امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایرانی بودن منشاء هویت ماست

#1
رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: هویت ملی از هویت فردی نشأت می‌گیرد و ایرانی بودن ما منشاء هویت ما می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمد علی سبحان اللهی در نشست کارگروه هویت و همبستگی ملی که شامگاه چهارشنبه(21 خرداد)، در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: توسعه، ایده حرکت هر ملتی است و برای دست یافتن به توسعه منابعی مورد نیاز است که فرهنگ و تنوع فرهنگی یکی از این منابع است..

وی افزود: تفاوت‌های فرهنگی موجود در یک جامعه نه تنها چالش نیست بلکه فرصتی است که می‌تواند پایه‌های تحکیم را فراهم آورد زیرا در خلقت انسان نیز این تفاوت‌ها وجود دارد که مهمترین آن تفاوت میان زن و مرد است و خود عاملی برای تحکیم میان انسانهاست.

سبحان اللهی خاطرنشان کرد: نباید به دنبال این باشیم که همه به یک شکل فکر کنند زیرا تک تک انسانها و تفکر تک تک آنها محترم است و سیره پیامبران نیز به عنوان مبلغ همین بوده است که در قرآن نیز به آن تحت عنوان «لا اکراه فی الدین» اشاره شده است.

وی ادامه داد: هویت ملی از هویت فردی تک تک افراد جامعه تشأت می‌گیرد که منشاء این هویت‌ها می‌تواند ارزش‌های اخلاقی و مذهبی یک جامعه باشد و منشاء هویت ما نیز ایرانی بودن ماست.

رئیس دانشگاه خوارزمی اذعان کرد: هر تمدن ویژگی‌هایی دارد و این تمدن‌ها و ارتباط با جهان خارج نیز یکی از عواملی است که می‌تواند به هویت ما شکل دهد به طوریکه از تمدن غرب نیز می‌توانیم چیزهای مثبت زیادی یاد بگیریم.

وی ضمن اشاره به پارادایم‌های فکری و نقش آنها در هویت ملی گفت: پارادایم‌های فکری به ما هویت می‌بخشد و وظیفه همه ماست که تا این افکار را درست جهت‌دهی کنیم تا در هویت ملی ما سهم مثبتی داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما باید ایرانیت خود را که منشاء و منبع هویت ماست را به مردم بشناسانیم تا با شناخت تمدن ایرانی در کنار دیگر تمدن‌ها در شکل گیری هویت ملی نقش مناسبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی یادآورشد: یکی از مشکلات کنونی جامعه ما، عدم تعهد سازمانی است زیرا هر کس فقط به منافع خود می‌اندیشد و به همین دلیل باید پارادایم‌های فکری را در جهت توسعه قرار دهیم تا پیش از هر چیز به منافع و مصالح ملی فکر کنیم نه فردی و شخصی تا همه بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در شکل‌گیری هویت ملی گفت: با توجه به قومیت و افکار مختلف دانشجویان در دانشگاه و وجود تفاوت‌هایی میان آنان، باید برای تک تک افراد برنامه داشته باشیم تا پارادایم‌های فکری را به سمت شکل‌دهی هویت ملی جهت‌دهی و تغییر دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات مدیریت فرهنگی سابق دانشگاه خوارزمی تک‌بعدی نگرش بوده است به طوریکه برای 11 هزار دانشجوی این دانشگاه فقط یک برنامه فرهنگی واحد وجود داشت که امیدواریم با تغییرات شکل گرفته این مشکل حل شود.

دکتر سبحان اللهی در پایان گفت: تمام برنامه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید در جهت رفع نیازهای جامعه باشد، به همین خاطر تصمیم داریم رشته‌هایی که مورد نیاز جامعه هستند را تقویت کنیم و در طرف مقابل ممکن است برخی رشته‌ها حذف شوند.

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
 سپاس شده توسط نازلی=997664$%$%^4
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فرمول بیست هویت اجتماعی
  فوق ادراک بودن خدا _ قرابت معنایی
  تحصیل حدود ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های آمریکا
  استفاده از ظرفیت اساتید ایرانی خارج از کشور در واحد علوم تحقیقات
  علوم انسانی مبتنی بر ارزش های ایرانی اسلامی توسعه می یابد
  امکان جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های خراسان‌شمالی فراهم می‌شود
  آیین نامه استفاده دانشگاه آزاد از اساتید خارجی و یا ایرانی مستقر در خارج، تدوین می‌شو
  بحران هویت در کمین دانشجویان سال اولی
  مقـــــاله :|جوانی و شکل گیری هویت
  اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ به بهانه تحریم‌های بین‌المللی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان