امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کماندوها چه فرقی با چریکها دارند؟

#1
کماندوها معمولا به صورت تیمی فعالیت میکنند ولی چریک ها بیشتر دوست دارند انفرادی کار کنند. در هر صورت چیزی که مشخصاست کماندوها و چریکها باید همیشه سبک بار باشند. البته اینکه فکر کنید یه چریک فقط با یه چاقو ماموریتش رو انجام میدهد هم فکر اشتباهی است. منظورم از سبک بار بودن این است که چریکهاو کماندوها معمولا سلاح های سنگین و نیمه سنگین همراه خودشون نمیبرند. از بحث چریکی خارج بشیم .تفاوت مهم دیگه کماندوها و چریک ها در این است که کماندوها اعضای رسمی یک ارتش ثبت شده هستند و تحت پوشش مقررات کنوانسیون ژنو قرار دارند ولی چریکها بدلیل اینکه وابسته به هیچ ارگان دولتی نیستند یک جور مبارز آزاد به حساب می اییند و از مفاد کنوانسیون ژنو جارج میشوند.
البته استثناء هم وجود دارد. مثلا گروههای چریکی حزب الله با اینکه طبق قوانین، چریک به حساب می آیند ولی به صورت تیمی کار میکنند و در مواردی سلاحهای نیمه سنگین مثل توپ 106 رو به صورت انفرادی حمل و شلیک میکنند!
فکر کنم این جمله رو 50 دفعه گفتم ولی بازهم میگم. اصول کار نظامی فقط نوعی قاعده محسوب میشود و قانون نیست. هر نظامی میتواند بنا به سلایق شخصی ، نوع ماموریت، نوع هدف و نوع منطقه هدف یک یا چند عدد از این قوانین رو نقض کند یا به کلی نادیده بگیرد مخصوصا زمانی که حرف از جنگ نامتقارن به میان می اید.

تیمهای کماندویی :
یک تیم استاندارد کماندویی از هفت نفر تشکیل میشه که هر کدوم در زمینه ای متخصص هستن. فرمانده ، پزشک ، مخابرات ، تک تیرانداز ، تخریبچی ، پشتیبان (تیربارچی) و تیرانداز عملیاتی.
طبق همون قاعدهای که چند سطر قبل گفتم افراد یک تیم هم ممکن است عناوینی غیر از عناوین ذکر شده داشته باشند. در مواردی اصلا وجود فرمانده نیاز نیست. یا ممکن است متخصص جنگ نوین هم به این گروه اضافه بشود.
این هفت نفر درست مثل برادر هستند. صددرصد به هم اعتماد میکنند. وقتی یکی برای انجام کاری میرود هیچ وقت نفر دوم برای مطمئن شدن اعزام نمیشود. وقتی تکتیرزن اعلام میکند منطقه امنه سایر نفرات با آسایش خاطر وارد منطقه خطر میشوند و …
وقتی تیم برای انجام ماموریت اعزام میشوند باید کاملا به خودشون متکی باشند. ارتباط رادیویی با عقبه و فرماندهی در محدودترین شکل ممکن انجام میشود. همونطور که گفتم تیم کوماندویی سبک سفر میکنه پس چی میخورند؟
هر چیزی که گیرشون بیاد. ریشه گیاه، برگ، میوه جنگلی، موش، مار و بعضی چیزهای دیگه. مطلبی هم که در مورد خوردن مار، که گفته میشود یه وجب از سر و ته مار میزنند بعد میخورن صحت ندارد و تکنیک خاص خودش را دارد. شاید یک ماری کلا یک وجب اندازه اش باشد! البته جدیدا دیگه نیازی به غذای جنگلی هم نیست. فقط کافیه سی چهل تا قرص مخصوص با خودتان داشته باشید. روزی یکعدد شما رو سرپا نگه میدارد. این قرصا مخدر نیستند. بلکه از نوعی پروتئین ساخته شدهاست
برای آب هم خیلی نگران نباشید. تو جاهای خشک انواع گیاهان و حیوانات هستند که حاوی مقدار زیادی آب هستند. اما اگه آب سالم گیرتون نیومد بازم لازم نیست نگران بشین. ما روزانه کلی آب دفع میکنیم ، درسته؟ تا حالا فکر کردین که از ادرار خودتون هم میتونین بخورید؟!!!
در شرایط بحرانی میتونید ادرار خودتون رو در ظرفی جمع کرده و از قرصهای مخصوص تصفیه ادرار استفاده کنین. دیگه لازم نیست با کلی بدبختی ادرار خودتون رو تقطیر کنین (کاری که قبلا انجام میشد). قرص رو تو ظرف ادرار بندازین بعد از چند دقیقه املاح ته نشین میشه و یه لیوان آب زلال و خوش طعم به شما چشمک میزنه!!! فقط باید دمای 37 درجه این نوشیدنی رو تحمل کنید!
ســـــاکـت ، ســــنـگـیـن ، گــرفـتـه ، غــــمـــگـــیـن ، تـنـهـا
پــایــیــن - بــالا ، دوبـاره ، پـــایــیــن - بــالا
گــاهـی احــساس مــیکــنم هــمـزادیـم:

دریـــــا،دریـــــا،دریـــــا،دریـــــا.....
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، ps3000 ، behnaz99 ، ☭Nicola☭
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مدرن ترین سلاح های ساخته شده در دنیا چه قابلیت هایی دارند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان