امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کوفته تبریزی

#1
کوفته تبریزی 1

کوفته تبریزی ترکی با کمی تغییرات نسیم بانو
دستور این کوفته تبریزی خوشمزه رو من از یکی از دوستام که خودشون هم ترک هستن یاد گرفتم. مرسی نوا جون خیلی خوشمزه بود. اینم کوفته های من با کمی تغییرات.
مواد لازم برای کوفته:
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
لپه ۱ پیمانه
برنج ۱ پیمانه
سبزی کوفته (ترخان ، مرزه ، تره ، ریحان ، نعنا ، شوید) ۱/۳ پیمانه
مواد لازم برای داخل کوفته:
آلو خورشتی
زرشک
پیاز سرخ کرده
گردو
مواد لازم برای سس:
رب گوجه ۳ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی به تعداد دلخواه
پیاز سرخ کرده ۲ قاشق غذاخوری
آب ۳ تا ۴ پیمانه
لپه و برنج رو میپزیم و با گوشت مخلوط میکنیم و نمک و فلفل و زردچوبه و دارچین و کمی زعفران و سبزی معطر رو اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم. این که میگم خوب یعنی خیلی خوب چون اگه خوب ورز ندیم وا میره. گوشت کم چرب باشه خیلی بهتره. اما اگه گوشت پر چرب بود میتونیم کمی آرد یا یه دونه تخم مرغ اضافه کنیم که خیالمون جمع باشه که وا نمیره. وقتی مواد رو حسابی ورز دادیم ازش به اندازه یک نارنگی برمیداریم و بازش میکنیم و داخلش یک دونه آلو و کمی از زرشک و گردو و پیاز داغ میگذاریم اگه دوست دارید تخم مرغ هم خوب میشه و کوفته رو میبندیم و حسابی تو دست گردش میکنیم و میزاریم کنار و میریم سراغ بعدی و همینطور تا آخر. خوب حالا که کوفته هامون آماده شدن میزاریم کنار و میریم سراغ سس.
واسه سس اول پیاز رو سرخ میکنیم که من سرخ کرده داشتم… یادتونه گفتم مامانم قبل از اینکه بره واسم سرخ کرده بود؟ خوب هنوز دارم یه بسته! آخه دلم نمیاد ازشون استفاده کنم!… خوب پیاز رو که سرخ کردیم رب گوجه رو اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم و آب رو اضافه میکنیم و نمک و فلفل و کمی زعفران و آلوها رو هم اضافه میکنیم و میگذاریم کمی قل قل کنه. حالا آروم کوفته ها رو یکی یکی میگذاریم داخل سس و در تابه یا قابلمه رو میگذاریم تا با حرارت کم بپزه. هر از گاهی در تابه رو برمیداریم و کمی از سس رو روی کوفته ها میریزیم . اگه این غذا رو شیرین دوست دارید میتونید هنگام پخت روی کوفته ها شکر بپاشید. من خودم غذای شیرین خیلی دوست دارم اما شروین دوست نداره واسه همین خیلی کوچولو شکر اضافه کردم. خونه دوستم نوا که خورده بودم داخل کوفته ها به جای آلو و زرشک خرما گذاشته بود و روی کوفته هاش موقع پخت حسابی شکر پاشیده بود. من خوشم اومده بود اما باز بستگی به ذایقه داره. کوفته ها بعد از حدود نیم ساعت آماده هستند نوش جان کنید.
  Do ɴoт dαre тo ѕтop мe jυѕт ιɴ cαѕe ѕoмeoɴe ѕтopped мe کوفته تبریزی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان