امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عکسی که سی سال سانسور شد

#1
عکس ورود امام خمینی به ایران رو حتما دیدین... این عکس اصلی ست که متاسفانه نزدیک به سی سال است که دشمنان امام و انقلاب با وارونه سازی و سوء استفاده از آن مدعی هستند که چند نفر از افرادی که امام را در سال 57 همراهی میکردند و نقش به سزایی در پیروزی انقلاب داشتند، پس از انقلاب و تنها به دلیل انتقاداتی توسط برخی جریان های انقلابی و متصل به حضرت امام حذف گردیدند!

و تعجب برانگیزتر از کار دشمنان اینکه، در این سی سال این عکس توسط رسانه ها و شبکه های صدا و سیما نیز سانسور شده و کامل نشان داده نمی شود! که این کار باعث تکرار ادعایی بنام سانسور در جمهوری اسلامی توسط رسانه های ضد انقلاب گشته است

عکسی که سی سال سانسور شد 1
عکس ورود امام به میهن


نفر سمت راست گوشه، ابوالحسن بنی صدر است. او که با 11 میلیون رای نخستین رئیس جمهور ایران شد... درست بالای سر امام خمینی، مردی روحانی را می بینید با عمامه سفید، وی آیت الله لاهوتی است که پس از مدتی از زندانی شدن درگذشت

نفر ایستاده میان آیت الله مطهری و آیت الله لاهوتی، صادق قطب زاده است. که سال 1361، به اتهام برندازی علیه نظام و چندین جرم دیگر، زندانی و اعدام شد.

در این مدت نزدیک به سی سال، تقریبا اکثر رسانه های داخلی تصویر این سه نفر را ب وسیله ابزاری به نام فتوشاپ سانسور کرده اند! ب طوری که شما در هیچ یک از پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر نیز نمی توانید اثری از این سه نفر پیدا کنید! [این را با یک جستجوی ساده می توانید دریابید]

در اینجا نقد من بیشتر از اینکه به دشمنان باشد به جبهه خودیست، دشمن که تکلیفش اظهر من الشمس است، لکن پردازش اینکه رسانه های خودی چرا اینکار را می کنند، بسی برایم دشوار است.

این که این افراد در پیروزی انقلاب لااقل در ظاهر نقش داشته اند شکی نیست ولی در ادامه مسیر چرا و به چه دلیل از انقلاب فاصله گرفتند جای نقد و گفتگو دارد. اما بنظرم فاصله گرفتن این افراد از انقلاب ب هیچ وجه دلیلی بر سانسور کردنشان نیست.

این که بخواهیم این تصویر را سانسور کنیم تا همراهی این اشخاص با حضرت امام، خدای نکرده به ذهن مخاطب اینگونه القاء نکند که این ها بودند که انقلاب کردند، بنظرم اصلا کار درستی نیست! چون هیچ یک از مردم هم این را باور ندارند که تنها این ها انقلاب را پیروز کردند.

در مثال مناقشه نیست، حتی در زمان حیات پیامبر گرامی اسلام، خلیفه اول هم در گسترش و پیروزی اسلام نقش داشت لااقل در ظاهر و حتی تلاشی را نیز در جهت مسلمان کردن افراد نمود و موفق هم شد ولی بعدا...

بنابراین بنظرم ب جای سانسور باید واقعیت ها را نوشت و آنچه حقیقت دارد را بازگو کرد، هیچ گاه نمی توان فراموش کرد سخن منصفانه ای را که رهبر فعلی انقلاب به دفاع از عملکرد بنی صدر در قضیه هویزه ابراز نمود و صراحتا در جلسه اثبات عدم کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر گفت: « دیروز شنیده شد که عده‌ای می‌گفتند، این کار کار آقای بنی‌صدر است، نه. درباره‌ی آقای بنی‌صدر ما آن‌قدر اشکال و ایراد وارد و منطقی داریم که محتاج این نیستیم که با این مسأله که هیچ راه اثباتی ندارد، ایشان را متهم کنیم. این را من گناه بنی‌صدر نمی‌دانم. یعنی طبق تشخیص من، تا آن‌جا که من اطلاع دارم، گناه بنی‌صدر نیست. بنی‌صدر اگر گناهی داشته باشد [که حتما دارد] در جاهای دیگر است.»

با این کار یعنی عدم سانسور هم در جهت روشنگری گامی برداشته می شود، هم ب مخاطب احترام گذاشته و هم خوراکی برای دشمنان تولید نمی گردد.
عکسی که سی سال سانسور شد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ஐற£ℒἶ†дஐ ، روناك عاشق ، Samaneh77 ، rezaak
آگهی
#2
چ جالب سانسور شده بود
حتي فكرشم نميكردم بازم ادم پشت سر أمام 
باشه!؟
دم از بازي حكم ميزني...!
دم از حكم "دل❤" ميزني...
پـــس به زبان قمار برايت مــي گويم…!
قــمار زندگــي را به كــسي با ختم كه"تــك"
"دل❤" را با "خشـت♦" بريد...
جريمه اش "يك عمر" "حـسرت" شد
باخت زيبايي بود…!!!
ياد گرفتم به "دل❤" "دل❤" نبندم
ياد گرفتم از روي "دل❤" حكم نكنم
"دل❤" را بايد "بــُر" زد...
==============================================
عکسی که سی سال سانسور شد 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عکسی که آدولف هیتلر نمی‌خواست کسی ببیند!
  (تصاویر) «مادر مهاجر»؛ عکسی که جاودانه شد
  (تصاویر) ماجرای عکسی که جهان را تکان داد
  سانسور تاریخی. . .
  عکسی قدیمی از یک زوج سرخ پوست در سال ۱۹۱۲
  عکسی از زنده به گور کردن واقعی در 130 سال قبل ایران !
  اعتصاب مطبوعات؛ چهار روز سکوت پس از ۷۰ سال سانسور
  اسناد جدید سیا: سانسور دخالت انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد
  عکسی از آدولف هیتلربدون سیبیل
  عکسی از جوانی مرحوم مصدق

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان