امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تخریب سیستم یادگیری نتیجه مصرف ریتالین و شیشه در ایام امتحانات

#1
تخریب سیستم یادگیری نتیجه مصرف ریتالین و شیشه در ایام امتحانات 1

یک دکترای علوم شناختی تاثیرات به ظاهر مثبت ریتالین و شیشه در افزایش تمرکز و دقت را کوتاه مدت دانست و تصریح کرد: شخص مصرف کننده هنگامی که به حالت عادی خود بازگردد، عملکرد معقول سابق خود را از دست داده و دچار اختلالات یادگیری می شود.

دکتر محمد حسن فرهادی ، اظهار داشت: بسیاری از دانشجویان برای جبران کم کاری‌های درسی خود، به منظور بیدار ماندن در شب‌های امتحان به مصرف موادی همچون شیشه، قرص‌های ریتالین و اکستاسی روی می آورند با این ذهنیت که ریتالین در شرکت‌های دارویی ساخته شده و توسط پزشکان هم تجویز می شود و بنابراین مصرف آن آسیبی به بدن نمی رساند.

وی با بیان اینکه این نوع برداشت در میان دانشجویان تصوری غلط است، تاکید کرد: درست است که ریتالین یک دارو است اما این موضوع دلیلی بر بی خطر بودن مصرف خودسرانه آن نیست.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد در ادامه بیان داشت: پزشک هنگام تجویز یک دارو برای بیمار میزان سود و زیان آن را می سنجد؛ پس از تشخیص اینکه کدام دارو با توجه به شرایط بیمار برای درمان مناسب‌تر است، دارویی را که مورد تایید مراجع ذیصلاح بالینی بوده و توشط شرکت های دارویی معتبر تهیه شده باشد را برای وی تجویز می کند.

وی به کاربرد دارویی ریتالین در درمان بیش فعالی کودکان همراه با نقص توجه اشاره کرد و گفت: مصرف ریتالین در این کودکان موجب افزایش تمرکز و توجه، ارتقای توان جسمی و کنترل بیشتر در رفتار همچنین کاهش احساس خستگی، پرخاشگری و بهبود روابط اجتماعی آنها می شود.

دکتر فرهادی ادامه داد: متاسفانه برخی از دانشجویان با آگاهی از فواید درمانی ریتالین به استفاده از این دارو یا موادی با تاثیرات مشابه آن همچون شیشه و قرص های اکستاسی در فصل امتحانات روی می آورند و از آنجا که این افراد مشکلی نداشته و حالتی طبیعی دارند لذا پس از مصرف این مواد دچار عارضه می شوند.

وی با بیان این مطلب که استفاده از ریتالین و شیشه ممکن است در مراحل اولیه جهت بیدار ماندن‌های طولانی مدت و افزایش توجه و دقت مصرف کننده پاسخ دهد که البته این موضوع در مورد همه افراد صدق نکرده و استفاده از آنها نیز در برخی تاثیر معکوس می دهد، هشدار داد: توجه به این نکته ضروری است که شخص پس از مصرف ریتالین و شیشه، هنگامی که به حالت عادی خود بازگردد، دیگر عملکرد معقول سابق خود را نداشته و دچار اختلالات یادگیری می شود.

این دکترای علوم شناختی با اشاره به اینکه اثرات آسیب زای ریتالین و شیشه بر سیستم یادگیری با افزایش طول مصرف شدیدتر شده بطوری که یادگیری و توجه شخص حتی از حالت اولیه خود قبل از استفاده این مواد بسیار کمتر می‌شود، یادآور شد: پرحرفی، افزایش هشیاری، احساس اعتماد به نفس همچنین افزایش احساس قدرتمندی بصورت کاذب از دیگر عواقب مصرف ریتالین و شیشه است.

این دکترای علوم شناختی در پایان کاهش احساس نیاز به خواب، اجتماعی‌تر شدن و افزایش میل و توان جنسی را از دیگر تاثیرات مصرف این مواد به ویژه شیشه عنوان و خاطرنشان کرد: افراد و به ویژه دانشجویان توجه داشته باشند که تمامی اثرات به ظاهر مثبت استفاده از ریتالین و شیشه کوتاه مدت بوده و تنها در اوایل مصرف در شخص مصرف کننده ایجاد می‌شود.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
 سپاس شده توسط عسل.
آگهی
#2
ممنون
روزگار عجیب عجیب درگردشه مواظب حرفامون باشیم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آرشیو امتحانات شبه نهایی(طرح سه نما) ۱۴۰۲-۱۴۰۳
Exclamation برنامه امتحانات نهایی سال ۱۴۰۳
  ♠️ آرشیو امتحانات | تشریحی سنجش ۱۱ مرحله ( ۱۲ انسانی)
  مجموعه امتحانات نهایی انسانی
  تکلیف امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم مشخص شد
  برنامه «امتحانات نهایی» دوازدهمی‌ها در دیماه ۱۴۰۰
  آزمون یعنی یادگیری از اشتباهات
  تاثیر ۴۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۱
  دلایل عمده نتیجه نگرفتن دانش آموز کنکوری
  چند نکته مهم درباره امتحانات نهایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان