امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سفر به هلند

#1
سفر به هلند 1

آنچه در این شهر، بیش از هر چیزی توجه ما را به خود جلب کرد، وضعیت بافت مرکزی آن بود. تقریبا در تمام بخش مرکزی ـ که البته مساحت قابل توجهی را هم شامل می‌شد ـ هرگونه تردد وسایل نقلیه بجز دوچرخه ممنوع بود. در واقع اهالی شهر، بخش مهمی از قلب بردا را به عنوان منطقه عاری از ماشین و موتور، صرفا به عابران پیاده اختصاص داده بودند. در خیابان اصلی مرکز بردا، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود داشت که همگی آنها از قسمت اعظم فضای خیابان برای چیدن میز و صندلی‌ها استفاده کرده بودند. با اینکه ما یک روز عادی و وسط هفته وارد شهر شده بودیم اما ازدحام آدمها در تمام کافه‌ها و رستوران‌ها، آن هم تا پاسی از شب واقعا شگفت‌آور بود. این سرزندگی و شادابی، موجب شد که ما هم چند ساعتی در شهر بمانیم و شام را در همین شهر کوچک بخوریم.



سفر به هلند 1



بازدید نسبتا دقیقی از فضای داخلی دانشکده معماری و سپس صرف ناهار در سلف مرکزی دانشگاه و تماشای معماری عجیب کتابخانه مرکزی دانشگاه با سقفی سبز و چمن کاری شده، برنامه ما در این شهر کوچک و زیبا بود.


مثل همه شهرهای هلند، در لاهه نیز ترامواهای قدیمی در اغلب خیابان‌ها در حرکت هستند و دوچرخه در این شهر نیز از جایگاه خوبی برخوردار است. پارکینگ‌های دوچرخه که برای هر دو ساعت توقف یک یورو دریافت می‌کردند، نشانه‌ای از تمایل مردم به این وسیله پاک بودند.



سفر به هلند 1
سفر به هلند 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Navisa.
آگهی
#2
Heart
2 . . I Can Do It
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان