امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

:) بـــدن ســالـــِم پــای کـــامـــپــیـــوتـــر ســـالــــِم

#1
:) بـــدن ســالـــِم پــای کـــامـــپــیـــوتـــر ســـالــــِم 1
انقدر که نگران کامپیوترتون هستید که یه وقت خراب نشه، نگران بدن‌تون هم هستید که به خاطر استفاده غلط از کامپیوتر، خراب نشه؟ اگه مراقب خودتون هستید که هیچ، این مطلب رو ول کنید و برید سراغ یه مطلب دیگه، اما اگه نمی‌دونید به عنوان یه کاربر کامپیوتر چطور باید از بدن‌تون مراقبت کنید، این مطلب رو بخونید:

هیچ وقت بیشتر از ۴۰ دقیقه تو یک حالت پای کامپیوتر نشینید. هر چند دقیقه یه بار بلند شید، کمی راه برید و دوباره به کارتون ادامه بدید.

با مانیتور و کیبورد زاویه نداشته باشید و دقیقا مقابل دستگاه بشینید. موس رو هم جایی بذارید که موقع استفاده ازش به مچ و بازوتون هیچ فشاری نیاد.

وقتی بیشتر از یه ساعت پای کامپیوتر هستید، تمرکزتون از بین می‌ره. طبعا هم بیشتر خسته می‌شید و هم کارتون طول می‌کشه. برای استراحت سراغ چت یا بازی با کامپیوتر نرید، چون فقط ذهن‌ و بدتون رو خسته‌تر می‌کنید. چند دقیقه میز کار رو ترک کنید و مطمئن باشید بعد از استراحت کارتون هم با سرعت بیشتری پیش می‌ره.

نذارید بازتاب نور چشم‌تون رو اذیت کنه. زاویه مانیتور رو طوری تنظیم کنید که نور محیط رو تو چشم‌تون انعکاس نده. استفاده مداوم از کامپیوتر خصوصا برای کسایی که با تایپ، خوندن یا طراحی سر و کار دارن، ماهیچه‌های چشم رو تنبل می‌کنه. هر نیم ساعت یک بار دور و برتون رو نگاه کنید و بیرون از پنجره روی اجسام دور تمرکز کنید تا هم چشم‌تون استراحت کنه و هم سر درد نگیرید.

روی صندلی صاف بشینید و حواستون به کتف، کمر و زانوهاتون باشه که تو موقعیت بدی قرار نگیرن. تغییر جا به این اعضا فرصت استراحت می‌ده.

مراقب بدن‌تون باشید. بدن ما سیستم‌عامل و قطعات یدکی نداره که با عوض کردن‌شون اوضاع درست شه.
Wнαтever I вecoмe , I decιde
.I нαve ɴo reɢreтѕ 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان