امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جانوران افسانه ای در یونان باستان

#1
جانوران افسانه ای در یونان باستان 1

آرگوس (Argus) : آرگوس، یکی از قهرمانان اساطیر یونان است که به آرگوس مشاهده گر مشهور است. علت این نام گذاری تعداد فراوان چشمان او بوده که در بعضی روایات 4 چشم و در بسیاری از داستانها و نقاشیها دارای 100 چشم بوده است که در سراسر بدن او قرار داشتند. این خاصیت، آرگوس را به یک نگهبان ایده آل مبدل کرده بود و هرا، همسر زئوس، او را برای نگهبانی زئوس و معشوقه اش ایو Io، گماشته بود. اما زئوس به هرمس، پیغامبر خدایان، دستور داد تا ایو را برباید و هرمس خود را به شکل چوپانی درآورد و با حکایتهای طولانی و آوای نی خود، آرگوس را به خواب برد و ایو را دزدید. در بعضی از داستانها، آرگوس در آخر به دست هرمس کشته میشود.

کایمرا (Chimaera) : کایمرا فرزند اژدهایی صد سر به نام تایفویوس (Typhoeus) و موجودی نیمه پری، نیمه مار به نام اکیدنا (Echidna) است و یکی از معروفترین هیولاهای اساطیر به شمار میرود. کایمرا موجودی با دو سر شیر و بز در یک سو و دمی با سر مار از سوی دیگر بوده است. بدن او هم نیمی شیر و نیمی بز بوده و از دهانش آتش میریخته است. این هیولا ، با از بین بردن گله های دامداران و حمله به مردم، موجب وحشت اهالی لیسیا Lycia بود و به دست مردی به نام بلروفون (Bellerophon) از اهالی کورینت (قرنت) کشته شد.

سایکلوپ ها (Cyclopes) : یونانیان خدایان و هیولاها را فرزندان تیتان ها- خدایان اولیه- میدانستند که بیشتر آنها فرزند گایا (Gaea) الهه مادر و اورانوس (Uranus) بودند. اورانوس خدای آسمان و فرزند گایا بود و گایا خود به تنهایی او را به وجود آورده بود. این دو با یکدیگر فرزندان بسیاری به وجود آوردند که شامل 12 تن از تایتان ها نیز هست. سایکلوپها، که غولهایی یک چشم بودند، سه نفر بودند و نماد رعد، برق و صاعقه به شمار می آمدند. این غولها، اولین آهنگران بودند و توسط تایتانی به نام کرونوس (Cronus)، زندانی شدند. زئوس، هنگام شورش بر علیه تایتانها، سایکلوپ ها را آزاد کرد و در عوض آنها اسلحه معروف او، صاعقه و تندر را به او هدیه دادند
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
 سپاس شده توسط frozen✘girl ، ♥گل یخ ♥ ، علی جوکر ، parham sh1 ، ღSηow Princessღ ، pink lady ، ჩяσOσкєη ժяєαм ، ★MoRpHeUsS★ ، 65 tala
آگهی
#2
می گم این چیزهایی که گفتی مال بازی خدای جنگ نبود حتی اسم هارو هم درست نوشتی؟
حرف بی ربطیست که مـــــــرد گریه نمی کند
    گاهی آنقدر بغض داری که فقط باید مـــــــــرد باشی تا بتوانی گریه کنی…

جانوران افسانه ای در یونان باستان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط parham sh1
#3
خیلی جالب بود.ممنون.من عاشق افسانه های یونان و مصرم.اسم کبوتر خودم هم (هرس)بود.در باره ی تایتان ها هم فکر میکنم اخرش که شورش شد پسر گمشده ی زئوس بود که نجات داد انسانها رو.............:cool:
پاسخ
 سپاس شده توسط parham sh1


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  افسانه های احضار روح شما هم امتحان کنید شاید افسانه نباشد
  چرا برخی از جانوران قلمرو تعیین می کنند؟
  چرا خون جانوران قطبی منجمد نمی شود ؟
  چرا خون جانوران قطبی منجمد نمی شود؟
  بزرگ ترین جانوران دنیا در چه اندازه ای هستند
  بزرگ ترین جانوران دنیا در چه اندازه ای اند
  آیا می توان جانوران منقرض شده را زنده کرد؟
  راز عدد 3 در دنیای باستان
  «دو زبانه‌ها باهوش‌ترند» افسانه است!
  روانشناسی در ایران باستان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان