امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف یک مدرسه 1700 ساله یونانی در مصر

#1
Shocked 
باستان شناسان در بیابان‌های غرب مصر موفق به کشف یک مدرسه 1700 ساله شدند که دارای دیوارهایی حاوی نوشته‌هایی از متون یونان باستان واشاراتی به اثرباستانی"اودیسه " اثر شاعر بزرگ یونان باستان"هومر" بوده است.

این مدرسه که سرانجام مبدل به بخشی ازیک خانه بزرگ شد، درشهر باستانی تریمیتیس" مصر بوده و به دورانی از تاریخ باز می‌گردد که مصر تحت سلطه امپراتوری روم باستان بود و زبان یونانی درسطح وسیعی دراین کشور تکلم می‌شد. این خانه در مدتی کمتر از 20 سال مبدل به بخشی از یک خانه بزرگ شد که خود با انواع آثار هنری، ازجمله بقایایی از تصویر الهه "المپیا" تزیین شده بود.این خانه در 200 مایلی رود نیل واقع است و پیشتر نیز دوبار و اخرین باردر سال 2001 مورد کاورش قرار گرفته است.

به گزارش CHN به نقل از ساینس، دراین مدرسه یا این خانه باستانی که در غرب دخله، واحه‌ای در کشور مصر قراردارد، نسخه ها و نوشته‌های درسی بدست آمده که با نوشته‌های بدست آمده بر دیوارهای مدرسه‌های یونانی مطابقت دارد و در 1700 سال پیش نوشته شده است.

یکی ازاین متن‌ها به کتاب اودیسه حماسه بزرگ و مشهور یونانی اشاره دارد و مثلا درجایی از آن می‌گوید که هلن ازشهر تروا به میهمانان خود داروهای مخدر می‌خورانده است. درمتن دیگری نیز به دانش آموزان سفارش شده است تا برای ارتقای خود در مهارت خواندن و قرائت به سختی بکوشند.

این مدرسه دارای اتاق‌هایی نیز بوده دارای نیمکت‌های مخصوص ، که دانش آموزان برآن‌ها نشسته و یا برای نوشتن بر دیوارها می‌ایستادند.

به گفته "رافایلا کریبیور" استاد دانشگاه نیویورک که مقاله‌ای در این زمینه در ژورنال متون باستانی نوشته، هرچند که پیش از این نیز در مصر، مدرسه و دانشگاه‌های باستانی دیگری همانند دانشگاه اسکندریه کشف شده، اما این مدرسه به دلیل کشف متون یونانی بردیوارها منحصر به فرد است. این نوشته ها اسناد افزوده ای هستند که نشان می‌دهد کارآموزش ویادگیری دراین مکان انجام می‌شده است.

با این حال این متون تنها موردی است که به عنوان متعلقات یک ساختمان مدرسه ازدوران باستان کشف شده و حکایت از فعالیت‌های آموزشی آن دوران دارد.

به عنوان مثال دریکی از متن‌های کشف شده براین دیوارها با استناد به افسانه اودیسه هومر آمده است:«هلن ازشهر تروا، جایی که جنگ‌های تراژان درگرفت، به میهمانانش داروی مخدر خورانید – که احتمالا تریاک بود- دارویی که خشم و حسرت را از آنان می‌زدود واندوه و بدی‌ها را از خاطراتشان می‌شست... »

به گفته رافایلا کریبیور، برخی واژگان دراین متن و نحوه نگارش آن نشان می‌دهد که دانش آموزان ملزم بوده‌اند که ازعبارت‌های این متن رونویسی کنند. ازدیگر سو به استناد برخی گزارش‎های تاریخی مردم یونان باستان عقیده داشتند که قرائت این عبارت‎ها، نوعی کیفیت جادویی بر خواننده داشته و می‌توانسته جوانان را آرام کند.

باستان شناسان همچنین یاداور شده اند که کاراین مدرسه، احتمالا به دلیل مهاجرت یا مرگ معلمان چندان به درازا نپاییده است. درنتیجه این خانه پس ازمدت کوتاهی به عنوان بخشی از یک خانه بزرگ دچار تغییر و تحول شده است.

کشف یک مدرسه 1700 ساله یونانی در مصر 1
کشف یک مدرسه 1700 ساله یونانی در مصر 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ☣kHuN aShAm GiRlS☠
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کشف عجیب یک شاهزاده خانم 2000 ساله (عکس)
  انگیزه و خاستگاه مقام اندرزگری کرزوس نزد کورش در نظر مورخان یونانی
  کهن‌ترین مومیایی 5300 ساله (عکس)
  تحول یونانی
  نخستین مدرسه علوم سیاسی
  ساسانیان 1700 سال پیش از سلاح شیمیایی استفاده کردند
  یک دست «کله پاچه» ۴ هزار ساله در سنخواست کشف شد + عکس
  جشن‌های 2500 ساله به روایت تصاویر
  کشف بقایای اجساد 2500 ساله سربازان ایرانی در صحرای مصر
  آشنایی با یک تمدن 7000 ساله

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان