امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

توصیه های بهترین پزشک دنیا برای فصل تابستان+

#1
Heart 
در جلد اول کتاب قانون شیخ ‌الرییس ابوعلی سینا چند توصیه برای مسافران در فصل گرما ذکر شده است. از جمله اینکه مسافر سر و سینه خود را از تابش مستقیم نور خورشید بپوشاند و در راه قاووت جو و عصاره میوه تناول کند و قدری برای حرکت صبر کرده و سپس به راه افتد.

این حکیم ایرانی روغن بنفشه و مالیدن آن روی پیشانی در هر ساعت را برای جلوگیری از گرمازدگی و سردردهای صفراوی مفید دانسته و توصیه کرده است فرد بعد از سفر، حمام آب سرد بگیرد تا از آسیب سفر به دور باشد و سرحال آید. البته نباید شتاب کنند باید به تدریج آبتنی کنند.

همچنین وی توصیه می کند؛ کسانی که از باد سر می‌ترسند بهتر دهان و بینی خود را بپوشانند و در سفر از دوغی که ۲۴ ساعت قبل از سفر در آن پیاز خرد شده باشد، استفاده کنند. همچنین بوییدن روغن گل‌سرخ و روغن دانه کدو و خوردن روغن کدو مفید خواهد بود.

به گفته شیخ الرییس دوغ ترش نیز برای گرمازدگی بعد سفر مناسب است و اگر فرد آفتاب زده شده بهتر است در سایه بنشیند و پای خود را در آب سرد بشوید و اگر تشنه بود اندک اندک از ظرفی با دهانه باریک آب بنوشد. علاوه بر این خوراکش هم باید از غذاهای زود هضم باشد.


اطلاعات پزشکی درباره پوکی استخوان


پوکی استخوان براساس تعریف علمی، با انجام آزمایش BMD مشخص می شود.اشخاصی که عدد نهایی آزمایش‌شان منفی 2/5 باشد پوکی استخوان دارند و چنانچه این عدد بین منفی 1 تا منفی 2 باشد در مرحله قبل از پوکی استخوان قرار دارند.

متخصصان ارتوپدی می گویند اگر جذب کلسیم و “ویتامین D” فرد کم باشد فرد به پوکی استخوان مبتلا می‌شود بنابراین رژیم غذایی و محل زندگی فرد که در معرض نور خورشید باشد یا نه، در پیدایش پوکی استخوان موثر است.
به گفته‌ی پزشکان کاهش فعالیت روزانه فرد می‌تواند به پوکی استخوان منجر شود فردی که اصلاً فعالیت روزانه ندارد، سنش بالاست و همزمان سیگار می‌کشد یا فردی که در رژیم غذایی خود از لبنیات بهره نمی‌برد در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

آنها اولین نشانه پوکی استخوان را مراجعه بیمار با اظهار درد در اکثر نقاط بدن، ضعف در اندام و درد کلی بدن عنوان کرد و افزود: این علائم می‌تواند نشان از پوکی استخوان باشد.

پزشکان افزودند افراد مبتلا به پوکی استخوان مستعد شکستگی‌ هستند و شایع‌ترین نوع شکستگی در این افراد شکستگی اطراف مچ دست و مفصل ران است.

متخصصان ارتوپدی ادامه داد: زنان بعد از سن یائسگی و افرادی که مدت زیادی بی‌حرکت بوده‌اند یا دچار بیماری هستند باید آزمایش BMD را انجام دهند. به گفته‌ی آنها بهترین درمان در مراحل اولیه پوکی استخوان به منظور پیشگیری و عدم پیشرفت آن، تغییر در سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و ترک دخانیات است.
آنها توصیه می‌کنند از انجام خودسرانه آزمایش BMD بپرهیزند چرا که اشعه زیادی را وارد بدن بیمار می‌کند و مطمئن باشند که اگر لازم باشد پزشک درخواست این آزمایش را خواهد داد



❤سپــــــــــــــــاس فـــــــــــرامــــــــوش نشــــــــه بحثــــــــــــ و دعـــــــــوا ممنوع اگـــه مــوضــــــــوعــی تکـراری بــــود لـــیــنــک مـــوضــــــوع رو بــرام پــ خ کنـــــیــد الـــکــی تـــو مــوضــــوع نگــــید تــــکراری اسپـــــــــــــم هم ندیـــــــــــد بــــــــــجاش از دکمـــــــه سپــــــــاس استـــــــــفاده کنــــــــــید بــــــ مـــــــوضـــــــوعاتــــ دیگـــــــــرمـــــــــــم ســـــــــــر بزنِــــــــید مـــرســـی از هـــــمــــه دوســــتان❤
توصیه های بهترین پزشک دنیا برای فصل تابستان+ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
  پزشک متخصص آنستزی کیست ؟
  چند توصیه برای درمان سردرد..♡
  ماسک پوست حساس | بهترین ماسک خانگی برای پوست حساس چیست؟
  بهترین زمان استفاده از قرص های ضد باردار
  پوست خشک ویتامین برای پوست : ۸ مکمل و ویتامین که برای درمان خشکی پوست توصیه می

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان