امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گربه های ايرانی

#1
بنام خدا
با سلام وعرض ادب خدمت دوستان عزيزم . همچنان که در گذشته بارها از اهميت مطالعه جرايد و کتب مختلف صحبت نمودم اينبار نيز شما را به خواندن مقاله ای جديد دعوت ميکنم .در گذشته با عنايت به اين موضوع که مقالات به زبان انگليسی بود و با وجود دوستان خبره و آگاهم احتياجی به ترجمه نميديدم . البته دوست خوبم آرمان با تقبل زحمت ترجمه ودر اختيار قرار دادن آن , مشکل آندسته از عزيزانی رو که احيانأ با لغات واصطلاحات علمی آشنائی کافی نداشتند رو حل کرد و من مجددأ از او تشکر ميکنم . اما اينبار مجبورم که شخصأ کار ترجمه را بر عهده بگيرم که علت اين امر نگارش متن اصلی به زبان آلمانی ميباشد . مشکلی که تقريبأ هميشه در تايپ زبان فارسی دارم نداشتن Keyboard فارسی است که نگارش و ويرايش رو دوچندان سخت ميکند . دقيقأ به همين علت همواره از نوشتن متون طولانی خودداری کرده ام و ترجيحأ تصوير اسکن شده را قرار داده ام . اما اينبار با توجه به کيفيت مقاله ای که در پی اين مقدمه نسبتأ طولانی خواهد آمد , مرا از هرگونه عذر و کوتاهی برحذر داشته است .





دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.fliegerrevue.de/fr_extra.asp ... &AID=17292

در پائيز امسال ماهنامه وزين و معتبر Flieger Revue ويژه نامه ای منتشر ساخته که از چند روز پيش رسمأ در فروشگاههای مخصوص نشريات تخصصی قابل دريافت است .اين مقاله که به نظر من شاهکاری ازنويسنده نام آشنا Tom Cooper و همکار ديرينه او Farzad Bishop به شمار ميرود حاوی مطالبی جديد و خواندنی است . اين مقاله تاريخچه هواپيمای F - 14 Tomcat از ابتدای ورود به نيروی هوائی ايران تا زمان جنگ تحميلی را شامل ميشود . نکته ای که در اين اثر قابل توجه است و آنرا از نظر تاريخی با مطالب قبلی Tom Cooper متفاوت ساخته همکاری نزديک يکی از امرای نيروی هوائی عراق بنام سرتيپ خلبان احمد صديق درتهيه اين نوشتار ميباشد . اينجانب شخصأ با وجود اينکه کتابهای اين زوج نويسنده را که شامل کتابی در شرح جنگهای هوائی ايران و عراق و همچنين کتاب F - 14 ايران رو قبلأ مطالعه کرده ام , مقاله اخير رو به مراتب موفق تر از گذشته ميدانم . به هر حال با اميد به خداوند منان کار ترجمه اين مطلب رو از امروز آغاز کرده ام و آنرا به فواصل زمانی در چندين قسمت تقديم خواهم کرد .اما همينجا چند نکته رو تذکر ميدهم
۱. با توجه به اينکه اين مقاله به زبان آلمانی درج گشته و حجم فوق العاده زيادی دارد و همچنين مسائل ديگر از قرار دادن اصل مطلب به هر شکل معذورم و از دوستان خواهشمندم از درخواست آن جدأ خودداری کنند .
۲. تعداد زيادی از تصاوير اين مقاله تکراری است و قبلأ توسط اينجانب و ديگر کاربران در بخشهای مختلف قرار داده شده است . در نتيجه برای زيبائی مطلب از تکرار بسياری از اونها خودداری ميکنم
۳. با توجه به حجم بالای مطلب , ترجمه اين شبه کتاب مدت زيادی طول خواهد کشيد بنابراين از دوستان خوبم تقاضای صبر لازم را دارم و پيشاپيش بابت آن ازهمه سپاسگزارم .
۴.نظر دوستان از اهميت خاصی برای من برخوردار است و اميدوارم با نظرات تخصصی خود اشکالات و ايرادات مطالب را گوشتزد نمائيد .اما در همينجا تقاضائی از کليه مديران عزيز که جميعأ از دوستان خوبم هستند دارم و اينکه اگر در اين تاپيک انحرافی مشاهده کردند عاجزانه تقاضا دارم عکس العمل مقتضی و سريع انجام گيرد تا از طولانی شدن تاپيک جلوگيری شود.
در پايان ضمن بزرگداشت ياد و خاطره دلاور مردان جبهه های دفاع مقدس اين ترجمه رو بعنوان هديه ای از طرف خودم به همه دوستان و هموطنان عزيزم تقديم ميکنم . اميدوارم که مقبول افتد . دوست هميشگی شما فريبرز :razz: :razz:

هواپيماهای F - 14 Tomcat در جنگ بر عليه عراق






هنوز ۵ دقيقه از زمانی که برای اولين بار قدم به داخل کابين جديدترين هواپيمای شکاری اف ـ ۱۴ که به پرچم زيبای کشور عزيزم مزين گشته بود گذاشتم نگذشته بود که که ناگهان شاه همراه با فرمانده وقت نيروی هوائی شاهنشاهی وارد پايگاه شدند و شاه شخصأ از من پرسيد : سروان نظر شما راجع به جديدترين هواپيمای شکاری ما چيست ؟ من شروع کردم به توضيح دادن و به شاه گفتم : هيچ هواپيمای بهتری را جهت حفاظت از مرزهای هوائی ايران نميتوانم تصور کنم . شاه در جواب همراه با لبخندی گفت : در جهان هيچ هواپيمای شکاری بهتری هم وجود ندارد و دقيقأ به همين علت ما اين هواپيما را خريداری کرديم .اما من بايد مسئوليت سنگينی را که بر دوش شما و همکارانتان گذاشته شده را يادآوری کنم .سعی کنيد اين پرنده را بطور کامل شناسائی و نحوه استفاده از امکانات بينظير آنرا به سرعت فراگيريد .توانائی هواپيماهای اف ـ ۱۴ با همه مزيتهای آن بستگی کامل به مهارت خلبانان آن دارد

بدينگونه سرهنگ جواد که در آنزمان سروان خلبان بود خاطره اولين باری که هواپيمای تامکت را از نزديک مشاهده کرد بياد می آورد . شايد در زمان کنونی اين موضوع يک خيالپردازی تلقی گردد اما در دهه های ۶۰ و ۷۰ ميلادی ايران يکی از نزديکترين همپيمانان ايالات متحده آمريکا محسوب ميشد . زمانی که در اوائل دهه ۷۰ ميلادی ايران در جستجوی يک هواپيمای شکاری رهگير بود روابط خوب اين کشور با ايالات متحده اين امکان را در اختيار ايران قرار می داد تا بهترين وسائل موجود در زرادخانه آمريکا را انتخاب کند . در عين حال ايرانيها تقاضای مخصوصی داشتند . خلبان رئيسی که در آنزمان با درجه سروانی در نيروی هوائی خدمت ميکرد چنين ميگويد : نيروی هوائی ايران در آن سالها يک سلسله بررسيهائی را تحت عنوان « تقويت ايستگاههای رادار » انجام داد . اما آنچه دراين ميان محسوس بود فقدان راه حلهای پيشنهادی در جهت رفع معضل مناطق کور راداری بود .مناطق کوهستانی ايران بزرگترين معضل نيروی هوائی محسوب ميشود و ما قادر نبوديم حريم هوائی کشور را حتی با وجود شبکه های خوب راداری پوشش مناسب دهيم . در نهايت ما متوجه شديم که تنها راه حل ما جهت رفع اين مشکل , ايستگاههای رادار پرنده که همزمان قادر به دفاع از خود باشند می باشد . بر اين اساس ايران در جستجوی هواپيماهای رادار پرنده و شکاری رهگيرهای محافظ بر آمد . در سال ۱۹۷۲ ما از ۲ طرح جديد برای هواپيماهای شکاری ـ رهگير در ايالات متحده با خبر شديم . اين ۲ نوع جنگنده که مأموريت ويژه رهگيری هواپيماهای دشمن را بر عهده داشتند عبارت بودند از هواپيمای « اف ـ ۱۵ ايگل » ساخت کمپانی مک دانل داگلاس و هواپيمای « اف ـ ۱۴ تامکت » ساخت کمپانی گرومان . هواپيمای اف ـ ۱۵ مجهز به موشکهای هوا به هوای Aim - 7 Sparrow ترکيب مرگباری را در آسمان بوجود ميآورد اما با اينحال توانائی هواپيمای اف ـ ۱۴ راکه به موشکهای دوربرد Aim - 54 Phoenix و رادار Pulse - Doppler AWG - 9 مجهز بود نداشت . اين رادار قدرتمند توانائی شناسائی همزمان ۲۴ هدف و انتخاب ۶ هدف مهمتر از ميان آنها و شليک همزمان به طرف آنها را داشت . همچنين اين هواپيما قادر بود موشکهای Aim - 9 Sidewinder و Aim - 7 Sparrow را از فاصله دورتری نسبت به هواپيمای اف ـ ۱۵ پرتاب کرده و دشمن را مورد اصابت قرار دهد . خلبان سابق نيروی هوائی ايران سرهنگ فرهاد اعتقاد راسخ دارد که تامکت انتخاب بهتری برای ايران بود . او ميگويد « هر دوی اين شکاريها از کابين جاداری برخوردارندکه امکان ديد عالی در اختيار خدمه پروازی قرار می دهد . همچنين اين شکاريها قدرت رهگيری بالائی دارند و قادرند انواع وسائل پرنده متخاصم را تعقيب و منهدم کنند و در اين مورد هيچ محدوديتی ندارند بخصوص شکاری تامکت که هدايت آن بسيار راحت است و قادر به انجام مانورهای هوائی است که در ذهن ما تا آنزمان غير ممکن تصور ميشد . تنها در کمتر از ۱۰۰ ساعت پرواز من قادر بودم تا دماغه هواپيمای خود را تا ۷۵ درجه به سمت بالا هدايت کرده و سپس با گردشی ۱۰۰ درجه ای هدف خويش را با موشکهای سايدويندر و يا توپ قدرتمند ۲۰ ميليمتری M - 61A Vulcan مورد اصابت قرار دهم » . بعدها در مقابل کنگره آمريکا چنين وانمود گشت که حريم هوائی ايران پيوسته از جانب اتحاد جماهير شوروی بوسيله هواپيماهای سريع و بلند پرواز ميگ ـ ۲۵ مورد تجاوز قرار ميگيرد و ايران جهت دفاع از خود به هواپيمای تامکت نياز مبرم دارد . اما چنين استدلالی برای متقاعد کردن کنگره آمريکا ( که با اين قرارداد زياد موافق نبود ) واقعی نبودهر چند که تا امروز اين مسئله در محافل گوناگون بعنوان دليل اصلی مطرح ميگردد . واقعيت اين بود که ايران در آن سالها به دنبال قويترين ومجهزترين هواپيمای شکاری موجود در جهان بود که در نهايت هم آنرا دريافت کرد .


ادامه دارد ....
من خلبان می شوم
پاسخ
 سپاس شده توسط love 2012
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان