امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اتیلن اکساید

#1
Rainbow 
اکسید اتیلن یا اتیلن اکسید به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
انگلیسی Ethylene oxide، که همچنین با نام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اکسیران oxirane هم نامیده می‌شود، یک ترکیب آلی با فرمول C2H4O می باشد. این گاز بی رنگ قابل اشتعال دارای بوی ضعیف شیرینی است و ساده‌ترین اپوکسید epoxide محسوب می شود. سه حلقهٔ موجود در ساختمان آن شامل دو اتم کربن و یک اتم اکسیژن می باشد. این ماده معمولاً به صورت یک مایع سرد و خُنک شده به کار گرفته شده و به همین صورت حمل می گردد [1] این ماده عمدتا به عنوان پیش سازی برای گلیکول اتیلن و دیگر مواد شیمیایی دارای حجم بالا تولید می‌شود، اما در عین حال برای استریلیزاسیون نیز در پزشکی کاربرد دارد. اکسید اتیلن ایزومر استالدئید محسوب می شود. اتیلن اکساید در دمای اا درجه سلسیوس به گاز تبدیل می شود و در دمای پایین تر به شکل مایع می باشد و وزن مولکولی آن 45 گرم بر مول می باشد.
مزایای اتیلن اکساید
قابلیت نفوذ بسیار بالایی دارد ، به طوری که اجسام متخلخل را به راحتی استریل می کند. برای استریل کردن ابزارهایی که به رطوبت حساسیت نشان می دهند( وسایل فلزی ) ، مناسب می باشد.
معایب اتیلن اکساید
آلرژی زا و در غلظت 700 پی پی ام نیز بدون بو می باشد.یعنی در صورت نشت در محیط ، توسط انسان قابل شناسایی نمی باشد. به تازگی یکی از عوامل سرطان زا محسوب شده و نیز مخرب لایه ازون می باشد. این گاز برای استریل کردن لوازمی که تحمل درجه حرارت 50-60 درجه سانتی گراد را دارند ، کاربرد دارد.
روش های تولید
روش کلروهیدرین و روش اکسیداسیون مستقیم
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
 سپاس شده توسط سحر00
آگهی
#2
وااااااااااااا
دوست دارمHeart
پاسخ
 سپاس شده توسط الیکا0


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان