امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشخصات انواع مختلف ایرباس

#1
ایرباس آ-۳۰۰ (Airbus A۳۰۰) یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. نخستین بار در۶ آبان ۱۳۵۱ (۲۸ اکتبر ۱۹۷۲ معرفی شد و دو سال بعد رسماً به خدمت شرکت‌های هواپیمایی در آمد . ساخت این گونه هواپیما در ژوئیه ۲۰۰۷ متوقف شد .


مشخصات


ایرباس آ-۳۰۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۴۴٫۸ متر
طول: ۵۴٫۱ متر
ارتفاع: ۱۶٫۵ متر
ظرفیت مسافر: ۳۶۱ نفر (در مدل ایرباس آ-۳۰۰-۶۰۰ آر)
بیشینه سرعت: ۸۵/۰ ماخ (۸۹۵ کیلومتر بر ساعت) (در مدل ایرباس آ-۳۰۰-۶۰۰ آر)
محدوده پرواز: ۷۷۰۰ کیلومتر


مدل‌ها


A۳۰۰B۲ مدل پایه مسافربری
A۳۰۰B۴ مدل مسافربری با محدوده پرواز بیشتر
A۳۰۰C۴ مدل مسافربری با امکان تغییر کاربری
A۳۰۰F۴ مدل ترابری
A۳۰۰-۶۰۰ مدل مدرن‌تر

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط ♪♥raha♥♪ ، rezaak
آگهی
#2
ایرباس آ-۳۱۰ (Airbus A310) یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. این هواپیما گونهٔ کوچکتری از هواپیماهای ایرباس آ-۳۰۰ است. ساخت ایرباس آ-۳۱۰ به سفارش شرکت‌های سوئیس ایر و لوفت‌هانزا از سال ۱۹۷۸ آغاز شد و نخستین بار در ۱۴ فروردین ۱۳۶۲ (۳ آوریل ۱۹۸۲ به پرواز در آمد. نخستین نمونه تجاری آن یک سال بعد به شرکت هواپیمایی لوفتهانزا تحویل داده شد . ساخت این گونه هواپیما در ژوئیه ۲۰۰۷ متوقف شد .


مشخصات


ایرباس آ-۳۱۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۴۳٫۹ متر
طول: ۴۶٫۷ متر
ارتفاع: ۱۵٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۲۸۰ نفر (در مدل ایرباس A310-300)
بیشینه سرعت: ۸۵/۰ ماخ (۸۹۵ کیلومتر بر ساعت) (در مدل ایرباس A310-300)
محدوده پرواز: ۸۰۵۰ کیلومتر (در مدل ایرباس A310-300)

مدل‌ها


A310-200 مدل پایه مسافربری
A310-200C مدل مسافربری با امکان تغییر کاربری به ترابری
A310-300 با بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش محدوده پرواز
A310-300ER با باک بنزین اضافی برای افزایش طول پرواز

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط ♪♥raha♥♪
#3
ایرباس ای۳۱۸ (Airbus A318) یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس آ-۳۱۸ از سال ۱۹۹۸ آغاز شد و نخستین بار در ۲۵ دی ۱۳۸۰ (۱۵ ژانویه ۲۰۰۲) به پرواز در آمد. نخستین نمونه تجاری آن در ژوئیه سال بعد به خدمت شرکت هواپیمایی فرانتیر در آمد . این هواپیما گونه کوچکتری از هواپیماهای ایرباس آ-۳۱۹ است و کوچکترین هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس آ-۳۲۰ به حساب می‌آید. این هواپیما با نام «مینی ایرباس» و «بیبی باس» (baby bus) نیز شناخته می‌شود..


مشخصات


ایرباس آ-۳۱۸ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
طول: ۳۱٫۵ متر
ارتفاع: ۱۲٫۶ متر
ظرفیت مسافر: ۱۲۹ نفر
بیشینه سرعت: ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۲۷۷۸ کیلومتر

مدل‌ها


A318-100 مدل پایه

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
#4
خانواده ایرباس ای۳۲۰ (به انگلیسی: Airbus A320) یک خانواده از هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. ساخت ایرباس ای۳۲۰ از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و نخستین بار در ۲۲ فوریه ۱۹۸۷ در تولوز فرانسه به پرواز درآمد و در ژوئیه سال بعد در اختیار شرکت هواپیمایی ایر فرانس قرار گرفت.این هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس سری ای۳۲۰ به حساب می‌آید. دیگر هواپیماهای این سری عبارتند از: ایرباس ای۳۱۸، ایرباس ای۳۱۹ و ایرباس ای۳۲۱ .


ای۳۲۰

مشخصات


ایرباس ای۳۲۰ هواپیمایی آتا در حال فرود در فرودگاه تبریز
ایرباس ای۳۲۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
طول: ۳۷٫۶ متر
ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۱۸۰ نفر
بیشینه سرعت: ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۵۱۸۵

مدل‌ها

A320-100 مدل ابتدایی این هواپیما بود و تنها ۲۱ فروند از آن تولید شد.
A320-200 مدل استاندارد.

ای۳۲۱

این هواپیما شباهت زیادی با ایرباس آ-۳۲۰ دارد اما دارای بدنهٔ کشیده‌تری است و توانایی جایجایی تعداد بیشتری مسافر را دارا است. ساخت ایرباس آ-۳۲۱ از سال ۱۹۸۹ آغاز شد و نخستین بار در ۲۰ اسفند ۱۳۷۳ (۱۱ مارس ۱۹۹۳) به پرواز در آمد [۳]. این هواپیما از گروه هواپیماهای ایرباس سری آ-۳۲۰ به حساب می‌آید. دیگر هواپیماهای این سری عبارتند از: ایرباس آ-۳۱۸، ایرباس آ-۳۱۹ و ایرباس آ-۳۲۰ [۴].

مشخصات

ایرباس آ-۳۲۱ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
طول: ۴۴٫۵ متر
ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۲۲۰ نفر
بیشینه سرعت: ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۴۳۰۶ کیلومتر

مدل‌ها

A321-100 مدل ابتدایی این هواپیما.
A321-200 مدل دارای طول پرواز بیشتر و ساختار بهینه سازی شده.


ای۳۱۹


ساخت ایرباس آ-۳۱۹ از سال ۱۹۹۳ آغاز شد و نخستین بار در ۷ شهریور ۱۳۷۴ (۲۹ اوت ۱۹۹۵) در شهر هامبورگ به پرواز در آمد. اولین نمونه تجاری این هواپیما در آوریل سال بعد به خدمت شرکت هواپیمائی سوئیس ایر در آمد . این هواپیما گونه کوچکتری از هواپیماهای ایرباس آ-۳۲۰ است و از گروه هواپیماهای ایرباس سری آ-۳۲۰ به حساب می‌آید..

مشخصات

ایرباس آ-۳۱۹ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
طول: ۳۳٫۸ متر
ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۱۴۵ نفر
بیشینه سرعت: ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۳۳۹۰ کیلومتر

مدل‌ها

A319-100 مدل پایه مسافربری
A319LR مدل مسافربری برای پروازهای بین‌المللی با چهار مخزن اضافه بنزین.
ACJ برای شرکت ACJ با ظرفیت ۵۸ مسافر و طراحی داخلی بر اساس سفارش مشتری.

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
#5
ایرباس آ-۳۳۰ (Airbus A330) یک هواپیمای مسافربری ساخته شرکت ایرباس است. این هواپیما از نوع هواپیماهای پهن‌پیکر بزرگ است که توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر دارد. کاربرد آن بیشتر در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است.

ساخت ایرباس آ-۳۳۰ از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و نخستین بار در ۲ نوامبر ۱۹۹۲ به پرواز در آمد . طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۴۰ انجام شد و گمان می‌رود در آینده، هواپیمای ایرباس آ-۳۵۰ جای آن را بگیرد.ایرباس آ-330 در دو مدل 200 و 300 ارائه میشود.مدل 200 که کوتاهتر میباشد برای پرواز در بردهای کوتاه تا بلند طراحی شده است .این مدل قابلیت حمل 253 نفر در 2 کلاس را برای مسیرهای طولانی با کابین بسیار بی صدا و راحت فراهم کرده است .این مدل قابلیت صفحه نمایش برای هر صندلی و چک کردن ایمیل و تلفن همراه از طریق ماهواره را دارد.در مدل 300 که مدل کشیده تر میباشد قابلیت حمل 300 مسافر در 2کلاس برای برد 5450 ناتیکال مایل (10093 کیلومتر) را در یک کابین بسیار مرفه دارد.همچنین هردو مدل 200 و 300 برای خدمه کابین محل استراحت بسیار راحت را دارد.لازم به ذکر است خلبان های مدل آ330 چه 200 چه 300 قادر به پرواز با ایرباس آ-340 که 4 موتوره میباشد هستند. .

مشخصات

ایرباس آ-۳۳۰ دارای دو موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۶۰٫۳ متر
طول: ۶۳٫75 متر
ارتفاع: ۱۶٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۴۴۰ نفر
بیشینه سرعت: ۸۶/۰ ماخ (۹۱۲ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۱۰۴۰۰ کیلومتر

مدل‌ها

A330-200 مدل طراحی شده برای مسافت‌های طولانی
A330-300 مدل پایه
A330 Enhanced مدل بهبود یافته با فضای بهتر برای مسافران
A330MRTT تانکر سوخت‌رسان هوایی و نفربر

تانکر سوخت‌رسان ارباس

تانکر سوخت‌رسان ایرباس موسوم به ام‌آرتی‌تی (MRTT)، هواپیمایی نظامی بر اساس طراحی ایرباس آ-۳۳۰ است که برای سوخت‌گیری هوایی ساخته شده است.

در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۰۸، شرکت دفاعی هوافضایی اروپا، شرکت مادر ایرباس، برنده مناقصه ساخت ۱۷۹ فروند هواپیمای ام‌آرتی‌تی برای جایگزینی ناوگان قدیمی سوخت‌رسان نیروی هوایی آمریکا شد. ارزش این معامله ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است. بیشتر قسمت‌های این هواپیما در کارخانه‌های ایرباس در اروپا ساخته می‌شوند و نهایتاً در مرکز جدیدی که ایرباس در آمریکا دایر کرده مونتاژ می‌شوند. این هواپیما در نیروی هوایی آمریکا با نام KC-30 شناخته می‌شود.

به عقیده ژنرال آرتور لیکت، فرمانده یگان حمل و نقل هوایی در نیروی هوایی آمریکا، هواپیمای سوخت‌رسان ایرباس در زمینه‌های زیادی از جمله ظرفیت حمل سوخت، نفر و بار از طرح جدید شرکت آمریکایی بوئینگ بسیار برتر است. این هواپیما از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ برخوردار است، و می‌توان آنرا سریعتر برای انجام ماموریت آماده کرد.

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
#6
ایرباس آ-۳۴۰ (Airbus A340) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و چهار موتوره ساخته شرکت ایرباس است. کاربرد اصلی این هواپیما در جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌های طولانی است. ساخت ایرباس آ-۳۴۰ از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و نخستین بار در ۳ آبان ۱۳۷۰ (۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ به پرواز در آمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۳۰ انجام شد. آ-۳۴۰ در ۳ مدل ۳۰۰ -۵۰۰ و ۶۰۰ ارائه می‌شود که مدل ۳۰۰ برای مسیرهای بیش از ۷۴۰۰ ناتیکال مایل (۱۳۷۰۴ کیلومتر) طراحی شده است که همه نیازهای ۳۰۰ مسافر را برای این سفرها براورده کرده است. تاکنون این مدل ۲۴۶ فروند را تحویل داده است و ۲۴۱ فروند هم در حال ساخت است. مدل ۵۰۰ که دوربردترین مدل است و قادر به جابجایی بیش از ۳۱۳ مسافر در ۳ کلاس برای مسیرهای بیش از ۹۰۰۰ ناتیکال مایل (۱۶۶۶۸ کیلومتر) را دارد. هواپیمایی سنگاپور از این مدل برای مسیر سنگاپور لس آنجلس استفاده می‌کند که بیش از ۱۹ ساعت طول می‌کشد. همچنین این مدل از موتورهای رویزرویز استفاده می‌کند. مدل ۶۰۰ که طویلترین مدل ۳۴۰ است قابلیت حمل ۳۶۰ مسافر در ۳ کلاس یا ۴۱۹ مسافر در ۲کلاس را برای مسیرهای بیش از ۷۹۰۰ ناتیکال مایل دارد. این مدل هم مثل مدل ۵۰۰ از موتورهای رویزرویز ترنت ۵۰۰ بهره می‌گیرد..

مشخصات

ایرباس آ-۳۴۰ دارای چهار موتور توربوفن در زیر دو بال است.
فاصله نوک دو بال: ۶۰٫۳ متر
طول: ۶۳٫۶ متر
ارتفاع: ۱۶٫۸ متر
ظرفیت مسافر: ۴۴۰ نفر
بیشینه سرعت: ۸۶/۰ ماخ (۹۱۲ کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: ۱۳۱۵۰ کیلومتر

مدل‌ها
A۳۴۰-۲۰۰ طراحی شده برای مسافت‌های طولانی.
A۳۴۰-۳۰۰ شبیه مدل ۲۰۰ با ظرفیت مسافر بیشتر.
A۳۴۰-۳۳۰E مدل بهبود یافته با طول پرواز بیشتر و باک اضافه مرکزی.
A۳۴۰-۵۰۰ مسافت پرواز خیلی طولانی.
A۳۴۰-۶۰۰ قدرت بیشتر

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
پاسخ
آگهی
#7
ایرباس آ-۳۵۰ (Airbus A350) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و دو موتوره است که توسط شرکت ایرباس در دست ساخت می‌باشد. کاربرد اصلی این هواپیما جابجایی تعداد زیادی مسافر در مسافت‌های طولانی است.

هواپیمای آ-۳۵۰ نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنهٔ آن بجای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صعنت هواپیمایی، از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شده است و نخستین نمونه آن در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار خواهد آمد.

اولین نمونه ساخته شده این هواپیما در تاریخ ۱۴ ژوئن سال ۲۰۱۳ در فرودگاه تولوز-بلانیاک فرانسه به پرواز درآمد. طراحی و ساخت این هواپیما همزمان با ایرباس آ-۳۳۰ انجام شد. شرکت ایرباس مدعی است که آ-۳۰ مصرف سوخت این هواپیما و هزینه‌های عملیاتی آن به مراتب کمتر از بوئینگ ۷۸۷ خواهد بود. شرکت هواپیمایی قطر نخستین نمونه تجاری ایرباس آ-۳۵۰ را در سال ۲۰۱۳ دریافت خواهد کرد. مدل A350-1000 دارای ظرفیت ۳۵۰ نفر برای مسیرهای بیش از ۸۰۰۰ ناتیکال مایل (۱۴۸۱۶ کیلومتر) طراحی شده است. طول این مدل از دماغه تا دم ۷۴٫۳ متر می‌باشد که بیشترین در همه هواپیماهای ایرباس می‌باشد. در تاریخ ۵ فوریه ۲۱۰۴ شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اولین هواپیمای A350 را در فروگاه بین‌المللی حمد در دوحه تحویل گرفت تا اولین شرکت مالک و استفاده کننده این هواپیما باشد.

مدل‌ها



A350-800 برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۱۳ میلادی با ظرفیت ۲۷۰ مسافر در سه کلاس.
قیمت تقریبی: ۲۴۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲این مدل برای رقابت با Boeing ۷۸۷-۹ و جایگزینی با ایرباس A330-200 طراحی شده است.A350-900 برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۱۳ میلادی با ظرفیت ۳۱۴ مسافر در سه کلاس.
قیمت تقریبی: ۲۷۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲این مدل برای رقابت با Boeing 777-200ER و جایگزینی با ایرباس A340-300 طراحی شده است.A350-1000 برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۱۵ میلادی با ظرفیت ۳۵۰ مسافر در سه کلاس.
قیمت تقریبی: ۳۲۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲این مدل برای رقابت با Boeing 777-300ER و جایگزینی با ایرباس A340-600 طراحی شده است.

مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
#8
ایرباس آ-۳۸۰ (Airbus A۳۸۰) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، چهار موتوره و دواشکوبه ساخته شرکت ایرباس است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است. ساخت ایرباس آ-۳۸۰ از سال ۱۹۹۶ با نام A3XX آغاز شد و از سال ۱۹۹۸ با نام کنونی شناسانده شد. نخستین بار در ۲۷ آوریل ۲۰۰۵ به صورت آزمایشی از تولوز فرانسه به پرواز در آمد و دو سال پس ازآن در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ نخستین پرواز بازرگانی آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی انجام شد.

ایرباس آ-۳۸۰ توانایی جابجایی شمار زیادی مسافر دارد و کاربرد آن در سفرهای بین‌المللی و مسافت‌های طولانی است. شمار صندلی آن در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر است. در مدل‌هایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این گنجایش تا ۸۵۳ نفر قابل گسترش است. علی‌رغم ابعاد عظیم این هواپیما، A۳۸۰ بر اساس ابعاد عرف و مقبول و استوانه‌ای شکل همانند بوئینگ۷۴۷ ساخته شده و بدنهٔ آن، تنها اندکی از Boeing ۷۴۷ پهن تر است. در نمای ظاهری، A۳۸۰ دارای بالهایی است که در قسمت پائین بدنه نصب شده‌اند (Low-Mounted) و اندکی متمایل به عقب هستند و چهار نقطه برای اتصال موتور در آنها پیش‌بینی شده‌است. قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها، مشابه چرخ‌های بوئینگ۷۴۷ و ۷۷۷ است. این نوع طراحی در قسمت ارابهٔ فرود، با اغلب باندهای فرود در فرودگاههای بزرگ، سازگاری دارد. با این حال، مساحت عظیم بالهای هواپیما، این نیاز را در اغلب فرودگاههای بزرگ پدید می‌آورد که عرض باندهای خود را افزایش دهند تا دو هواپیمای A۳۸۰ در کنار هم بتوانند عبور نمایند.

مشخصات


فاصله نوک دو بال: ۷۹٫۶۵ متر
طول: ۷۲٫۷۵ متر
ارتفاع: ۲۴٫۰۸ متر
ظرفیت مسافر: ۵۲۵ نفر در ۳ کلاس ٫ ۶۴۴ نفر در دو کلاس ٫ ۸۵۳ نفر در یک کلاس
بیشینه سرعت: ۰٫۸۹ ماخ (۱۰۶۱٫۹ کیلومتر بر ساعت)
بُرد پرواز: ۱۴٬۸۱۵ کیلومتر
میزان مصرف سوخت: ۳۱۰٬۰۰۰ لیتر

مدل‌ها


A۳۸۰-۸۰۰ مدل پایه برای حمل مسافر در سه کلاس.
A۳۸۰-۸۰۰F مدل ترابری با توان حمل ۱۵۰ تن بار.
A۳۸۰-۹۰۰ بدنه طولانی برای حمل مسافران بیشتر.


مشخصات انواع مختلف ایرباس 1
Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
 سپاس شده توسط TurK WolF
#9
تنها تاپیک های مربوط به ایرباس در این پست قرار بگیرند
پاسخ
#10
تنها تاپیک های مربوط به ایرباس در این پست قرار بگیرند
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مشخصات ماشین های شما
  انواع خلافی خودرو
  مشخصات کلی کیا سراتو
  مشخصات فنی پورشه کاین کوپه مدل ۲۰۲۰ _ سریعترین شاسی بلند جهان
  انواع لاستیک خودرو : راهنمای کامل استفاده از بهترین نوع تایر
  پژو با چه قیمتی سال ۹۹ را اغاز کرد/ آخرین نرخ انواع پژو
  قیمت های جدید انواع خودروهای داخلی در بازار اعلام شد+ جدول
  مشخصات جدید از نسل آینده اتومبیل‌های TLX فاش شد
  عکس ها و مشخصات گرانترین خودروی شاسی بلند جهان
  انواع پروفیل آلومینیوم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان