امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شیپور استاش

#1
Rainbow 
گوش میانی بوسیله لوله باریکی که شیپور یا لوله استاش (Eustachian tube) نامیده می‌شود به پشت بینی متصل شده است. لوله استاش همراه با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گوش میانی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فشار هوا را بر هر دو طرف پرده گوش متعادل می‌کنند.


آناتومی
این لوله تقریباً ۳۵ میلیمتر طول دارد و pharyngotympanic نیز نامیده می‌شود. نام استاش از آناتومیست دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قرن شانزدهم گرفته شده است. این مجرا از سطح قدامی گوش میانی به سطح خارجی نازوفارنکس در ناحیه کونکای تحتانی بینی می‌رسد.
چهار عضله زیر در عملکرد شیپور استاش موثرند: Levator veli palatini، Salpingopharyngeus muscle، Tensor tympani muscle و Tensor veli palatini muscle
این لوله شامل دو قسمت استخوانی در یک سوم ابتدایی و غضروفی در دوم سوم انتهایی (حلقی)است. دریچه گوشی لوله تنگتر از سمت حلقی آن است. زاویه شیپور استاش با سطح افقی در بالغین ۴۵ درجه و در اطفال ۱۵ درجه بوده، این مسأله یعنی افقی تر بودن شیپور استاش در اطفال یکی از علل شیوع دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عفونت گوش میانی در اطفال است
عملکرد
لوله استاش فشار هوا را در هر دو طرف دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پرده گوش متعادل می‌کنند. لازم است بدانید که بهترین حالت پرده گوش وقتی است که فشار دو طرف پرده گوش با یکدیگر (یعنی با فشار محیط اطراف) برابر باشند.
لوله استاش حالت ارتجاعی دارد در حالت معمول جداره‌هایش روی یکدیگر خوابیده است. هنگامی که فشار داخل حلق زیاد شود مثل هنگام بلع یا زور زدن (به علت فشار هوا) یا وقتی خمیازه می‌کشید یا غذا می‌جوید (به علت عضله کشنده نرم کام) باز می‌شود. اگر با هواپیما یا در مناطق کوهستانی سفر کرده باشید احساس کرده‌اید که لوله‌های استاش در هر دو گوش شما باز شده است و ناگهان صدای ترق در گوش تان احساس می‌کنید. در حقیقت این صدایی است که شما را مطمئن می‌کند لوله استاش باز شده و فشار هوا در هر دو پرده گوش یکسان است.
اختلال عملکرد شیپور استاش
اختلال در شیپور استاش به این معنی می باشد که شیپور استاش مسدود شده است یا به درستی کار نمی‌کند سپس هوا به گوش میانی راه پیدا نمی‌کند بنابراین هوا در بخش خارجی پرده گوش بیشتر از بخش داخلی شده است و پرده گوش را به سمت داخل گوش هل داده و اعصاب پرده گوش را تحت تاثیر قرار داده ودر نتیجه در اثر برخورد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
امواج صوتی به خوبی مرتعش نمی‌شود.
علامت اصلی آن اختلال در شنوایی می باشد و شما همچنین ممکن است درد گوش داشته باشید زیرا پرده گوش مرتعش و کشیده شده است از جمله علائم دیگر:احساس پری در گوش ,وزوز گوش(احساس شنیدن صدای زنگ در گوش) ,سرگیجه که یک یا هر دو گوش ممکن است مبتلا شوند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سرماخوردگی شایع‌ترین علت مسدود شدن شیپور استاش است. عفونت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینوسها و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آلرژی بینی نیز جزو علل شایع انسداد استاش هستند. به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرفتگی بینی باعث گرفتگی گوش هم می‌شود.علائم می تواند تا چند ساعت یا چند هفته باقی بماند که به عوامل متعددی بستگی دارد.این علائم به احتمال زیاد در عرض چند ساعت یا چند هفته رفع می شوند و همانطور که دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نشانه ها رفع می شود شنوایی بهتر میشود و این اختلال در شنوایی برای مدت زمان کوتاهی پیش می اید.
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
 سپاس شده توسط M.barselona
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان