امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص میوه ها بر اساس رنگ ها

#1
باشگاه خبرنگاران: آيا مي‌دانيد ميوه‌هاي مختلف با رنگ‌هاي متفاوت چه خواصي دارند؟

رنگ سبز: رنگي‌ است آرامش‌بخش؛ هر چيز سبزي كه شما مي‌بينيد اين خاصيت را داراست و اين در مورد ميوه‌ها و سبزيجات سبز رنگ نيز صادق است. اين رنگ براي افراد عصبي و نا‌آرام بسيار مفيد است. رنگ سبز خاصيت ضدعفوني‌كننده‌ دارد و مناسب براي بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي و بيماري‌هاي روده‌‌اي (يبوست)‌، معده (سوء‌هاضمه، زخم معده و...)، كليه (سنگ كليه و ناراحتي‌هاي مجاري ادراري)‌، ريه (مشكلات تنفسي، آسم و ...) و رحم مي‌باشد. اين رنگ براي درمان زخم‌هاي عميق سوختگي‌هاي شديد نيز موثر است. اين خواص در ميوه‌ها و سبزيجاتي كه سبزرنگ هستند به وفور يافت مي‌شود. تحقيقات نشان داده ميوه‌ها و سبزيجات سبز‌رنگ خاصيت ضدعفوني‌كنندگي دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند.

ميوه‌ها و سبزيجات سبز رنگ براي افرادي كه از بيماري‌هاي عصبي رنج مي‌برند، توصيه شده است. سبزيجات سبز رنگ همچنين در درمان زخم‌هاي عميق و سوختگي‌ها و بيماري‌‌هاي ريوي و كليوي بسيار موثر است و در بهبود بيماري‌هاي قلبي مصرف فراوان دارد. مثلا جعفري داراي خواص ضدعفوني‌كننده خون و دستگاه گوارش مي‌باشد. جعفري موجب تحريك عضلات روده و رحم مي‌شود و مناسب براي معده و هضم غذاست. برگ اين گياه مناسب براي زخم‌هاي عميق است و جوشانده آن مناسب براي بيماري‌هاي كليوي و مجاري ادرار است.

رنگ قرمز : رنگي‌است محرك و اشتهاآور. رنگي پرانرژي كه همين خصوصيات در مواد غذايي قرمز رنگ هم ديده مي‌شود. معمولا ما براي خوردن خوراكي‌هايي با رنگ قرمز بسيار راغب هستيم. ميوه‌ها و سبزيجات‌ قرمز رنگ علاوه بر اين كه افزايش‌‌دهنده اشتها هستند، براي افراد كم‌خون و افرادي كه كمبود آهن دارند بسيار مناسب است. همچنين در درمان عفونت‌‌ها و سوختگي‌هاي شديد بسيار موثر است و معمولا اين ‌گونه ميوه‌ها و سبزيجات در درمان بيماري‌‌هاي ريوي، مشكلات روده (يبوست)‌ و رحم به كار برده مي‌شود. مواد غذايي قرمز رنگ بسيار پرانرژي بوده و در تقويت قلب و افزايش فشار خون و غلظت خون بسيار مفيد و تقويت‌كننده روده و كبد است.

رنگ زرد :رنگي شادي‌آفرين، درخشان، زنده و محرك. سبزيجات و ميوه‌هاي زردرنگ معمولا اشتهاآور و در عين حال مناسب براي هضم غذا هستند. ميوه‌جات و سبزي‌هاي زرد‌رنگ تصفيه‌كننده كبد، روده‌ها و كليه‌هاست. اين مواد غذايي در درمان بيماري‌هاي معده (ورم معده)‌، كيسه صفرا، يبوست و فشار خون و همين طور مشكلات ريوي مناسب هستند و در تقويت غدد لنفاوي و قلب موثرند و بسيار انرژي‌زا مي‌باشند و محرك اعصاب.

سيب زرد: انرژي‌‌زا، ضدعفوني‌‌كننده قوي روده و مناسب براي تقويت روده‌ها و معده، محرك كليه‌ها و مناسب براي سنگ كليه و مجاري ادرار، تقويت‌كننده اعصاب، رفع‌كننده يبوست و اسهال، مناسب براي اختلالات تنفسي.

رنگ نارنجي‌: رنگي جذاب و سر زنده و شاداب كه در نهايت جذابيت و جلب توجه احساس ‌زدگي ايجاد نمي‌كند. سبزيجات و ميوه‌هاي نارنجي رنگ و كلا هر شيء نارنجي رنگ در افزايش شير مادران بسيار موثر است. مواد غذايي نارنجي رنگ بسيار انرژي‌‌زاست و محرك مناسبي براي اعصاب و سودمند براي مشكلات تنفسي و ضدسرفه، ضدآسم و سل ريوي هستند و در درمان سنگ كليه و كيسه صفرا و بيماري‌هاي معده و روده موثر هستند.
پاسخ
 سپاس شده توسط frozen✘girl
آگهی
#2
میوه های که شبیه قلب هستند برای قلب مفید است.ExclamationExclamation:4chs:
خواص میوه ها بر اساس رنگ ها 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روغن آرگان و خواص بی نظیر آن
  خواص بستنی
  ساخت نوعی ماده خود-ترمیم با قابلیت حفظ خواص توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا
  دانستنی خواص روغن گل یاس
  اینگونه میوه را به کمپوت تبدیل کنیم .
  بهبود خواص مغناطیس آلیاژ کاربردی در تحقیقات زمین شناسی
  تولید ترکیبات آلی جدید با خواص ضدسرطان
  ایا میدانید دلیل گرد بودن برخی از میوه ها چیست ..؟
  رفع ضعف بدن با میوه‌ها در ماه رمضان
  با خواص مالت جو آشنا شوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان