امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت بلندترین ساختمان جهان با سریع‌ترین آسانسور در عربستان

#1
ساخت بلندترین ساختمان جهان با سریع‌ترین آسانسور در عربستان 1

ساخت بلندترین ساختمان جهان با سریع‌ترین آسانسور طی چهار سال آینده به پایان می‌رسد.

«برج پادشاهی» در جده عربستان دارای سریع‌ترین آسانسور دو طبقه جهان خواهد بود. این آسانسور می‌تواند در ارتفاع یک آسمانخراش با سرعت 10 متر در ثانیه حرکت کرده و چنین آسانسوری به کاربران امکان حرکت تا بیش از 660 متر را در هر بار می‌دهد، بنابراین آن‌ها می‌توانند از ساختمانی که ارتفاع آن یک کیلومتر گزارش شده، به سرعت صعود کنند.

«سانتری سورانتا»، مدیر فناوری ارتفاع بالا در شرکت کوهنه فنلاند و سازنده این آسانسور، مدعی است افراد در آسانسور مزبور حین صعود از ساختمان احساس سرگیجه نخواهند کرد.

شرکت سازنده همچنین اعلام کرده هنگام حرکت با چنین سرعتی در آسانسور، مهم‌ترین مولفه‌ها در نظرگرفتن ارتعاشات جانبی و عمودی، صدا و تغییر فشار است و در آخرین نسخه‌های آسانسو‌ر، این شرکت در تلاش برای تعادل‌بخشیدن به تمامی این مولفه‌هاست تا بتواند تجربه حرکتی خوشایندی را در آسانسور برای افراد خلق کند.

تعدادی از این آسانسورها در ساختمان در دست ساخت در جده نصب خواهد شد. آن‌ها از کابل‌های فیبر کربنی فناوری پیشرفته و همچنین فناوری UltraRope بهره خواهند برد که روزی آسانسورها را قادر خواهد ساخت در هر بار بیش از 1000 متر را بپیمایند.

گفته می‌شود کابل سبک‌وزن، پتانسیل متحول‌کردن آسانسورهای جهان را دارد و این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که استحکام کابل‌های فولادی را داراست اما سبک‌تر از آ‌ن‌ها خواهد بود. با مرتفع‌شدن ساختمان، کابل‌های فولادی بیشتری به کار می‌روند تا آسانسورها را بالا ببرند و آن‌ها را دوباره با امنیت به زمین بازگرداند اما استفاده از این کابل‌های سنتی معماران را در تعیین ارتفاع‌هایی که می‌توانند بسازند، محدود می‌کند.

در این میان، قابلیت محدود فولاد برای خم‌شدن به معنای آن است که انرژی مورد نیاز برای عملیاتی‌کردن یک آسانسور با بالارفتن ارتفاع افزایش می‌یابد. با این حال، شرکت فنلاندی مدعی است طناب‌های آن وزن کابل‌بندی را تا 90 درصد و همچنین ملزومات انرژی را کاهش می‌دهند. کابل جدید در آزمایشگاه این شرکت که در یک معدن 333 متری واقع شده، آزمایش شده و به گونه‌ای طراحی شده که هزینه تعمیرات و زمان خدمات را کاهش می‌دهد.

ساخت مرتفع‌ترین برج جهان در حال انجام است و در صورت تکمیل در سال 2018 دارای سریع‌ترین آسانسورهای دو طبقه خواهد بود.

«برج پادشاهی» میزبان منازل، دفاتر، یک هتل و آپارتمان‌هاست. در مجموع، این ساختمان دارای 65 آسانسور و بالابر شامل هفت آسانسور دو طبقه خواهد بود که توسط شرکت کوهنه ساخته می‌شوند. این برج نخستین سازه از توسعه «شهر پادشاهی» است که در طول دریای سرخ و در شمال جده واقع خواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation یکی از ترسناک ترین سایت جهان
  ساخت پوششی برای نامرئی کردن اجسام کوچک
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
  ترسناک ترین و خطرناک ترین ماساژ در تایوان (عکس)
  طراحی آسانسور
  چرا هلندی ها از همه مردم جهان قد بلندتر اند ؟
  ساخت نمایشگری که از شیشه ضدگلوله هم سخت تر است
  مراحل ساخت یك بمب هسته ای (اتمی)
Photo عجیب ترین پدیده جهان
  اجرای نما لمبه در ساختمان سازی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان