امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

{ عــمر طــولانـی بـآ این وعــده هـآی غـذایی }

#1
{ عــمر طــولانـی بـآ این وعــده هـآی غـذایی } 1
پژوهشگران اسپانیایی اعلام کردند که بیشتر مردم تلاش می کنند 5 وعده میوه و سبزیجات در روز مصرف کنند، اما نتایج تحقیقات جدید تأثیر مصرف 7 وعده میوه و سبزیجات را در افزایش طول عمر ثابت کرده است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور متوسط هفت بار در روز میوه و سبزیجات می خورند یک سال بیش از سایرین زندگی می کنند. این تحقیقات همچنین نشان داده است که خوردن میزان زیادی از میوه و سبزیجات بدن را نسبت به بیماری های قلبی محافظت می کند.
محققان در دانشکده سلامت عمومی مرکز ثبت اطلاعات سرطان در گرانادا با بررسی 25 هزار و 682 هزار مورد مرگ و میر بین 451 هزار و 151 نفر در یک دوره 13 ساله به این نتایج جدید دست یافته اند.
آنها به این نکته پی برده اند که افرادی که بیش از 569 گرم میوه و سبزیجات طی هفت وعده در روز مصرف می کنند خطر مرگ آنها تا 10 درصد کاهش می یابد و به طور متوسط 1.12 سال بیشتر از افرادی زندگی می کنند که روزانه 249 گرم میوه و سبزیجات خورده اند. این تحقیق همچنین تأکید کرده است که به ازای افزایش هر 200 گرم در مصرف میوه و سبزیجات، خطر مرگ تا 6 درصد کاهش می یابد.
تحقیقات پیشین نشان می داد که اگر فردی میزان توصیه شده میوه و سبزیجات در روز را مصرف کند میزان ابتلا به بیماری های حاد کاهش یافته و خطر مرگ پیش از موعد 10 تا 25 درصد کاهش می یابد.
ماریا خوزه سانچز پرز نویسنده اصلی این تحقیق یادآور شد: شواهد کافی از تأثیر مثبت مصرف میوه و سبزیجات در ممانعت از ابتلا به سرطان و بیماریهای حاد وجود دارد. به همین دلیل یکی از اقدامات موثر پیشگیرانه ترویج مصرف میوه و سبزیجات در بین عموم مردم است.
این تحقیق همچنین ثابت کرده است افرادی که میزان زیادی میوه و سبزیجات مصرف می کنند تا 15 درصد کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند و بیش از 4 درصد مرگ و میر مرتبط با بیماریهای قلبی در صورت مصرف این مواد قابل پیشگیری هستند. همچنین محققان اعتقاد دارند که مصرف سبزیجات خام برای کاهش خطر مرگ و میر موثر است. آنها اظهار داشتند که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات استرس ناشی از چاقی و استعمال دخانیات را نیز کاهش می دهند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خـطـرنـآکـتـریـن رژیـم هـآی غـذآیـی ..!!
  [ 6 ] مـکـمـل غـذایی ، [ 6 ] توصیـه ، [ 6 ] هـشدآر ! :|
  | 8 تـوصیـه ی تـغـذیـه ای برآی دخـتر هـآی روزـه دآر |
  چطــور برجستگی هـآی قرمز رو بـآزو هـآرا درمــآن کنیم..؟؟؟!
  بـدتریـن عـادت هـآی کـه بـه کـَمـَر آسیب مـیرسـاننـد !
  ( غـذآ هـآی دوسـتدار دنـدآن رآ بشـنـآشید )
  => نـُکـتـه هـآی آرآیـِشـی مـُهـِم کـه قـَبل اَز گـریـم بـآید بـدآنـید <=
  *< اَگـَر مـوهـآی پـُر پـُشـتی مـیخــوآهـید ایـن مـآده غـذایی رآ فـرامـوش نـَکـُـن >*
  ~[6]رآه رفـع جـوش هـآی سـر سیـآه بینی~
  [ دآرو هـآی موضــعی پـوست ]

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان