امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خوراکی هایی که چشمانتان را تیزبین می کنند

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خوراکی هایی که چشمانتان را تیزبین می کنند 1
چشم عضو مهمي است که به مراقبت هاي زيادي نياز دارد. تغذیه در تقویت بینایی تاثیر بسیار زیادی دارد که در اینجا به موادغذایی مفید برای چشم اشاره می کنیم.
 
اسفناج: اين گياه نه تنها غني از ويتامين هاي C،B،A و E و مواد معدني و روي است بلکه غني از لوتئين و زيزانتين نيز هست. مصرف روزانه اسفناج، مي تواند مانع بروز اختلال هايي مانند آب مرواريد و تباهي لکه زرد شود. اسفناج، براي سلامت قرنيه چشم نيز مفيد است.
 
هويج و بتاکاروتن: در اين گياه به ويتامين A تبديل مي شود. اين ويتامين سلامت کلي چشم را بهبود مي بخشد.
 
کلم بروکلي: همانند اسفناج، حاوي ويتامين B، لوتئين و زيزانتين است. اين ماده مغذي نه تنها باعث تقويت بينايي مي شود بلکه از چشم ها حفاظت مي کند. کلم بروکلي، خستگي مفرط و تاري ديد را کاهش مي دهد.
 
ماهي: ماهي همانند سالمون، تن و ساردين سرشار از اسيد چرب امگا۳ است که مانند آنتي اکسيدان عمل مي کند و چشم ها را در برابر آسيب راديکال آزاد در بدن محافظت مي کند. چربي ماهي مانع خشکي چشم بر اثر استفاده از لنز مي شود.
 
خوراکی هایی که چشمانتان را تیزبین می کنند 1
 
آووکادو: اين گياه غني از لوتئين و بتاکاروتن است. علاوه بر آن سرشار از ويتامين C،B و E است. لوتئين نوعي فيتوکميکال است که حساسيت چشم را در برابر نور کاهش مي دهد.
 
ميوه هاي توتي:  اين ميوه ها سرشار از ترکيبي به نام «رفودوپسين» است که بازسازي دوباره سلول ها را سرعت مي بخشد. ماده مغذي در توت هاي سياه و زغال اخته رگ هاي خوني را تقويت مي کند و گردش خون در تمامي بدن از جمله چشم ها را بهبود مي بخشد.اين بهبود در گردش خون، ورم و ناراحتي چشم را کم مي کند و کيفيت بينايي را افزايش مي دهد.
 
مغز ميوه: همانند ماهي، مغز ميوه نيز حاوي اسيد چرب امگا ۳ است که براي بينايي مفيد است.
 
شکلات کاکائويي: شکلات تلخ غني از فلاوانوئيد و نوعي آنتي اکسيدان است که براي قرنيه و شبکيه چشم مفيد است. کافي است به ميزان مناسب شکلات تلخ مصرف کنيد.
 
تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئين است. اگر مي خواهيد روند بازسازي مجدد سلولي در چشم با سرعت مناسب انجام شود، لازم است پروتئين با کيفيت مصرف کنيد. در اين مورد، زرده تخم مرغ بسيار مفيد است.
Wнαтever I вecoмe , I decιde
.I нαve ɴo reɢreтѕ 
پاسخ
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~ ، 7383 ، دختر شاعر
آگهی
#2
فدات..بیشتر از این مطالب بذار..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان