امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تخریب میراث 5000 ساله جهانی یونسکو توسط دزدان

#1
دزدان آثار نقاشی 5000 ساله ثبت شده درفهرست یونسکو را تخریب کردند.

به گزارش اسپانیش دیلی، یک اثر ثبت شده درفهرست میراث جهانی یونسکو متعلق به کشور اسپانیا و با 5000 قدمت به دست دزدانی که قصد داشتند آن را از دیواری در غار "لس اسکولارز" جدا کنند، تخریب شد. طبق همین گزارش بازدید کنندگان از این غار که در امتداد سواحل مدیترانه قرار دارد، متوجه تراشه‌ها و پوسته‌ها ونیز تکه‌هایی از سنگ شدند که کف زمین پراکنده شده بود.

"خوزه آنتونیو بروکال" مدیر فدراسیون اسپانیا شناسی از منطقه "اندولوزیا "با انتقاد از شرایط نگهداری از این آثار گفت:«آثاری مشابه این بسیار زیاد است که به حال خود رها شده و نیازمند حفاظت جدی است. هرچند برخی اقدامات قانونی درحفاظت ازاین سایت وجود دارد اما هیچ اراده سیاسی برای اعمال این مقررات وجود ندارد.»

وی یادآور شد هرچند نمی‌توان انتظار داشت که دربرابر هر غاری یک مامور پلیس مستقر شود اما باید سیستم نگهبانی دقیق و هوشمندانه وایجاد دفتر مراقبت به طور ادواری موقعیت را پیرامون این آثار تحت کنترل قرار داد و درنهایت دربرخی موارد جز بستن ورودی غارهای بسیار حساس هیچ گزینه دیگری برای حفاظت از آثار میراث جهانی وجود ندارد.

شهردار" سانتا النا" دراستان" ینه" ، این رفتار را وندالیسم آشکار از سوی افرادی بی‌رحم توصیف کرد که خسارت غیر قابل جبرانی به این آثار وارد کرده‌اند.

استان ینه در اسپانیا دارای 42 سایت باستانی است که بسیاری از آن‌ها درفهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این آثار به طور آزادانه دردسترس عموم مردم قرار دارند وتاکنون هیچ اقدام حفاظتی درمورد آن ها انجام نمی‌شده است. مقامات پلیس اسپانیا هم اکنون درحال تلاش برای کشف عاملان این حادثه هستند.

تخریب میراث 5000 ساله جهانی یونسکو توسط دزدان 1
تخریب میراث 5000 ساله جهانی یونسکو توسط دزدان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان