امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معاون دانشگاه آزاد: نمی گذاریم دانشگاه آزاد باشگاه سیاسی شود

#1
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نمی گذاریم دانشگاه آزاد باشگاه سیاسی شود گفت: در دانشگاه طرح سیاسی باید انجام شود اما اینکه رفتارهای جناحی دانشگاه را تحت تأثیر قرار دهد سم مهلکی برای دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی عسکری در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، افزود: یکی از خدمت های بزرگ انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی که دانشگاهی مردم بنیاد است، بود.

وی اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری با پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی در دنیا و جهان اسلام است. کشور 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی دارد که نیمی از آن مربوط به دانشگاه آزاد است.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پایه و اساس توسعه، نیروی انسانی است. دانشگاه آزاد اسلامی یکی از رخدادهای بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی است بدون اینکه هزینه ای و باری بر دولت داشته باشد و متکی بر کمکهای مردمی و شهریه دانشجویان است.

علی عسکری تصریح کرد: دانشگاه آزاد هزاران هیئت علمی و کارمند دارد و هم اکنون حدود یک میلیون 700 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: توسعه کمی در این دانشگاه به اندازه کافی صورت گرفته و هم اکنون مبنای و رویکرد ما توسعه کیفی است.

معاون دانشگاه آزاد با اشاره به خالی ماندن 50 درصد ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه به علت کاهش متقاضی و توسعه سایر دانشگاه‌ها از جمله پیام نور، گفت:‌ البته در زمینه تحصیلات تکمیلی از نظر هیئت علمی، آزمایشگاهها و زیرساخت‌ها شرایط مناسبی داریم و با کمک دولت می توانیم قدم های مهم و بزرگی را برداریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه راهبردهای ویژه ای در مدیریت جدید مدنظر دارد به راهبرد فرهنگی اجتماعی دانشگاه، توسعه ورزش و تأسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

علی عسکری با انتقاد از سیاسی کردن مسأله حجاب و عفاف و بخشنامه حراست دانشگاه آزاد، بیان کرد: ما بعنوان مسلمان، شیعه، وفادار به اصول، ارزش‌ها و ولایت هیچ نوع نابهنجاری را در دانشگاه بر نمی تابیم. اما نباید مسایل فرهنگی و اجتماعی را سیاسی و ابزار تخریب دیگران کنیم. برخورد رضاخانی با مسایل فرهنگی با مسایل ارزشی بد است و باید مواظبت کرد.

علی عسکری اظهارکرد: همه دست اندرکار بودید چرا هم اکنون شرایط فرهنگی ایده آل و مطلوب نیست برای اینکه نوع عمل چیزی بوده که جواب نداده. جوانان همچون فنر هستند که وقتی بر سر آنها بزنی می جهند. باید الگوی های جدید و متناسب با شرایط زمان و مکان به آنها ارائه کنیم تا نوع و رفتار فرهنگی کلیشه ای نشود. اصولا مگر ما مأمور به سرکوب هستیم اگر بجای کار فرهنگی که باید می کردیم کار سرهنگی نمی کردیم وضعمان آلان این نبود.

وی بیان کرد: واقعا متأسم برای یک جریان افراطی که شکست سیاسی خودش را در انتخابات محمل قرار بدهد برای سوژه یابی دروغین و تبلیغ دروغین. پس انصاف کجا رفته؟ کدام کشف حجاب رضاخانی در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده؟ آیا تاکیدات مقام معظم رهبری همین است که ما جلسه بهم بزنیم، شلوغ کنیم، رفتار خشن از خودمان در جامعه بخصوص در دانشگاه، ظهور و بروز دهیم، بعد هم بگوییم دیگران می خواهند همه چیز را آزاد کنند.

معاون دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشجویان جوان هستند و خصوصیات خاص خود را دارند. با قلع و قمع و خارج کردن، کار فرهنگی انجام نمی شود. حراست، معاونت فرهنگی و کمیته انضباطی هر کدام در چهارچوب وظایف، کارشان را انجام خواهند داد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی راهبرد دیگر دانشگاه را اقتصاد دانش بنیان عنوان و بیان کرد: شورای عالی اقتصاد دانش بنیان تشکیل شده است زیرا ما نمی توانیم تنها به شهریه دانشجویان اکتفاء کنیم.

وی تاکید کرد: کسی نمی تواند بخاطر بدهی مانع از تحصیل دانشجو شود. برای آن هم راهکار و سازکاری وجود دارد می شود بدهی را تقسیط کرد و یا وام از طریق صندوق رفاه به دانشجو پرداخت شود و یا آنکه بعنوان بدهکار فارغ التحصیل شود تا بعد از فارغ التحصیلی، بدهی خود را پرداخت کند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه آزاد باید مستقل باشد و سر پای خود بایستد و درآمد زایی داشته باشد و بهترین در آمدزایی نیز از طریق علم است. رشته پزشکی در اولویت دانشگاه آزاد قرار دارد که توسعه پیدا کند و دولت هم همراه است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور "فردین بوستانی" به عنوان رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج معرفی و از خدمات"کرم جانی‌پور"، رییس سابق تجلیل شد.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  azmoon.iau.ac.ir – ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی 99

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان