امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی فیلم زنی دیگر ( The Other Woman )

#1
نقد و بررسی فیلم زنی دیگر ( The Other Woman ) 1

زنی دیگر : The Other Woman

کارگردان : Nick Cassavetes 

نویسنده : Melissa Stack

بازیگران :         

Cameron Diaz...Carly Whitten

Leslie Mann...Kate King

Nikolaj Coster-Waldau...Mark King

Kate Upton...Amber

و...                     

ژانر : کمدی

رده سنی : PG-13( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 109 دقیقه
موفقیت های اخیر آثاری نظیر « ساقدوش ها » و انیمیشن « یخ زده » ( که این دومی به تازگی رکوردی هم در گینس از خود به جای گذاشته ) ، ثابت کرد که بازیگران زن در گیشه می توانند به مراتب پولساز تر از مردان باشند. با نگاهی به آثاری که در دو سال گذشته به روی پرده رفته اند می توان به راحتی به این نکته پی برد که تماشاگران ترجیح می دهند فیلمی که شخصیت های اصلی اش زن باشد را بر روی پرده سینماها مشاهده کنند؛ از این موارد می توان به فیلم « The Heat » با بازی سندرا بولاک و ملیسا مک کارتی اشاره کرد که در گیشه به فروش بسیار خوبی دست یافت و حالا تهیه کنندگانش به دنبال ساخت ادامه ای برای آن هستند.« زنی دیگر » یکی دیگر از آثاری است که زنان در آن نقشهای اصلی را برعهده دارند و انتظار می رود که بتواند در گیشه هم به توفیق خوبی دست پیدا کند.
کارلی ( کامرون دیاز ) یک وکیل موفق اهل نیویورک است که آزادانه زندگی میکند و مقید به هیچگونه رابطه ای نیست. اما زمانی که وی به مردی خوشتیپ و مهربان به نام مارک ( نیکولاژ کاستر – والدائو ) آشنا می شود، یک دل نه بلکه صد دل عاشقش می شود.اما این عشق چندان دوام نمی آورد به این دلیل که کارلی بزودی متوجه می شود که مارک دارای یک همسر به نام کیت ( لسلی مان ) است. پس از آشنایی کارلی و کیت با یکدیگر، این دو بزودی متوجه می شوند که مارک با یک زن دیگر به نام اَمبر ( کیت آپتن ) نیز رابطه دارد! از این رو این 3 زن پس از آشنایی با یکدیگر تصمیم می گیرند تا حسابِ این مارک خوش اشتها را کف دستش قرار دهند و...
« زنی دیگر » قرار هست بیانگر قدرت زنانه ای باشد که مردها از آن بی خبر هستند و تنها این زنان هستند که قادر به درک و پیاده سازی آن می باشند. فیلم داستان پیچیده ای ندارد و قرار هم نیست که پیچیده باشد. « زنی دیگر » قصه انتقام 

نقد و بررسی فیلم زنی دیگر ( The Other Woman ) 1
است. انتقام از مردانی که با احساسات زنان بازی کرده و سپس خود را به زن دیگری می سپارند. این داستان تکراری بی شک تا به امروز یکی " پرتکرار ترین " داستانها در سینما بوده که با وجود کلیشه ای شدن، همیشه مخاطبین زیادی را به همراه می آورد و به نظر می رسد که هیچ چیز به جز اینکه مردان هوسباز توسط خانمها ادب شوند، تماشاگران سینما را به این خوبی به سینماها نمی کشاند.

اما « زنی دیگر » بهرحال فاقد خلاقیت است که عمده دلیل آن نیز عدم توجه به جزئیات داستان بوده است. متاسفانه نیک کاساوتس که در کارنامه اش فیلم مشهور « دفترچه / The Notebook » به چشم می خورد، علناً علاقه ای به پرورش ایده ابتدایی فیلمش نداشته و ترجیح داده « زنی دیگر » را به همان مسیری رهنمود کند که آثار پرفروش گذشته در آن قدم برداشته اند.
مطابق انتظار، فیلم در ابتدا ما را با زنی آشنا می کند که از هر نظر موفق است و یک زن کامل معرفی می شود اما در ادامه زندگی اش توسط یک مرد بهم میریزد. شخصیت این زن موفق در فیلم توسط کامرون دیاز ایفا می شود. بازیگری که در دو سال اخیر برخلاف همیشه که کمدین بوده، بیشتر به سمت آثار درام گام برداشته و ا

نقد و بررسی فیلم زنی دیگر ( The Other Woman ) 1
ین را شاید باید به حساب سن و سالش قرار داد که بهرحال دیگر جوان نیست و ترجیح میدهد نقش شخصیت های به مراتب سنگین تری را ایفا کند. با اینحال « زنی دیگر » بطور کامل کامرون دیاز را بار دیگر به دنیای کمدی بازگردانده و حقیقتاً هم به نظر می رسد که دیاز در چنین نقشهایی می تواند بهتر دیده شود تا آثار جدی! 

شخصیتی که دیاز آن را ایفا میکند فاقد پیچیدگی هست و حتی می توان آن را فاقد بُعد قلمداد کرد. وی در جریان فیلم با همسرِ مارک یعنی کیت آشنا می شود و این دو، ارتباط دوستی ناگسستنی را بی دلیل آغاز میکنند. در واقع تماشاگر هرگز متوجه نمی شود که چرا باید چنین دوستی میان معشوق و همسرِ مرد شکل بگیرد و تا این حد همه چیز ساده و بی دردسر پیش برود؟ اما چنانچه بخواهیم دلیل صمیمی شدن کارلی و کیت را کنار بگذاریم و به کیفیت رابطه این دو اشاره کنیم، می توان گفت که کاساوتس به خوبی توانسته یک ارتباط زنانه را به تصویر بکشد و به نظر می رسد که وی به خوبی با چنین دنیایی آشنایی داشته است. کیت و کارلی علی رغم اتفاقاتی که در میانشان رخ داده، دوستان بسیار خوبی هستند و تماشاگر هم می تواند این دوستی را درک کند.
اما زمانی که تعداد این افراد به 3 می رسد، علناً فیلمساز خود را وارد معرکه ای می کند که جان به در بردن از آن کار هرکسی نیست. کاساوتس با وارد کردن داستان به فاز سوم یعنی رابطه سوم مارک با یک خانم به نام اَمبر ( که البته با توجه به حال و روزش به نظر می رسد بیشتر برای گیشه ساخته شده تا پیشبرد داستان! ) ، داستان جمع و جور فیلم را بی جهت شلوغ کرده و همین هم باعث شده تا تماشاگر پس از ورود شخصیت سوم نتواند چندان درک مناسبی از شرایطی که در حال وقوع است داشته باشد. به این 3 شخصیت زن باید یکی دو شخصیت فرعی هم اضافه کرد که یکی از آنان لیدیا با بازی سرکار خانم نیکی میناژ است که در مجموع بهتر هست در مورد آن سخنی به میان 

نقد و بررسی فیلم زنی دیگر ( The Other Woman ) 1
نیاید!

شوخی های فیلم نیز که بخش اصلی آنها شوخی کلامی میان 3 شخصیت اصلی زن فیلم هست، یکی در میان میگیرد و به نظر می رسد که بیشتر شوخی های فیلم مناسب زنان باشد و بتواند آنان را به راحتی به خنده وا دارد ( چرا که نه؟ این فیلم مخصوص زنان ساخته شده است ) . در مجموع باید گفت که شوخی های کلامی فیلم فاقد جسارت لازم هست که می توان دلیل آن را را درجه بندی سنی فیلم عنوان کرد که باعث محدود شدن نویسندگان شده است.
« زنی دیگر » یک اثر کمدی ساده است که تنها با هدف فروش به سینما آمده و برای دست یافتن به این هدف، از همه نوع ابزاری که دستش به آن می رسید استفاده کرده است. اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که داستان فیلم لوس تر از آن هست که بخواهید بهترین وقتتان را در اختیار تماشای چنین فیلمی قرار دهید.

منبع : مووی مگ
پاسخ
 سپاس شده توسط яᎧмιиα
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  نگاهی دیگر به کرونا به بهانه مستند"لمس مرگ"/کسانی که "مرگ"برایشان عدد نشد!
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  تصویر جدید فیلم Wonder Woman 1984 نمای بهتر از لباس عقاب طلایی را نشان می‌دهد
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  مرور زندگی اسرای ایرانی دوران جنگ با بازپخش «نبردی دیگر» از شبکه افق سیما
Star بررسی پوست های مشهورترین هالیوودی ها (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان