امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2

#1
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1

چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 : How to Train Your Dragon 2
کارگردان : Dean DeBlois
نویسنده : Dean DeBlois ، Cressida Cowell
بازیگران :         
Jay Baruchel...Hiccup
Cate Blanchett...Valka
Gerard Butler...Stoick
Craig Ferguson...Gobber
America Ferrera...Astrid
Jonah Hill...Snotlout
و...
ژانر : انیمیشن
رده سنی : PG ( مناسب برای افراد بالای 7 سال)
زمان : 102 دقیقه

«چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» دنباله ای برای سری اول این انیمیشن پرآوازه محسوب میشود . این دنبالۀ کارتونی که بر پایۀ بهترین بخشهای کارتون « چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» بنا شده‌ است همچنان سعی بر این دارد که همانند قسمت قبل حماسه آفرین باشد. در حالیکه شخصیت های جدیدی به داستان افزوده شده اند ، همچنان فیلم بر روی شخصیت «هیکاپ» متمرکز است و سعی در پرورش و گسترش شخصیت وی دارد . «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» ضمن ارتقای ساخت دنیای خود به سطحی بالاتر، از پتانسیل این امتیاز غنی و ارزشمند خود نیز بهره برداری می‌کند و خود را برای قسمتهای آتی آماده می‌کند.
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1
داستان «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» پنج سال پس از اتفاقات قسمت اول رخ می دهد. در قسمت دوم این اثر شخصیتهای داستان رشد کرده اند و از دنیای نوجوانی پا به دنیای بزرگسالی نهاده اند. قهرمان داستان که هیکاپ ( جی باروشل ) نام دارد حالا 20 ساله است و پس از آخرین ملاقات با ما، حیله‌ ها و کارهای جدیدی آموخته است و به تجهیزات جنگی جدید و هوشمندانه ای دست یافته است که لباس بالداری سفارشی، یک پای مصنوعی دوکاره، و از همه جالبتر یک شمشیر آتشی تلسکوپی را شامل می شود!
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1
موضوع جالبی که قسمت دوم این انیمیشن به درستی روی آن تمرکز داشته، طراحی چهره شخصیت هاست. برای مثال هیکاپ یا آسترید بسیار زیبا از لحاظ چهره و رفتار بزرگ و غنی شده اند که انگار مخاطب نیز با آنها احساس بزرگی میکند و همزاد پنداری را برای بیننده از قبل نیز راحت تر میسازد. همانطور که هیکاپ در فیلم می‌گوید «وقتی وایکینگها بر پشت اژدها سوار می‌شوند، دنیا خیلی بزرگتر می‌شود». اما، پدر او استویک ( جرارد باتلر ) نقشه‌های باشکوه تری برای پسر خود دارد و امیدوار است که هیکاپ بتواند جانشین او باشد.
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1
طبیعتا این ایده برای هیکاپ خیلی جالب نیست، چون او هنوز بدنبال ماجراجویی همراه با بهترین دوست اژدهای خود Toothless است و می‌خواهد از این محدوده پا را فراتر بگذارد. مانند قسمت اول، رابطۀ دوستی بین هیکاپ و Toothless در این دنباله هم نقش مهمی ایفا می‌کند و در طی فیلم رابطۀ دوستی آنها هم مستحکم تر می‌شود. به همین ترتیب مسیر رشد و تحول ِاین دو هم از نظر داستانی و هم از نظر بصری به موازات یکدیگر پیشرفت می کند.
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1
در این بین، دار و دسته هیکاپ نیز با زندگی در کنار حیوانات دست آموزِ اژدهای خود سازگار شده‌اند و حتی ورزش جدیدی با نام مسابقه اژدها سواری ابداع کرده‌اند که این ایده نیز برای بیننده جذاب است، به شخصه وقتی صحنه ملاطفت افراد به اژدهایشان را می دیدم بسیار خوشحال می شدم و دوست داشتم که کاش من جای آنها بودم. همراه همیشگی هیکاپ یعنی آسترید ( آمریکا فرارا ) مجددا در این دنباله می‌درخشد و بعنوان نوعی نمایندۀ رئیسِ گروه خود را نشان می‌دهد. شخصیت های فیلم نیز رشد کرده اند اما همچنان همانند قبل شوخی ها جذاب و دلنشینی دارند که می تواند لبخند را بر لبهای بیننده بنشاند. در حوزۀ شخصیتهای جدید کارتون «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» شخصیتهایی را معرفی می‌کند مانند اِرت) با صدای کیت هرینگتون ) که یک شکارچی اژدهای جذاب و خشن است و سر راه هیکاپ و گروهش قرار می‌گیرد. یک شخصیت منفی اصلی هم وجود دارد که دراگو بولدویست ( با صدای جیمون هونسو ) نام دارد و هر چند کاملا بدجنس و حیله گر به نظر می‌رسد اما احتمالا یکی از نقاط ضعف فیلم در فهرست شخصیتها محسوب می‌شود. البته این شخصیت نیز تا حدودی در برخی صحنه ها جالب است اما عمدتا بود و نبودش برای مخاطب تفاوتی ندارد. بعنوان مثال داستان پیشینۀ او ماجرایی ماندگار و بیاد ماندنی نیست و احساس می شود که اشتیاق مصرانه او برای فتح دنیا و تصرف آن آنچنان مسئله مهمی نیست که آنقدر برایش ضرورت داشته باشد.
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1
با گذر از این موضوع، انیمشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» دنباله‌ای است که همراه با تماشاگران اولیۀ آن بزرگ شده‌است. در این انیمشن دریم ورکس نشان میدهد موفقیت انیمیشن هایی نظیر « شرک »، « پاندای کونگ فوکار» یا قسمت اول این انیمیشن اتفاقی نبوده است و ثابت می کند که 
دریم ورکس اگر بخواهد می تواند حتی بهتر از پیکسار باشد . این انمیشن در مقایسه با قسمت اول مسیر رو به پیشرفتی داشته و همانند انیمیشن هایی نظیر « شرک » یا « عصر یخبندان » نبوده است و سعی کرده قسمت دوم را از لحاظ ارزش های سینمایی غنی و با ارزش تر سازد.
لازم به ذکر است که بی هیچ شکی «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» از نظر بصری در کنار انیمیشن هایی نظیر « بالا » و « موش سرآشپز » جزو برترین ها محسوب میشود. حتی در مقایسه با قسمت اول میزان بهبودِ انیمیشن و خصوصا شخصیتهای انسانی بسیار جالب است. صحنه های عاطفی هیکاپ و آسترید نیز بسیار باورپذیر و جذاب شده است و همین یکی از نکات قوت این قسمت در مقایسه با قسمت قبل می باشد چون در شماره یک این عنوان تقریبا صحنه عاطفی مشخصی به جز در قسمت آخر دیده نمی شد . طراحی و گرافیک انیمیشن نیز تا اینجای کار صنعت انیمیشن، یکی از بهترین ها محسوب میشود. بعنوان نویسنده به شما پیشنهاد میکنم کیفیت مناسب این انیمیشن را ببینید تا بتوانید به این موضوع پی ببرید.
نقد و بررسی فیلم چگونه اژدهایتان را آموزش دهید 2 1
موسیقی نیز جایی برای گله و حرف باقی نگذاشته است . اصلا تعجب آور نیست که موسیقی فیلم دوم به همان اندازۀ موسیقی قبلی حماسی و شورانگیز است. زمان پخش نیز بسیار دقیق برنامه ریزی شده است، مثلا زمانی که فیلم در صحنه های اکشن است موسیقی حماسی و خاصی به صدا درمی آید و همینطور وقتی فیلم عاطفی میشود موسیقی کاملا درام و لطیف پخش میشود. این موسیقی بی شک یکی از نقاطِ برجستۀ این فیلم است.
در کلام آخر میخواهم «چگونه اژدهایتان را تربیت کنیم 2» را در یک جمله خلاصه کنم: "انیمیشنی که نزدیک به چند سال است مشابه اش را از جانب هیچ کمپانی ندیده ایم" این انیمیشن زیباترین و البته جذابترین انیمیشن این چند ساله است و فکر نمیکنم در بین انیمیشن های سال 2014 به جز «فیلم لگو» انمیشنی توانایی رقابت را با «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید 2» را داشته باشد. نکات ضعف جزئی و بسیار کمی در لابه لای فیلم وجود دارد که پیدا کردنشان مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. این فیلم توانایی جذب یک خانواده را به مدت حدودا 2 ساعت در کنار یکدیگر دارد و میتواند کاری کند که شما اشتیاق تماشا کردن آن را برای چندمین بار داشته باشید. تنها چیزی که مرا در هر دوقسمت آزار میدهد اسم طولانی و بیهوده فیلم است که کاری نمیتوان برایش کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط First Star
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  ۴۲ فیلم که در سال ۲۰۲۱ نباید از دست دهید !
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
Star بررسی پوست های مشهورترین هالیوودی ها (عکس)
  ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان!
  نقد و بررسی فیلم جمع کننده مالیات ( The Tax Collector )

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان