امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرهنگسازی برای مبارزه با مشروبات الکلی

#1
دکتر شاهرخ رامین:مصرف بی رویه الکل در کشورما می تواند از جمله معضلاتی باشد که به صورت نامحسوس شاهدیم . هم اکنون ایران از جمله کشورهایی است که این کالا به صورت قاچاق بدان وارد می شود و افراد ناآگاه از مضرات آن در امان نیستند . گرچه باید در این رابطه اظهار کرد که خوشبختانه کشور ایرانی اسلامی ما به خاطر باورهای دینی و اسلامی از جمله ممالکی است که آسیب و گزند این نوشیدنی مخدر تا حدودی از آن دور است و علنا شاهد مصرف آن در جامعه نیستیم . اما باید در در نظر داشت و آگاه بود که مشروبات الکلی توسط عده ای افراد سود جو در جامعه به صورت قاچاق وارد می شود تا جایی که سلامت افراد طی مصرف آن تحت تاثیر قرار می گیرد . میتوان به جرات اظهار داشت که بسیاری از بیمارانی که به بیمارستانها مراجعه می کنند از جمله مصرف کنندگان این نوشیدنی الکلی هستند .

سکته قلبی از جمله عوارض شایعی است که این نوشیدنی برای افراد به ارمغان می آورد . در این راستا باید اظهار کنم که علی رغم اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی مصرف این نوشیدنی بلامانع است باز هم سازمان بهداشت جهانی بدین منظور اطلاعیه های بسیاری صادر کرده است و برای جلوگیری از بیماریهای ناشی از نوشیدن الکل مصرف مشروبات الکلی را مضر دانسته و در صدد جلوگیری از خوردن آن می کند .

اکنون باید در نظر داشته باشیم که بخش بهداشت و درمان کشورمان درصدد است تا این روند را به وضعیت دیگری تبدیل کند و بهبود ببخشد . همانطور که می دانید مصرف مشروبات الکلی سبب نا امیدی در افراد مصرف کننده و نیز افسردگی می شود .

با افزایش این روند نه تنها فرد اوضاع بهتری پیدا نکرده ودرمان نمی شود بلکه تبدیل به انسانی ناآگاه و لاقید به پیرامون خود می شود .گرچه توسعه پزشکی و تجهیزات لازم در کشور محسوس و قابل تقدیر است اما باید در نظر داشت که برای جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی فرهنگ سازی می تواند تاثیر مثبت و به سزایی داشته باشد . اکنون خوشحالیم که این توسعه در ارائه خدمات پزشکی امید به زندگی را افزایش داده است .باید تلاش کرد که تا سلامت محوری و پیشگیری هم در زندگی روزمره مردم در جامعه ما جای خود را پیدا کند که نیاز به فرهنگ سازی دارد .

اکنون دغدغه بخش بهداشت و درمان کشور، مدیریت و مقابله با بیماری‌های مزمن است.سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از شیوع سرطان‌ها، بیماری‌های ریوی، قلبی و دیابت چهار راهکار ورزش، اصلاح و بهبود تغذیه، ترک سیگار و مصرف الکل را ارائه داده تا از مرگ و میر 80 درصد این بیماران جلوگیری کند.اگر به مردم بگوییم تغذیه مناسب داشته باشید باید امکانات لازم از جمله دانش، فرهنگ، غذای مطلوب و... را فراهم کنیم. اما اگر بگوییم الکل مصرف نکنید هیچ پیش‌زمینه‌ای احتیاج ندارد و بسیار مؤثر است.

اگر اطلاع‌رسانی مطلوب وجود داشته باشد و پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی به خوبی تبیین و ارائه شود کسانی که این ماده را مصرف می‌کنند خواهند دانست چه ضربه‌ای به سلسله اعصاب مرکزی، قلب و دستگاه گوارش خود می‌زنند.
فرهنگسازی برای مبارزه با مشروبات الکلی 1

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان