امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

عراقچی: در همه موارد مهم اختلاف وجود دارد

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عراقچی: در همه موارد مهم اختلاف وجود دارد 1

عراقچی: در همه موارد مهم اختلاف وجود دارد
[color][size][font]
عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین به شبکه العالم گفت: تقریبا در همه موضوعات مهم اختلاف نظر وجود دارد و دو طرف نتوانسته‌اند در هیچ موضوعی اختلاف را کم کنند.[/font][/size][/color]

به این


 
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "عباس عراقچی" مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین به شبکه "العالم" (Alalam) گفت: «تقریبا در همه موضوعات مهم اختلاف نظر وجود دارد و دو طرف نتوانسته‌اند در هیچ موضوعی اختلاف را کم کنند.»

عراقچی ابراز امیدواری کرده که این اختلافات کاهش پیدا کند، اما گفته نمی‌توان به صورت قطع گفت که نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

عضو تیم مذاکره کننده ایرانی افزود: «در مورد همه موضوعاتی که در دستور مذاکرات است، کماکان اختلاف وجود دارد، که درباره بعضی از این موضوعات گزینه هایی پیشنهاد شده و وجود دارد؛ ولی هنوز توافق نشده و در بعضی از این موضوعات، هنوز به گزینه هایی نرسیده ایم که بررسی کنیم.»

عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر ایران گفت: «در صورت نرسیدن به توافق تا مهلت تعیین‌شده تمایل چندانی به تمدید شش ماهه دوم نیست.»

عراقچی گفت: «گزینه‌های مورد اختلاف مشخص شده و بحث‌ها برای تصمیم‌گیران سیاسی آماده شده است.»
 

او سفر وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ به وین را در همین راستا ارزیابی کرده و گفت: «اگر با حضور آنها توافقی حاصل شود، دوباره از روز دوشنبه دو طرف به جلسات فشرده خود در سطح سیاسی باز خواهند گشت تا این توافقات در سطح بالا در قالب متن توافق نگارش شود.»

عراقچی گفته است که مذاکره شش‌جانبه یا رسمی با حضور وزرای خارجه در وین برگزار نخواهد شد و دیدارها به صورت دوجانبه خواهد بود.
 

یک مقام امریکایی که خواسته نامش فاش نشود با تایید اختلاف عمیق با هیات ایرانی به خبرگزاری رویترز(Reuters) گفت: «مواضع ما در برخی موضوعات از جمله غنی‌سازی اورانیوم فاصله زیادی دارد.»
 

هفته گذشته رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای، در دیدار با کارگزارن نظام اسلامی، با اشاره به نیازهای کشور مبنی بر غنی سازی اورانیوم، به وجود اختلاف جدی میان جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های غربی بر سر میزان ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم اشاره فرمودند.
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب (leader.ir)، ایشان در دیدار با کارگزاران نظام فرمودند: «طرف مقابل به مرگ گرفته که به تب راضی بشوید. هدف آنها این است که جمهوری اسلامی را در باب ظرفیّت غنی‌سازی مثلاً - که یکی از مسائل است - به ده هزار سو راضی کنند، منتها از پانصد سو و هزار سو شروع کرده‌اند، که حدود ده هزار سو مثلاً محصول حدود ده هزار سانتریفیوژ - همین قدیمی‌هایی که از قبل داشتیم و داریم - است. هدف آنها این است.
مسئولین ما میگویند ما به ۱۹۰۰۰۰ سو احتیاج داریم. ممکن است این نیاز مال امسال و دو سال دیگر و پنج سال دیگر نباشد، امّا این نیاز قطعی کشور است، خب، باید نیاز کشور تأمین بشود. اصل حرفی که آمریکایی‌ها در این قضیه دارند، حرف ناحقّی است. یک کشوری احتیاج به انرژی هسته‌ای دارد، خودش با تلاش خود، با دنبال‌گیری خود، بدون اینکه از کسی دزدی کند، بدون اینکه با کسی ساخت‌وپاخت بکند، توانسته این علم را، این دانش را، این فنّاوری را برای خود فراهم کند؛ حالا واایستاده‌اند که نه، نباید. خب چرا؟ این «نباید» چه منطقی دارد؟
میگویند ما از بمب هسته‌ای میترسیم! اوّلاً تضمین برای جلوگیری از سلاح هسته‌ای راه‌های خودش را دارد؛ اشکالی هم ندارد. ثانیاً اگر بنا است که راجع به مسئله‌ی سلاح هسته‌ای کسی نگران باشد، آن، آمریکا نیست.»
پاسخ
 سپاس شده توسط **~ZaHrA~**
آگهی
#2
میسی Huh
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عراقچی: در همه موارد مهم اختلاف وجود دارد 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
Heart شاخص‌هایی دال بر مداخله خارجی در کشور وجود دارد
  تصورات غلطی که درباره روش‌های پیشگیری از کرونا وجود دارد
  زمان مهار کرونا به رفتار اجتماعی بستگی دارد
  درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد
  امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا وجود ندارد اما ...
  مقاومت‌هایی در اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی وجود دارد
  ترامپ چه برنامه ای برای ایران دارد؟
  برگزاری حج به نظر عربستان بستگی دارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان