امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید جوهر رسانای قابل چاپ در دمای پخت پایین

#1
تولید جوهر رسانای قابل چاپ در دمای پخت پایین 1

محققان موفق به تولید جوهر رسانای قابل چاپی شدند که در دمای پایین پخته می‌شود.

الکترونیک قابل چاپ یکی از فناوری‌های بزرگ در صنعت الکترونیک محسوب می‌شود. با این فناوری می‌توان قطعات و مدارات الکترونیکی را با دقت بالا تولید کرد. با این حال رنگ‌های رسانای مبتنی بر نقره بسیار گرانقیمت هستند؛ این در حالی است که جوهرهای مبتنی بر مس که قیمت کمتری دارند در هوا از پایداری بسیار کمی برخوردارند.

برخلاف فناوری چاپ گرافیکی، جوهر رسانای فلزی به گرما نیاز دارد تا تثبیت شود، این گرما موجب می‌شود تا نانوذرات تشکیل‌دهنده آن در اثر گرما به یکدیگر چسبیده و ساختار رسانا و یکنواختی ایجاد کند.

جوهرهای مبتنی بر مس که در حال حاضر استفاده می‌شود، به دمای بالایی نیاز دارد تا پخته شود؛ بنابراین این جوهرها محدودیت‌هایی برای استفاده در مواد حساس به گرما ایجاد می‌کنند.

اخیرا پژوهشگران نانوجوهر مسی مقاوم در برابر اکسیداسیون ارائه کردند که دمای پخت بسیار کمی (کمتر از 150 درجه سانتیگراد) دارد. بنابراین می‌توان از این جوهر برای الگودهی روی ورق‌های پلاستیکی ارزان قیمت حساس به گرما استفاده کرد. به دلیل این ویژگی‌ها، از این جوهر می‌توان در تولید نمایشگرها استفاده کرد.

به گفته‌های این محققان، الکترونیک چاپی مسیرهای تازه‌ای به سوی تولید نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، برچسب‌های هوشمند و پوسترهای تزئینی باز می‌کند. به دلیل چنین پتانسیلی، بازار این فناوری که شامل الکترونیک انعطاف‌پذیر، آلی و چاپی است در حال رشد بوده، بطوری که از 16 میلیارد دلار در سال 2013 به 76.8 میلیارد دلار طی 10 سال آینده می‌رسد.

نانوجوهر مبتنی بر مس تولید شده می‌تواند بسیاری از محدودیت‌ها را از بین ببرد؛ محدودیت‌هایی که مانع از گسترش کاربردهای این جوهرهای رسانا می‌شود. این جوهر جدید می‌تواند تاثیر بسزایی روی صنعت الکترونیک چاپی بگذارد. این جوهر می‌تواند مسیر تولید ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیر را هموار کند.

این جوهر به دلیل ویژگی‌های منحصربه فردی که دارد می‌تواند در حوزه‌های مختلف نظیر برچسب‌های RFID، پیل‌های خورشیدی، حسگرها و الکترودهای ویژه نمایشگرها استفاده شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران
  آب رسانای برق است
  انباشت قابل توجهی از میکروپلاستیک‌ها در کف دریا
  تولید سیمان پاک با استفاده از خاکستر آتشفشانی
  حقایق غیر قابل باوری که از شنیدن‌شان حیرت زده خواهید شد+تصاویر
  تولید سیاه‌ترین ماده جهان
  تولید چشم آزمایشگاهی حساس به نور با سلولهای بنیادی
  چرا پنگوئن ها در دمای زیر صفر یخ نمی زنند؟
  استفاده از ته سیگار برای تولید آجر!
  تولید زبان برنامه‌نویسی برای مدارهای بیولوژیکی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان