امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کاری که اسیدفولیک در بدن می کند

#1
کاری که اسیدفولیک در بدن می کند 1

فولات یکی از ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت منابع اصلی اسیدفولیک چیست و چرا این ویتامین برای بدن لازم است! لطفاً چند دقیقه نگاه‌هایتان را به ما بسپارید.
اسیدفولیک را فولات یا ویتامین B9 نیز می‌گویند. یکی از ترکیبات ضروری برای حفظ سلامت بدن که ارتباط زیادی با باروری، حاملگی و رشد جنین دارد.

 
منابع غذایی اسیدفولیک
اسیدفولیک در منابع غذایی گیاهی و همچنین در مواد غذایی حیوانی وجود دارد. جگر و کله‌پاچه حاوی میزان قابل‌توجهی اسیدفولیک هستند. دقیق‌تر اینکه 100 گرم از این مواد غذایی حدود 500 میکروگرم اسیدفولیک دارد. برای اینکه میزان این ویتامین را در بدنتان بالا ببرید باید مصرف مواد غذایی گیاهی را افزایش دهید. برای این کار لازم است میوه، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و آجیل بیشتری میل کنید. جزئیات بیشتر را در ادامه‌ی مطلب مطالعه بفرمایید.
 
سبزیجات فولات دار
بروکلی، آرتیشو، مارچوبه، کلم بروکسل، گل کلم، شلغم، چغندر، اسفناج، غلات کامل (سبوس‌دار). هر 100 گرم از این مواد غذایی 100 تا 300 میکروگرم اسیدفولیک به بدنتان می‌رساند.
 
میوه‌های فولات دار
مرکبات (پرتقال، نارنگی) آووکادو، حبوبات (لوبیاها، نخود، عدس، نخودفرنگی)، کیوی، کاهو، مغزها (گردو، بادام، فندق)، نان و پاستاهای تهیه‌شده از آرد کامل، گوجه گیلاسی. این مواد غذایی نیز حاوی میزان قابل‌توجهی اسیدفولیک هستند به طوری که 100 گرم از آن‌ها حدود 30 تا 99 میکروگرم از این ویتامین را دارا می‌باشد.
 
تخم‌مرغ
در بین مواد غذایی حیوانی، تخم‌مرغ حاوی میزان قابل‌توجهی اسیدفولیک می‌باشد. باید بدانید که 100 گرم تخم‌مرغ حدود 50 میکروگرم فولات دارد. توصیه می‌کنیم هر هفته بین 2 تا 3 عدد تخم‌مرغ میل کنید.
 
 
اسیدفولیک چه می‌کند؟
اسیدفولیک برای کودکان و بزرگ‌سالان لازم و ضروری است تا گلبول‌های قرمز تولید کنند و دچار کم‌خونی نشوند. مصرف میزان لازم از این ویتامین در دوره‌ی بارداری برای پیشگیری از نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های مادرزادی به خصوص برای سلامتی سیستم عصبی مرکزی و تولد نوزادانی سالم لازم است.
 
میزان مورد نیاز اسیدفولیک بنا به نیازهای خاص بدن روزانه بین 50 تا 200 میکروگرم است که این میزان در زمان بارداری افزایش می‌یابد. اسیدفولیک برای عملکرد خوب سیستم عصبی و همچنین سلامت مغز استخوان لازم است.
 
اسیدفولیک در تولید انرژی و تبدیل پروتئین‌ها و همچنین فعال کردن ویتامین B12 نقش موثری دارد. جنین در حال شکل‌گیری از همان روزهای نخست برای اینکه ذخیره‌ی مناسبی از این ترکیبات را در اختیار داشته باشد و ارگان‌های بدنش رشد کنند به این ویتامین نیازمند است.
کاری که اسیدفولیک در بدن می کند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  رابطه ریزش ابرو با کم کاری تیروئید
Exclamation تاثیر کم‌کاری تیروئید روی ابروها
Lightbulb ساعات کاری طولانی زنان را افسرده می‌کند
Star دلایل کم کاری تیروئید نوزاد تازه متولد شده و درمان آن
  شیفت کاری شب و این توصیه های سلامتی .
  8 کاری که باعث میشود جوان‌تر بنظر برسید
  دفع سموم بدن با کتک کاری! +عکس
  همه چیز درباره منفعتهای برگ کاری
  افرادی که ساعات کاری طولانی دارند بخوانند!
  درمان و علائم کم کاری تیروئید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان