امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کشف یک مورد 1500 ساله مبتلا به سندروم دان

#1
درجریان بررسی‌های انجام شده از سوی دانشمندان در همکاری با دانشگاه "بوردو" فرانسه محققان مطمئن شدند که یک مورد از اسکلت کشف شده در یک گورستان قرون وسطایی در شرق فرانسه علایم کاملا بارزی از سندرم داون را نشان می‌دهد.

به گزارش نیوساینتیست این اثر درواقع یک مورد 1500 ساله مبتلا به سندروم دان است که قبلا توسط باستان شناسان کشف شده بود، از سوی برخی متخصصان مبتلا به سندرم دان تشخیص داده شد اما ازآن زمان تا کنون این مسئله مورد بحث و تردید بود. اخیرا یک تیم پژوهشی موفق شد با ارائه شواهد علمی دقیق تر این فرضیه را اثبات کند.این کهن‌ترین نمونه از مبتلایان به سندروم داون است که تاکنون کشف شده و متعلق به کودکی در 1500 سال پیش در فرانسه قرون میانه است.

به گفته باستان شناسان نحوه دفن این کودک نشان میدهد که این کودک برخلاف معمول دراین قبیل موارد گرفتارهیچ گونه انگ و یا تحقیر اجتماعی نبوده است.

به گفته "متا ریولات" سرپرست این تیم پژوهشی اسکلت این کودک دارای جمجمه‌ای با پیشانی کوتاه و پهن بوده و قاعده جمجمه نیز کاملا صاف و پهن بود.همچنین این اسکلت دارای استخوان‌های نازکی بود که در میان مبتلایان به سندروم دان وجود دارد. این بیماری یک اختلال ژنتیکی است که مبتلایان، به جای دو نسخه کروموزوم 21 دارای سه نسخه از این کروموزوم هستند. ریولات و گروه تحقیقاتی او همچنین یادآور شده‌اند که این کودک نیز بدون هیچ تفاوت خاصی همانند دیگر 94 مورد دیگربا یک طرز مشخص وآیین مشابه دیگران دراین گورستان دفن شده است.

این امر تاحدی می تواند نشان دهد که صاحب این اسکلت ظاهرا درطول زندگی خودنیز به دلیل این ناتوانی جسمی و ذهنی، گرفتار هیچ نوعی انگ و تحقیر اجتماعی نبوده است.

کشف یک مورد 1500 ساله مبتلا به سندروم دان 1
کشف یک مورد 1500 ساله مبتلا به سندروم دان 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان