امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آغاز کنفرانس یالتا

#1
66سال پیش در روز 4 فوریه سال 1945 میلادی در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم کنفرانس یالتا با حضور استالین ، روزولت و چرچیل درشبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه کار خود را آغاز کرد.




در کنفرانس یالتا، فرانکلین روزولت، رئیس جمهور آمریکا، وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا و جوزف استالین رهبر شوروی که در واقع میزبان کنفرانس بود، شرکت داشتند.

در مدت یک هفته برگزاری این کنفرانس سران متفقین در مورد سرنوشت آینده آلمان و ژاپن که در شکست آنها دیگر تردیدی وجود نداشت ، تصمیم گرفتند.

در واقع ، کنفرانس یالتا به نوعی تقسیم جهان و غنائم جنگی میان فاتحان جنگ جهانی دوم محسوب می شد.

سران متفقین در یالتا تصمیم گرفتند آلمان را غیرنظامی کرده و خاک آن را به 3 منطقه اشغالی تقسیم کنند که چرچیل موفق شد روزولت و استالین را قانع سازد که منطقه ای از خاک آلمان نیز به فرانسه اختصاص یابد.

در مورد کشورهای اروپایی که از یوغ اشغال آلمان نازی آزاد شده بودند ، سران متفقین در یالتا به توافق رسیدند این کشورها را در انتخاب سرنوشت خود آزاد بگذارند ، البته به استثنای سرزمین هایی که شوروی قصد داشت به خاک خود منضم کند.

اما استالین برخلاف تعهد خود رژیم کمونیستی را به تمام کشورهای اروپای شرقی و مرکزی که توسط ارتش سرخ آزاد شده بودند ، به استثنای اتریش ، تحمیل کرد.

در عین حال ، پس از این که آمریکا از بمب اتمی در جنگ با ژاپن استفاده کرد و چند روز قبل از تسلیم شدن این کشور ، ارتش شوروی به سرعت مناطقی را در خاور دور اشغال کرد.

به این ترتیب ، در روز 4 فوریه سال 1945 میلادی کنفرانس یالتا با حضور استالین، روزولت و چرچیل ، فاتحان جنگ جهانی دوم کار خود را آغاز کرد.

در جریان این کنفرانس فاتحان جنگ ، جهان و غنائم جنگی را بین خود تقسیم کردند
عضو گروه تاریخ انجمن
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان