امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی

#1
توسط دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حجت مزارعی · ژوئن 3, 2014
“امپایر” یکی از مجله های بزرگ و البته تخصصی در زمینه فیلم و سریال های هالیوودی است که چندی پیش یک نظر سنجی بزرگ برای معرفی برترین فیلم های تاریخ برگزار کرد که در آن هزاران، هزار نفر از بازدید کنندگان این مجله شرکت کردند تا به فیلم های مورد علاقه خود در بین ۲۵۰ هزار فیلم معرفی شده توسط امپایر رای دهند.چیزی که برای بنده بعنوان نویسنده این مطلب جالب است حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و البته فانتزی در این لیست است. شما میتوانید ۲۰ فیلم اول این لیست را به ترتیب از سایت فانتزی کمیک به ترتیب رای مشاهده کنید:

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1۲۰: اینک آخرالزمان (Apocalypse Now)
  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • سال اکران: ۱۹۷۹
  • ستارگان: مارلون براندو، مارتین شین، رابرت دووال و…

اینک آخرالزمان محصول ۱۹۷۹، نام یکی از فیلم‌های مشهور آمریکایی است.
کارگردان آن فرانسیس فورد کاپولا، و فیلم‌نامه‌نویسان آن جان میلوس و فرانسیس فورد کاپولا هستند. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان دل تاریکی نوشتهٔ جوزف کنراد است.
داستان فیلم: در میانه جنگ ویتنام، ستوان ویلارد (مارتین شین) بر طبق فرمانی کاملاً سری از ستاد مشترک ارتش آمریکا به دنبال سرهنگ کورتز (مارلون براندو) متمرد که در جنگلهای سخت‌گذر کامبوج پناه گرفته است می‌رود تا او را بکشد، اما…

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۹:بیگانگان (Aliens)
  • کارگردان: جیمز کامرون
  • سال اکران: ۱۹۸۶
  • ستارگان: سیگورنی ویور، مایکل بین، بیل پاکستون و…

این فیلم اولین دنباله فیلم موفق بیگانه (ریدلی اسکات) به‌شمار می‌رود. بیگانه‌ها همچون بیگانه در ژانر خود از برترین فیلمها به حساب می‌آید.
در این فیلم همچون قسمت اول سیگورنی ویور در نقش الن ریپلی ظاهر شده‌است. بیگانه یکی از ترسناکترین فیلمهای ژانر علمی تخیلی محسوب میشود اما برخلاف فیلمهای این ژانر که معمولا سرگرم کننده صرف هستند، این فیلم به شدت تفکر برانگیز و جدی و فلسفی ست. اگر فیلم جذاب و ماندگار است بخاطر همان نگاه متفکرانه و عمیقی ست که در روح آن جارییست.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۸: پارک ژوراسیک (Jurassic Park)
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • سال اکران: ۱۹۹۳
  • ستارگان: جف گلدبلام، سام نیل، لورا درن و…

پارک ژوراسیک فیلمی در ژانر علمی تخیلی ساخته سال ۱۹۹۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و برگرفته از رمانی به همین نام است. داستان فیلم در جزیره‌ای تخیلی به نام ایلا نیوبلار رخ می‌هد.
داستان فیلم: دانشمندان در این جزیره پارکی تفریحی ساخته‌اند که در آن دایناسورها را شبیه‌سازی کرده‌اند. جان هموند گروهی از دانشمندان را برای بازدید از پارک پیش از بازگشایی همگانی فرا می‌خواند. به سبب سهل انگاری و خرابکاری دسته ای از دایناسورها آزاد می‌شوند و بازدیدکنندگان و کارشناسان می‌کو شند برای نجات خود از جزیره بگریزند.
فروش بسیار این فیلم سبب شد قسمتهای دوم (در سال ۱۹۹۷) و سوم (در سال ۲۰۰۱)آن نیز تولید گردید و قسمت چهارم آن در دست تهیه است.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۷: برگشت به آینده (Back To The Future)
  • کارگردان: رابرت زمکیس
  • سال اکران: ۱۹۸۵
  • ستارگان: مایکل جی فاکس، کریستوفر لوید، لی تامپسون و…

بازگشت به آینده یک فیلم علمی تخیلیآمریکایی به کارگردانی رابرت زمکیس است. تهیه‌کننده این فیلم استیون اسپیلبرگ است و فیلم‌نامه آن را باب گیل نوشته‌است.
داستان فیلم: فیلم داستان یک پسر نوجوان به نام مارتی مک‌فلای را روایت می‌کند که به صورت تصادفی در زمان سفر می‌کند و از سال ۱۹۸۵ به ۱۹۵۵ منتقل می‌شود. او والدین خود را در دبیرستان ملاقات می‌کند و تصادفاً موجب برهم خوردن رابطه آن‌ها می‌شود. مارتی باید تغییری که در گذشته ایجاد کرده را اصلاح کند و کاری کند تا والدینش عاشق یک‌دیگر شوند و سپس با کمک دانشمندی به نام دکتر امت براون راهی جهت بازگشت به سال ۱۹۸۵ بیابد.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۶: انتقام جویان (Avengers)
  • کارگردان: جاس ویدون
  • سال اکران: ۲۰۱۲
  • بازیگران: رابرت دوانی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون و…

انتقام‌جویان ماروِل (همچنین شناخته شده با نام گردهمایی انتقام‌جویان مارول در انگلستان و ایرلند) و یا به اختصار انتقام‌جویان فیلمی تخیلی و ابرقهرمانانه آمریکایی است که توسط شرکت‌های مارول استدیوز و والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۱۲ ساخته شده‌است. این فیلم بر اساس سری کتاب‌های کمیک انتقام‌جویانبوده و ششمین کار مستقل استدیوی مارول می‌باشد.
داستان فیلم: لوکی در صدد تسخیر زمین بر می‌آید و از این رو با چیتاوریها ارتباط برقرار می‌کند و به او قول تسراکت، یک منبع قوی انرژی با قدرتی ناشناخته، را در برابر استفاده از ارتش آن‌ها می‌دهد. مدیر سازمان مداخله استراتژیک کشور (شیلد)، نیک نیک فیوری و مامور ماریا هیل وارد آزمایشگاهی دور افتاده که دکتر اریک سلویگ در حال آزمایش بر روی تسراکت است می‌شوند. مامور فیل کولسن به آنها توضیح می‌دهد که این شئ رفتاری عجیب از خود نشان می‌دهد. ناگهان تسراکت فعال می‌شود و دروازه‌ای را باز می‌کند که به لوکی اجازه می‌دهد تا به زمین بیاید. لوکی تسراکت را می‌رباید و به کمک عصای خود، سلوینگ و چند مامور از جمله کلینت بارتون را بردهٔ خود کرده و فرار می‌کند.
در پاسخ این حمله، نیک فیوری پروژهٔ پیشقدمی انتقام‌جویان را به راه انداخته و با کمک مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ثور، بیوه سیاه، شاهین چشم و دیگران سعی در متوقف کردن لوکی می‌کند…

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۵: پدرخوانده-قسمت دوم (The Godfather Part II)
کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
سال اکران: ۱۹۷۴
ستارگان: آل پاچینو،رابرت دووال،دایان کیتن و…
پدرخوانده: قسمت دوم فیلمی مافیایی-جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و محصول سال ۱۹۷۴کمپانی آمریکایی پارامونت پیکچرز می‌باشد. این فیلم پس از موفقیت درخشان فیلم پدرخوانده و در ادامه آن ساخته شد.
این فیلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر اینکه کدام فیلم بهتر است شده‌است. این فیلم در نظرسنجی وب‌گاه «IMDb» تاکنون حائز مقام سوم شده‌است. همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان مجلهٔسایت‌اندساند را نیز دارا است.
فیلم پدر خوانده ۲ از پنج سکانس از ویتو ، پنج سکانس از مایکل و یک سکانس دنباله کوتاه که همه این سکانس ها را به فیلم ربط می دهد تشکیل شده است. تم هایی چون خانواده و معامله، جستجوی امنیت بورژوازی و فریب بودن آن، پیوند بین سکانس ها را تشکیل می دهند.
داستان فیلم: داستان این فیلم به طور موازی روی دو محور می چرخد: ۱٫ زمان گذشته : دوران کودکی و جوانی ویتو کورلئونه ۲٫ زمان حال: زندگی دون مایکل کورلئونه

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۴: باشگاه مشت‌زنی (Fight Club)
  • کارگردان: دیوید فینچر
  • سال اکران: ۱۹۹۹
  • ستارگان: برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونم کارتر و…

باشگاه مشت‌زنی فیلمی است اقتباس شده از داستانی با همین نام به قلم چاک پائولانیک.
داستان فیلم:  نورتون در نقش یک انسان معمولی که از شغل دفتری معمولی خود ناراضی است ظاهر می‌شود. او به همراه تایلر داردن صابون سازی که نقشش را برد پیت ایفا می‌کند یک “باشگاه مشت‌زنی” را تشکیل می‌دهد و درگیر رابطه با او و زن فاسدی به نام مارلا سینگر که بونم کارتر نفشش را ایفا می‌کند می‌شود.
باشگاه مشت زنی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های دهه‌ی نود بود. انتشاردی‌وی‌دی فیلم و تبلیغات باعث افزایش محبویت فیلم شد. موفقیت فیلم باعث افزایش شهرت نویسنده رمان شد.
بعد از منتشر شدن فیلم، چندین باشگاه مشت‌زنی در ایالات متحده شروع بکار کرد، تعدادی از این باشگاه‌های مشت‌زنی ویدئوهای خود را به صورت آنلاین منتشر کردند که باعث دخالت مقامات و جلوگیری از این حرکات شد. در سال ۲۰۰۳ باشگاه مشت زنی به عنوان یکی از ۵۰ فیلم مردانه تاریخ توسط “مجله مردان” شناخته شد.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۳: رفقای خوب (Goodfellas)
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • تاریخ اکران: ۱۹۹۰
  • ستارگان: رابرت د نیرو، جو پشی، ری لیوتا و…

رفقای خوب فیلمی در نوع داستانی-جنایی و محصول کمپانی آمریکاییبرادران وارنر است. این فیلم مقام ۱۴ را در نظرسنجی وب‌گاه IMDB داراست. فیلم، براساس کتابی به نام Wiseguy (اصطلاح عامیانه‌ای که به اعضای مافیا می‌گفتند.) نوشتهٔ نیکولاس پیلگی، گزارشگر جنایی نیویورک ساخته شده است. کتاب بر اساس زندگی واقعی هنری هیل، گانگستر سابق و خبر رسان اف بی آی نوشته شده است.
همچنین عنوان فیلم یعنی Goodfellas در واقع (در اصطلاح) به معنی “گانگستر ها” یا “مافیایی ها” می‌باشد. کلمه Goodfella مانند Wiseguy برای اشاره عامیانه به اعضای مافیا یا گانگسترهای دیگر استفاده می‌شود.
داستان فیلم: داستان بر اساس زندگی واقعی و رویدادهای حقیقی هنری هیل، گنگستر مخوف سابق را روایت می‌کند. هنری از کودکی آرزو داشته یک گانگستر شود به طوری که گانگستر شدن را از رئیس جمهور آمریکا شدن بهتر می‌دانست. هنری جوان بعنوان صرفاً یک پیشخدمت و راننده برای سازمان جنایی نزدیک محله‌شان در بروکلین به نام دارودستهٔ سیسرو، وارد گروه آنها شده و با کمک دو تن از دوستانش به نام‌های جیمی و هنری به طور رسمی وارد گروه می‌شود.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۲: ارباب حلقه ها:بازگشت پادشاه (The Lord Of The Rings : The Return Of The King)
  • کارگردان: پیتر جکسون
  • سال اکران: ۲۰۰۳
  • ستارگان: ویگو مورتنسن، الیجاه وود، ایان مک‌کلن و…

ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه نام فیلم سینمایی در ژانر فانتزی به کارگردانی پیتر جکسون است. این فیلم بر اساس جلد سوم رمانی با همین نام نوشته جی. آر. آر تالکین در سال ۲۰۰۳ ساخته شده‌است. این فیلم پس از دو سری اول این سه گانه با نامهای ارباب حلقه‌ها:یاران حلقه و ارباب حلقه‌ها: دو برج است. این فیلم در مجموع توانست ۱۱ جایزه اسکار را از آن خود کند و با فروش ۱٫۱ میلیارد دلاری خود ششمین فیلم پر فروش تاریخ سینمای جهان تا سال ۲۰۰۳ شود.
داستان فیلم: داستان قسمت سوم درست از جایی شروع می‌شود که قسمت دوم (ارباب حلقه‌ها: دو برج) تمام شده بود. اِنتها(Ent) از برج آیزنگارد محافظت می‌کنند و فرودو (الیجاه وود) و سام (شون آستین) که توسط گالوم هدایت می‌شوند در بیابان داگورلد(میدان نبرد) هستند، و این در حالی است که حلقه از گردن فرودو آویزان است. او با سام راه کوه هلاکت را در پیش گرفته و سنگینی حاصل از مسئولیتی را که حلقه روی دوشش گذاشته‌است را احساس می‌کند. آنها باید به کوه هلاکت بروند چرا که حلقه در آنجا به وجود آمده ودر آنجا هم باید از بین برود. که ناگهان با تاریکی هوا مواجه می‌شوند و باید از گالوم که یکی ار حمل کننده‌های سابق حلقه بوده‌است و اکنون چهره‌اش تغییر یافته کمک بگیرند.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1۱۱: بلید رانر (Blade Runner)
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • سال اکران: ۱۹۸۲
  • بازیگران: هریسون فورد، شان یانگ، داریل هاناه و…

بلید رانر از فیلم‌های به یاد ماندنی هریسون فورد می‌باشد.داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشتهٔ فیلیپ ک. دیک است. گونهٔ این فیلم علمی-تخیلی با موضوعات فلسفی است.
داستان فیلم: دکارد (هریسون فورد) از طرف نیروهای پلیس کلان-شهر لس آنجلس سال ۲۰۱۹ ماموریت دارد که انسان‌های با ژن مصنوعی (موسوم به رپلیکانت) را که حضورشان بر روی کره زمین ممنوع گردیده را شناسایی و تعقیب و خطرشان را از جامعه زمینی رفع کند. تا اینکه یک گروه شبه نظامی رپلیکانت متواری مخفیانه وارد لس آنجلس گردیده و سعی در نفوذ به داخل شرکت تایرل کورپوریشن می‌کنند. یعنی همان شرکتی که آنها را بوجود آورده‌است.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱۰: سرآغاز (Inception)
  • کارگردان: کرستوفر نولان
  • سال اکران: ۲۰۱۰
  • ستارگان: لئوناردو دیکاپریو، جوزف گوردون-لویت، کن واتانابه و…

سرآغاز نام یک فیلم مرموز، علمی- فلسفی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی کریستوفر نولان است. این فیلم که در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۰ اکران شد، استقبال تماشاگران و منتقدان سینمایی را در پی داشت و در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری، بهترین جلوه‌های تصویری، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین صدا شد. داستان فیلم در مورد رخنه کردن به داخل رویاهای دیگران (بطور مخفیانه) و ربودن اسرار ذهن آنان در هنگام خواب است.
داستان فیلم: دام کاب (لئوناردو دی کاپریو) یک دزد ماهر در استخراج اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری و چندملیتی است. توانایی او در این است که هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهنشان در آسیب پذیرترین وضعیت است اسرار کلیدی آنان را از درون رویاهایشان ربوده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران متقاضی عرضه می‌کند. او یک گروه خطرناک از روان‌کاوان و مهندسان زبردست دارد که همراه او (بطور مخفی) وارد خواب‌های دیگران شده، و سعی در کشف و ربودن اطلاعات را دارند.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۹: مهاجمان صندوق گمشده (Raiders Of The Lost Ark)
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • سال اکران: ۱۹۸۱
  • ستارگان: هریسون فورد، کارن آلن، پل فریمن و…

این فیلم اولین سری از فیلم‌هایی که کاراکتر ایندیا جونز را به دنیای سینما معرفی کرد.
داستان فیلم: در سال ۱۹۳۶ سرویس‌های امنیتی به ایندیانا جونز ماجراجو ماموریت می دهند، مدال «را» را که در اختیار میخانه‌داری به نام «ماریون راون وود»، معشوقه پیشین ایندی (ایندیانا جونز)، در نپال است، به چنگ آورد.
این اثر هنری مصر باستان، نخستین گام در دستیابی به صندوق عهدگمشده‌ای است که موسی پیامبر یهودیان، لوح ده فرمان را در آن گذاشته بوده و اکنون این صندوقچه در تانیس مدفون است. از بخت بد نازی‌ها نیز به دنبال آن هستند، چرا که دربردارنده قدرتی است که پیروزی بزرگ را برایشان به ارمغان می‌آورد.
درگیری با نازی‌ها برای دستیابی به لوح، ماجراهای پرتنشی در پی دارد.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۸: آرواره ها (Jaws)
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • سال اکران: ۱۹۷۵
  • ستارگان: روی شایدر، ریچارد دریفوس، رابرت شاو…

 
 
آرواره‌ها فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۷۵ است.
داستان فیلم: فیلم داستانی از حمله‌های یک کوسه بزرگ سفید به انسان‌ها و تلاش‌های یک افسر پلیس برای نگاهبانی از مردم دربرابر این کوسه‌است. آرواره‌ها بر پایهٔرمانی به همین نام نوشتهٔ پیتر بنچلی ساخته شده‌است.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۷: ارباب حلقه ها:یاران حلقه (The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring)
  • کارگردان: پیتر جکسون
  • سال اکران: ۲۰۰۱
  • ستارگان: الیجا وود، ویگو مورتنسن، ایان مک‌کلن و …

یاران حلقه بخش نخست سه‌گانهٔ سینمایی ارباب حلقه‌ها است که پیتر جکسون در سال ۲۰۰۱ بر اساس کتابی با همین نام اثر جی آر آر تالکین ساخته‌است.
این فیلم در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۱ نمایش داده شد و یکی از موفقیت‌های باکس آفیس با درآمد ۸۷۰ میلیون دلار در سراسر جهان محسوب می‌شود. این فیلم همچنین برنده ۴ جایزه اسکار شده‌است. این فیلم آغازی بود بر طوفانی که جکسون با سه گانه ارباب حلقه ها در جهان سینما آغاز کرد. فیلم در ۱۲ رشته در اسکار نامزد شد. و در ۴ رشته پیروز شد. جکسون با این فیلم آغاز گر سبک فانتزی معنا گرا شناخته می شود.
داستان فیلم: داستان در سرزمین میانه اتفاق می‌افتد و در مورد ارباب تاریکی‌هاست که در جستجوی حلقهٔ یگانه که خود ساخته‌است ولی سال‌ها پیش در جنگ از دست داده و حالا از محل آن خبر ندارد می‌باشد. فیلم با صدای گالادریل شروع می‌شود و ساخت حلقهٔ یگانه توسط ارباب تاریکی، سائورون، را نشان می‌دهد سائورون می‌خواهد کل سرزمین میانه را تسخیر کند ولی آخرین اتحاد الف‌ها و آدم‌ها جلوی پیشروی سپاه او را می‌گیرد تا اینکه خود وارد جنگ می‌شود و پادشاه آدم‌ها، الندیل، را می‌کشد. پسر الندیل، شاهزاده ایسیلدور، درصدد انتقام کشته شدن پدرش به سائورون حمله می‌کند و با تیغهٔ شکستهٔ شمشیر پدرش، نارسیل، دستی که حلقهٔ یگانه بر آن بود را قطع می‌کند. جسم سائورون از بین می‌رود ولی روحش به دلیل اینکه با حلقه پیوند خورده‌است نابود نمی‌شود. تا وقتی که حلقه در آتش کوه هلاکت(همانجا که ساخته‌شده بود) از بین نمی‌رفت سائورون نیز زنده بود، ایسیلدور جذب حلقه شد و از، ازبین بردن آن پرهیز کرد ولی در راه بازگشت از جنگ گروهی از ارکها به او حمله کردند و وی را کشتند، حلقه در رودخانه افتاد و برای ۲۵۰۰ سال گم شد. تا اینکه گالوم آن را پیدا کرد، حلقه به او عمری طولانی و غیر عادی داد و او برای ۵۰۰ سال در غار زندگی می‌کرد تا اینکه حلقه از فرصت استفاده کرد از گالوم جدا شد و خود را در راه هابیتی به نام بیلبو بگینز قرار داد، ماجرای فیلم از اینجا شروع می‌شود و داستان رسیدن حلقه به فرودو بگینز و سفر او به ریوندل و از آنجا آغاز سفرش برای نابودی حلقه و خطرات راه می‌باشد ولی فرودو در این کار تنها نیست و هشت نفر او را در این سفر یاری می‌کنند…

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۶: جنگ ستارگان:اپیزود چهارم (Star Wars: Episode IV — A New Hope)
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • سال اکران : ۱۹۷۷
  • ستارگان: هریسون فورد، مارک همل، کری فیشر و…

امیدی تازه اولین فیلم از سری فیلم‌های جنگ ستارگان است که از نظر وقیع داستانی و سیر زمان قسمت چهارم است، کارگردان و نویسنده فیلم نامه آن جورج لوکاس است و این فیلم در سال ۱۹۷۷ اکران شد، در سال ۲۰۰۴ نسخه‌ای از این فیلم منتشر شد که افکت‌های تصویری و جلوه‌های ویژه جدیدتری به آن اضافه شده بود که بسیار هم مورد توجه بینندگان واقع شد.
داستان فیلم: دو ربات به دنبال اوبی ون کنوبی می‌گردند در این راه لوک اسکای واکرجوان برای کمک به آنها سیاره محل سکونت خود را همراه با اوبی ون کنوبیو هان سولو ترک می‌کند، تا برای نجات پرنسس لیا و کهکشان به سایر شورشیان بپیوندد…

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۵: داستان عامه پسند (Pulp Fiction)
  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • سال اکران: ۱۹۹۴
  • ستارگان: جان تراولتا، کوئنتین تارانتینو، ساموئل ال جکسون، اما تورمن و…

داستان عامه‌پسند یا پالپ فیکشن فیلمی آمریکایی، محصول سال ۱۹۹۴، به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و در گونهٔسینمای جنایی است. عمده شهرت فیلم به دلیل به نمایش قرار دادن ترکیبی کنایه‌آمیز از خشونت و شوخ‌طبعی، داستان غیرخطی، اشاره‌های سینمایی، ارجاعات آن به فرهنگ عامه و دیالوگ‌های آن است.
داستان فیلم: داستان عامه‌پسند، روایت‌گر ماجراهایی با خطوط داستانی متقاطع ازگانگسترهای لس‌آنجلسی، بازیکن بوکس، سارقان مسلح خرده‌پا و یک کیف اسرارآمیز است. بیشتر زمان فیلم از تک‌گویی و گفتگوهایی با درون‌مایه‌ٔ نگاه به زندگی و با چاشنی بذله‌گویی تشکیل شده است که بین شخصیت‌های فیلم ردوبدل می‌گردد. عنوان فیلم اشاره به مجله‌ها و رمانهای مصوّر و عامه‌پسند جنایی دارد که در میانهٔ قرن بیستم انتشار می‌یافتند و با خشونت تصویری و گفتگوهای بُرنده‌شان شناخته می‌شدند. فیلم با متنی حاوی دو معنی از عبارت «عامه‌پسند» (pulp) در لغت‌نامه آغاز می‌شود و همانند بسیاری دیگر از آثار تارانتینو، داستانی با روایت غیرخطی دارد.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۴: رستگاری در شاوشنک (The Shawshank Redemption)
  • کارگردان: فرانک دارابونت
  • سال اکران: ۱۹۹۴
  • ستارگان: تیم رابینز، مورگان فریمن، جیمز ویتمور و…

رستگاری در شاوشنک فیلمی است به کارگردانی فرانک دارابونت و محصول سال ۱۹۹۴ شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز که به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان شناخته می‌شود. این فیلم براساس داستان کوتاهی از “استفن کینگ” به نام “ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنگ” ساخته شده است و در آن تیم رابینز در نقش اندی دوفرین و مورگان فریمن در نقش الیس «رد» ردینگ بازی می‌کنند.
در مراسم جایزه اسکار سال ۱۹۹۴ این فیلم نامزد هفت اسکار شد (بهترین فیلم، بهترین بازیگر–مورگان فریمن، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری،بهترین ویرایش فیلم، بهترین موسیقی فیلم، و بهترین صدابرداری) اما هیچکدام را برنده نشد.[sup][۲][/sup] این فیلم در حال حاضر در لیست ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینمادر سایت IMDb، رتبه اول را به خود اختصاص داده‌است.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۳: شوالیه تاریکی (The Dark Knight)
  • کارگردان: کرستوفر نولان
  • سال اکران: ۲۰۰۸
  • ستارگان: کریستین بیل، هیث لجر، گری اولدمن و…

شوالیه تاریکی یا شوالیه سیاه فیلمی ابرقهرمانی، محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگیکریستوفر نولان و دنبالهٔ فیلم بتمن آغاز می‌کند است. این فیلم بر اساس داستان‌های شخصیت بتمن در کمیک‌بوک‌های شرکت دی‌سی کامیکس و دومین فیلم بتمن به کارگردانی نولان می‌باشد. کریستین بیل در نقش بروس وین/بتمن، مایکل کین در نقش آلفرد پنی‌ورث، گری الدمن در نقش جیمز گوردون و مورگان فریمن در نقش لوشیوس فاکس، همگی نقش‌های خود درفیلم قبلی را ایفا کرده‌اند. همچنین آرون ایکهارت در نقش هاروی دنت، مگی جیلنهال در نقش ریچل داوس و هیت لجر در نقش جوکر در این فیلم ظاهر شده‌اند.
نولان برای داستان فیلم از داستان اولین کمیک بوک با حضور جوکر که در سال ۱۹۴۰ منتشر شد، رمان تصویری جوک مرگبار و سری کمیک بوک‌های هالووین طولانی الهام گرفت. لقب شوالیه تاریکی اولین بار توسط بیل فینگر در کتاببتمن (شماره ۱) برای بتمن به کار رفته‌است. شوالیه تاریکی به طور عمده در شیکاگو فیلم‌برداری شده و بقیه لوکیشن‌های این فیلم چند شهر دیگر در ایالات متحده، بریتانیا و هنگ کنگ است. نولان برای فیلم‌برداری چند سکانس فیلم از دوربین‌های آی‌مکس استفاده کرد، از جمله سکانس اولین حضور جوکر در فیلم. در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸، چند ماه پس از ایفای نقش در فیلم شوالیه تاریکیو شش ماه قبل از اکران عمومی فیلم، هیت لجر به علت مسمومیت بر اثر استفاده از چند دارو با هم درگذشت. این رویداد باعث بیشتر شدن توجه رسانه‌ها به این فیلم شد.
شوالیه تاریکی در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸ در استرالیا، ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۸ در آمریکای شمالی و ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۸ در بریتانیا اکران شد و نظرات بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۰۰ میلادی شناخته شد. همچنین این فیلم موفق شد چندین رکورد گیشه‌ای را جابه‌جا نماید. با فروش کلی بیش از ۱ میلیارد دلار، این فیلم شانزدهمین فیلم پرفروش تاریخ شد.شوالیه تاریکینامزد دریافت ۸ جایزه اسکار شد که از این بین، جایزه بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هیت لجر را دریافت کرد. شوالیه تاریکی برمی‌خیزد آخرین قسمت از سه‌گانهٔ کریستوفر نولان در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۲ به پرده سینماها رفت.

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۲: پدرخوانده (The Godfather)
  • کارگردان: فرانسیس فورد کوپولا
  • سال اکران: ۱۹۷۲
  • ستارگان: مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان و…

پدرخوانده  فیلمی داستانی-جنایی برندهٔجایزهٔ اسکار به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا، محصول سال ۱۹۷۲ کمپانی آمریکایی پارامونت است که بر اساس رمانی به همین نام از ماریو پوزو که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده، ساخته شده‌است. فیلمنامهٔ این اثر حاصل همکاری مشترک فرانسیس فورد کاپولا و ماریو پوزو است. این فیلم بعد از فیلم رستگاری در شاوشنک، یه عنوان برترین فیلم تاریخ سینمای جهان شناخته شده است.
ماجرای فیلم بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵ اتفاق می‌افتد و داستان فیلم درباره خانوادهٔ مافیایی کورلئونه می‌باشد. در فیلم بازیگرانی همچون مارلون براندو، آل پاچینو، رابرت دووال، دایان کیتن و جیمز کان نقش آفرینی می‌کنند.
چندی نگذشت که این فیلم محبوبیت زیادی کسب کرد تا آنجا که حال مقام دوم را در فهرست ۲۵۰ فیلم برتر وب‌گاه IMDb دارد.
به دلیل استقبال تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال ۱۹۹۰ نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد. هرچند که هیچ کدام به پای نسخه اول نرسیدند و فورد کاپولا گفته است:
“فقط باید فیلم اول زا می‌ساختم!”

معرفی ۲۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه امپایر/حضور پررنگ فیلم های کمیک بوکی و فانتزی 1 ۱: جنگ ستارگان:اپیزود پنجم (Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back)
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • سال انتشار: ۱۹۸۰
  • ستارگان: هریسون فورد، مارک همل، کری فیشر و…

 
امپراتوری ضربه متقابل می‌زند دومین فیلم از سری فیلم‌های جنگ ستارگان است که از نظر وقیع داستانی و سیر زمان قسمت پنجم است، نویسنده آن جرج لوکاساست اما نوشتن فیلم نامه را به لگ براکت سپرد و کاگردانی این اپیزود را به عهدهاروین کرشنر گذاشت این فیلم در سال ۱۹۸۰ اکران شد، به خاطر جلوه‌های ویژه قوی و فیلمنامه پر قدر در شخصیت پردازی‌های چندلایه و فصل پایانی مورد تحسین منتقدین واقع شد.

در این لیست فیلم های تخیلی-کمیک بوکی و فانتزی زیادی نظیر سری فیلم های جنگ ستارگان، ارباب حلقه ها و شوالیه تاریکی دیده می‌شود. مجله امپایر نام این لیست را “برترین فیلم ها در طول تاریخ” نهاده است. نظر شما چیست؟ شما هم فیلم مورد علاقه خود را ذکر کنید…
منبع : دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://fantasycomic.ir
اموزش هنر رزمی نینجوتسو
توسط:سنسی فاطمه والی پور -مربی رسمی سبک جهانی نینجوتسو -دارنده دان4 و مدرک جهانی از کشور ژاپن -عضو کمیته فنی سبک کشور
اموزش ها شامله:
سلاح سرد(چوب،شمشیر،نانچیگو و...)-چندین شیوه مبارزه حرفه ای-آکربات رزمی از مبتدی تا پیشرفته
مرین های سنتی ویزه نینجاها
ادرس: همت غرب،بعد از ستاری،خیابان کبیری طامه (شاهین شمالی) خیابان چمران،مجموعه فرهنگی ورزشی سر خپوشان آریا
تلفن:
09108724145





پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  بررسی مادران موازی – آلمودوار مجموعه‌ای از شادی را به جشنواره فیلم ونیز ارائه می‌کند
  معرفی فیلم یک جن زده ی آمریکایی - An American Haunting 2005
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال2022 Wednesday Addams
  معرفی فیلم Knives Out 2019 (چاقوکشی)
  معرفی فیلم بلوند (Blonde 2022)
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 2)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان