امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه دو خودروی منحصر بفرد؛ لکسوس RX۳۵۰ و پورشه کاین

#1
کم نیستند کسانی که دوست دارند اتومبیل خاصی را خریداری کنند تا در میان دیگر اتومبیل های موجود در خیابان ها متفاوت و منحصر به فرد به نظر برسند. به عنوان مثال فرض کنید مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در حساب بانکی شما موجود است و شما نیز قصد دارید یک اتومبیل شاسی بلند میان سایز لوکس را برای خود خریداری کنید.
لکسوس RX۳۵۰ می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای شما باشد که با انبوهی از آپشن ها و امکانات لوکس، نیازهای شما را برطرف می کند. پس شما می توانید این اتومبیل ۱۸۵ میلیون تومانی را خریداری کرده و ۱۱۵ میلیون تومان هم در بانک پس انداز داشته باشید اما اگر شما هم مثل نگارنده عاشق اتومبیل های آلمانی باشید و هیچ چیزی را به یک اتومبیل خاص و منحصر به فرد ترجیح ندهید، از خیر ۱۱۵ میلیون تومان گذشته و به سراغ پورشه کاین ۳۰۰ میلیون تومانی خواهید رفت!
در این نوشتار قصد داریم پورشه کاین ۲۰۱۱ و لکسوس ۲۰۱۰RX۳۵۰ را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم با پرداخت ۱۱۵ میلیون تومان پول بیشتر، چه چیزهایی را به دست می آوریم.
● لکسوس RX۳۵۰
نسل قبل لکسوس RX۳۵۰ با قیمتی حدود ۹۵ میلیون تومان در ایران عرضه می شد و به خوبی مورد استقبال هموطنان قرار گرفت اما از لحاظ ظاهری و استایل طراحی چندان جذاب و دلچسب به نظر نمی رسید. طولی نکشید که نسل بعدی این خودرو با چهره ای کاملا متفاوت و زیبا وارد بازار شد و همه نقایص قبلی را برطرف ساخت.
طراحی این نسل از RX بسیار مدرن و جذاب بوده و تقریبا مورد پسند بسیاری از سلیقه ها است. مهمترین مشکل طراحی نسل قبل، فرم نه چندان دلچسب کاسه چراغ های جلو و عقب بود که در نسل جدید به کلی تغییر کرده و به یکی از زیباترین قسمت های نمای بصری خودرو تبدیل شدند.
طراحان لکسوس سعی کردند این مدل از RX حالتی اسپورت تر پیدا کرده و چهره جسورتری را به نمایش بگذارد که این خصیصه در نمای جلو یآن با وجود چراغ های باریک و کشیده و همچنین جلوپنجره بزرگ وی شکل، به خوبی نمایان می شود.
RX۳۵۰ در نمای عقب تنومند و با هیبت به نظر می رسد و چراغ های کریستالی سفید آن، زیبایی خاصی را برای این قسمت فراهم آورده اند. نمای جانبی خودرو نیز پویاتر از قبل به نظر می رسد و همه این عوامل دست در دست هم داده تا RX۳۵۰ به یکی از محجبوب ترین اتومبیل های بازار داخلی تبدیل شود به طوری که هر بار از منزل خارج می شوید تعداد نسبتا زیادی از این اتومبیل را در سطح شهر مشاهده می کنید. البته محبوبیت RX۳۵۰ در طراحی ظاهری آن خلاصه نشده و عواملی چون کیفیت، راحتی و امکانات نیز در آن تاثیرگذار بوده است.
با باز کردن در کابین اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند کیفیت بسیار عالی ادوات و پوشش های کابین بوده که انصافا نسبت به خیلی از اتومبیل های پرمدعای آلمانی برتر است.
صندلی ها با پوشش چرم طبیعی و سقف نیز از جنس جیر است که این دو ویژگی در بسیاری از اتومبیل های لوکس و گران قیمت به صورت یک آپشن عرضه می شوند اما در RX۳۵۰ به صورت پایه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
داشبورد و پانل مرکزی از یک طراحی مدرن و فوق العاده ارگونومیک برخوردار هستند و اهرم تعویض دنده نیز با شیب نسبتا زیاد در قسمت پایین پانل نصب شده است تا به راحتی در دسترس راننده قرار گیرد.
صندلی های RX۳۵۰ بسیار نرم و راحت بوده و فضای پا برای هر پنج سرنشین جادار و قابل تحسین است. RX۳۵۰ مجموعه ای از مدرن ترین تکنولوژی روز را در خود جای داده است که از جمله آنها می توان به نمایشگر مرکزی ۷ اینچی OLED – سیستم حافظه یکپارچه صندلی ها، آینه و ستون فرمان، گرم کن و سردکن صندلی ها، سیستم صوتی حرفه ای مارک لونیسون با ۱۲ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر مخصوص برای تهویه عقب، سقف پانورامیک، سیستم نمایش اطلاعات رانندگی روی شیشه جلو (Head Up Display)، در برقی صندوق عقب، نمایشگرهای ردیف عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با رادار و قابلیت ترمزگیری خودکار و همچنین سیستم هوشمند کمک پارک اشاره کرد.
با این حساب لکسوس RX۳۵۰ از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی یک مجموعه بسیار کامل را در اختیار شما قرار داده و با وجود ۱۲ ایربگ، ایمنی شما را به بهترین شکل تضمین می کند. این خودرو از یک موتور شش سیلندر وی شکل به حجم ۳۴۵۶ سی سی برخوردار است که با وجود ۲۴ سوپاپ قدرتی معادل ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۴۸ نیوتن متر را تولید می کند.
به لطف بهره گیری از این مجموعه توانمند و گیربکس شش دنده فوق هوشمند اتوماتیک ECTi (با قابلیت تعویض دستی) شتابگیری RX۳۵۰ به خوبی صورت می گیرد و در مدت زمان ۵/۷ ثانیه از حالتت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند.
در واقع RX۳۵۰ یک SUV نسبتا پرشتاب بوده و به لطف پیشرانه توانمندش هیچگاه احساس کمبود قدرت به شما دست نمی دهد. شاسی و سیستم تعلیق آن نسبت به نسل قبل تقویت شده و با این وجود هندلینگ آن نیز بهبود یافته است. سواری RX۳۵۰ بسیار نرم و بی صدا بوده و دست اندازها را به خوبی و بدون کوچک ترین ضربه به اتاق رد می کند که البته این ویژگی در تمامی مدل های لکسوس مشهود است.
ضمن اینکه RX۳۵۰ نیز مانند دیگر اعضای خانواده لکسوس، اتومبیلی بسیار بادوام و کم استهلاک است. البته میانگین مصرف سوخت این اتومبیل ۷/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و در شهری مانند تهران حدود ۵/۱۳ الی ۱۵ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند که تقریبا زیاد به نظر می رسد.
قیمت نمونه ۲۰۱۲: ۱۸۰ الی ۱۹۰ میلیون تومان
● پورشه کاین
نسل قبل پورشه کاین اولین مدل از پورشه بود که به دست نمایندگی آن در ایران و با قیمتی حدود ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان به فروش رسید. هیچ کس تصور نمی کرد پای برند پورشه به ایران باز شود و همین خاص بودن باعث شد خیلی ها برای خرید این اتومبیل آلمانی گران قیمت ترغیب شوند.
نسل قبل این خودرو شباهت زیادی به یک پورشه نداشت، به خصوص طراحی جلوی آن که کمی خسته کننده به نظر می رسید اما حدود یک سال بعد از عرضه این خودرو در ایران، نسل جدید آن نیز معرفی شد و طولی نکشید که به بازار داخلی نیز راه یافت.
نسل فعلی آن چهره ای مدرن و جذاب تر داشته و به خوبی پورشه بودنش را نمایان می کند، به خصوص در نمای جلو که چراغ های آن شبیه دیگر مدل های پورشه طراحی شده است. کاین ۲۰۱۱ از نزدیک کوچک تر از آنچه در تصاویر می بیند به نظر می رسد هر چند که طول آن نسبت به نسل قبل افزایش یافته است.
استفاده از خطوط سیال و روان در طراحی آن بیشتر شده و پف گلگیرها نیز افزایش یافته است. تنها قسمتی که همخوانی چندانی با طراحی دیگر بخش ها ندارد، فرم چراغ های عقب بوده که البته بعد از مدتی به آن عادت کرده و LED هایش هنگام روشن شدن، بسیار زیبا به نظر می رسند.
نمای جانبی آن نیز نسبت به قبل اسپورت تر شده و در کل یک استایل شیک، اسپورت و خوش تراش را به نمایش م یگذارد. کیفیت بی نظیر و مثال زدنی مواد به کار رفته شده در کابین کاین و دقت بالای مونتاژ قطعات حتی از پشت شیشه نیز تشخیص داده می شود و به واقع می توان گفت یک سر و گردن از لکسوس بالاتر است.
برای پوشش چرم طبیعی کاین ۲۰۱۱ دو نوع ترکیب رنگی قهوه ای تیره (اسپرسو) یا قهوه ای و کرم در نظر گرفته شده است و اگر رنگ های دیگری را بخواهید باید به سراغ چرم مصنوعی بروید که آن هم از لحاظ کیفیت و مرغوبیت تحسین برانگیز است. طراحی ادوات داشبورد و کنسول مرکزی آن بسیار زیبا و شبیه به پانامرا بوده و بی شباهت به کابین هواپیما هم نیست!
در نگاه اول انبوه کلیدها و شاسی ها روی پانل و کنسول مرکزی ممکن است شما را گیج کند اما با یک نگاه اجمالی به سرعت با آنها ارتباط برقرار کرده و با کارکرد هر یک آشنا می شوید. کاین نیز کلیه تجهیزات و امکانات رفاهی RX۳۵۰ را دارا بوده با این تفاوت که مواردی چون سیستم صوتی حرفه ای BOSE یا Brumester، قابلیت تنظیم ارتفاع و گرم کن خودرو در حالت پارک نیز به لیست تجهیزات آن اضافه می شود. البته از نظر تزئینات کابین امکانات بسیار زیادی در دستر مشتریان قرار دارد و آنها می توانند کابین اتومبیل خود را با تزئینات آلومینیوم، چرم، فیبر کربن یا چوب در رنگ ها و ترکیبات مختلف سفارش دهند.
خیلی از موارد دیگر چون حک شدن لوگوی پورشه روی چرم صندلی ها یا رنگی بودن لوگوی پورشه روی رینگ ها نیز به صورت آپشن در نظر گرفته شده اند. صندلی های کاین نسبت به RX۳۵۰ اسپورت تر و البته کمی سفت تر است که این ویژگی با توجه به ذات اسپورت کاین قابل توجیه است اما فضای پا برای همه سرنشینان جادار و رضایتبخش است.
کاین از یک پیشرانه شش سیلندر ۲۴ سوپاپ به حجم ۳۵۹۸ سی سی برخوردار است که قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر تولید می کند اما شتابگیری و عملکرد آن نسبت به انتظاری که از یک پورشه داریم کمی کند و تنبل بوده و شتاب اولیه آن نیز ۰/۳ ثانیه از RX۳۵۰ کندتر است ولی تعویض های هوشمند و مکرر گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (با قابلیت تعویض دستی از روی فرمان) باعث می شود هنگام حرکت، بهترین دور موتور و قدرت در اختیار راننده قرار گیرد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شود.
هندلینگ و پایداری کاین در بین SUV های مطرح جهان بسیار عالی بوده و به لطف سیستم هوشمند کنترل پایداری PSM و مدیریت شاسی PDCC بهترین فرمانپذیری و پایداری را به ارمغان می آورد. ضمنا عملکرد سیستم تعلیق آن حتی در حالت Comfort نیز به نرمی RX۳۵۰ نیست.
صدای منبع اگزوز کاین در دورهای بالا و حالت Sport بسیار جذاب بوده و برخلاف RX۳۵۰ که یک SUV شهری است، کاین از قابلیت های آفرود قابل توجهی برخوردار است. میانگین مصرف سوخت کاین ۲۰۱۱ برابر ۹/۹ لیتر و در شهر ۱۳/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
در کل می توان گفت کاین یک SUV سوپرلوکس و اسپورت بوده که به اندازه کافی در خیابان ها جلب توجه کرده و تجملاتی تر از RX۳۵۰ به نظر می رسد خصوصا اینکه تعداد آن نسبت به RX۳۵۰ خیلی کمتر است.
در دنیــــــــــــایی كـــــــــه پسران هـو*س خودرا




ودختـــــــــران احـــــــــســـــــاس* احمقــــــانه ی خود را




عــــــــشــــــق می خوانند




مــــن همان ساكــت باشـم ـ بهتــــــر است
پاسخ
آگهی
#2
س.خوبه ولي عكسش كوو
خبر از من داری؟

خبر از دلتنگی های من چطور؟

و آن پروانه های شادی که در نگاهم بودند

خبرش رسیده که مرده اند؟

هیچ سراغ دلم را میگیری؟

کسی خبر داده که آب رفته ام از خستگی؟

مچاله ام از دلتنگی؟

آه….. که هیچ کلاغی نساختیم میان هم

وجدانت راحت….

خبرهای من به تو نمیرسد
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لبنان اولین خودروی الکتریکی خود را به نمایش میگذارد
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  چرا خودرو هامرEV شاسی بلند در مقایسه با وانت قدرت کمتری دارد؟
  ﺑﺮﺩ 1000 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ خودروی ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﯿﻨﯽ
  FV Frangivento Sorpasso:ابر خودروی ایتالیایی که نامش را نشنیده اید
  معرفی نسخه مسابقه ای ابر خودروی 720s
  خودروی ﺩﺍﭼﯿﺎ ﺍﺳﭙﺮﯾﻨﮓ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
  پورشه
  مقایسه قیمت توسان کارکرده و جک s5 صفر
  پورشه 840 اسب بخاری به سبک ویمر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان