزاران منظره عجیب و بی‏نهایت زیبا همراه با دهکده‏های باستانی، قصر سلطنتی، مقبره‏ها و همچنین خرابه‏هایی که یادگارهایی از دوران باشکوه گذشته است.
گوزلیورت Güzelyurt
گوزلیورت یا  Moephou در شمال غربی قبرس واقع شده و دورتادور با درختان مرکبات پوشیده است.این مکان توسط اسپارتان‌ها که همراه با خود عبادت به افرودیت را آورده‌اند پیدا شده است. بیشتر از نصف محصولات مرکبات قبرس از این ناحیه برداشت می شود.
سایر اطلاعات

در بازدید خود از شهر نیکوزیا، اماکن زیر را از یاد نبرید:
بدستان Bedesten
بلدیه بازاری Belediye Pazari (Municipal Market)
بیوک هان Büyük Han (Grand Inn)
سیتی والز City Walls
عمارت درویش پاشا Derviş Paşa Mansion
کومورچیلر هان Kumarcilar Han (Gambler’s Inn)
لوسیگنان هاوس Lusignan House
موزه مولوی تکه Museum of Mevlevi Tekke
مسجد سلمیه Selmiye Mosque
معرفی کشور قبرس شمالی . 1


پاسخ
 سپاس شده توسط white star
آگهی
#2
ممنونمممممممممم
سعی کن آنقدر کامل باشی
که بزرگترین تنبیه تو

برای دیگران
گرفتن خودت ازآن ها باشد.
Shy
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی و آشنایی با رستوران زوما استانبول
  زبان رسمی مردم کشور ترکیه
  مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری استانبول و کشور ترکیه
  معرفی 4 مورد از هتل های 3 ستاره در شهر تفلیس
Rainbow بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟
  معرفی 10 کاخ زیبای جهان
Photo عکس های خیلی قشنگی از کشور زیبای ژاپن( بیاین محوشیم)
  سفر به تایلند و معرفی جزیره های آن
  معرفی اسپانیا، سرزمین ماتادورها + تصاویر
  کشور تونگا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان