امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

طرح اکران ویژه رمضان۹۱ شکست خورد

#1
امسال نیز طرح اکران ویژه ماه رمضان یا همان طرح موسوم به اذان تا اذان، در سینماهای تهران اجرا شد اما با این تفاوت که در ادامه اکران ناموفق سینماها و گیشه‌های کم رونق بهار، این طرح نیز به دلیل نبود اطلاع‌رسانی درست شکست خورد.

بیش از یک هفته از آغاز طرح اکران ویژه رمضان در سینماهای تهران می‌گذرد اما همچنان با وجود اضافه شدن دو سانس بعد از افطار و بلیت نیم‌بها، فروش فیلم‌ها در وضعیت خوبی قرار ندارد. اگر فیلم پرمخاطب "خوابم می‌آد" رضا عطران نیز هم اکنون در پرده سینماها نبود، وضعیت بدتر نیز می‌شد.
طرح اکران ویژه رمضان۹۱ شکست خورد 1

متاسفانه این طرح که طی چند سال گذشته رونق زیادی به اکران ماه رمضان داده بود به دلیل برخی اتفاقات و نبود اطلاع رسانی درست امسال شکست خورد. با اینکه گمان می‌شد ممکن است این طرح با پایان روزهای بدون مخاطب، سینمای ایران را دوباره به شرایط رونق بازگرداند اما با اجرایی شدن این طرح نیز شرایط نابسامان سینمای ایران در بخش اکران فیلم ها تغییری نکرد.

پخش‌کنندگان و مدیران سالن‌های سینمایی با گله از وضعیت موجود معتقدند که از دلایل شکست این طرح به نبود اطلاع‌رسانی مناسب و حضور نداشتن فیلم‌های جدید در اکران باید اشاره کرد.

رمضان پارسال فروش میلیاردی داشتیم، اما امسال...

علی سرتیپی تهیه‌کننده و مدیر دفتر پخش فیلمیران در این ارتباط به مهر می‌گوید: متاسفانه این طرح امسال راضی‌کننده نبود. یکی از دلایل اصلی این موضوع هم به همراهی نکردن حوزه هنری برمی‌گردد. از طرف دیگر هیچ نوع تبلیغات مناسبی برای آغاز این طرح انجام نشد. ظاهرا کسی دغدغه این طرح را نداشت به همین دلیل پیگیر تبلیغات آن نشدیم.

وی می‌افزاید: سال‌ها قبل در ارتباط با تبلیغات این طرح خصوصا از طریق تلویزیون خیلی پیگیری می‌شد و مهندس ضرغامی نیز بیشتر همکاری می‌کردند. امسال اما مردم و مخاطبان سینما در جریان برگزاری این طرح و حتی نیم بها شدن بلیتها نیستند. از طرف دیگر فیلم جدید و یا حتی فیلم خوبی نیز برای این طرح اکران نشد.

سرتیپی که هم اکنون پخش "خوابم می‌آد" را برعهده دارد، با اشاره به موفقیت این طرح در سال‌های گذشته، می‌گوید: سال پیش اگر خاطرتان باشد فیلم‌های "ورود آقایان ممنوع"، "اینجا بدون من" و "سوت پایان" در این فصل اکران بود. ما هر شب در سینما آزادی با مراسم افطاری برای فیلم رامبد جوان میزبان مخاطبان بودیم و یا نیکی کریمی در گیشه سینما به مخاطبان فیلم خود بلیت می‌فروخت. سینما در ماه رمضان سال گذشته حال و هوای خیلی خوبی داشت.

وی در این باره تاکید می‌کند: با اینکه مخاطبان از فیلم "خوابم می‌آد" استقبال کردند اما ما در ماه رمضان با افت فروش روبرو بودیم. سال گذشته برای فیلم "ورود آقایان ممنوع" در ماه رمضان با فروش یک میلیاردی روبرو شدیم این رقم با فروش امسال قابل مقایسه نیست. امیدوارم فیلم "کلاه قرمزی و بچه ننه" در اکران عید فطر بتواند رونق دوباره به سینمای ایران بدهد و این شرایط را دگرگون کند.

همه با بی‌تفاوتی با این طرح برخورد کردند

سعید خانی مدیر پخش نسیم صبا که هم اکنون فیلم "همه چی آرومه" را در اکران دارد معتقد است که این طرح امسال با شکست روبرو شده است و ادامه این وضعیت به ضرر سینما است. وی در گفت‌وگو با مهر تأکید کرد: متاسفانه اطلاع رسانی درستی برای اجرای این طرح صورت نگرفت. سال‌های گذشته تیزر اجرای این طرح در نوبت‌های مختلف از تلویزیون پخش می‌شد و یا برای اطلاع رسانی مردم آغاز این طرح زیرنویس می‌شد. در نتیجه مخاطبان بیشتری در جریان قرار می‌گرفتند.

وی می‌افزاید: مردم با وجود این شرایط نمی‌دانند که بلیت‌ها نیم بها است. هنوز آنها فکر می‌کنند که فقط سه شنبه‌ها مانند گذشته بلیت‌ها نیم بها است و خبری از دو سئانس پایانی شب ندارند. به طوریکه سه شنبه گذشته ما با فروش بهتری به نسبت روزهای قبل روبرو بودیم. متاسفانه امسال هیچ انرژی پشت این طرح قرار نگرفت و همه با بی‌تفاوتی با آن برخورد کردند. البته باید در نظر بگیریم که خیلی فیلم های خوبی هم دراین طرح اکران نشد.

مخاطبان سینما فرهنگ هنوز قهر نکرده است

اما علی هیربد، مدیر سینما فرهنگ به نسبت دیگران از فروش فیلم در این سینما و استقبال مخاطبان احساس رضایت نسبی دارد و در این باره عنوان می‌کند: بهتر بود فیلم‌های جدید به اکران ماه رمضان اضافه می‌شدند اما متاسفانه هیچ صاحب فیلمی قبول نکرد فیلم خود را در این ماه اکران کند.

وی می‌گوید: با این حال فیلم "خوابم می‌آد" خوشبختانه هنوز با استقبال خوبی روبرو است. ما شب گذشته در سانس‌های پایانی شب تمام سالن برای این فیلم از مخاطب پر بود. اما فیلم‌های دیگر این وضعیت را ندارند. باید توجه کنیم که "خوابم می‌آد" ۸۰ درصد فروش خود را کرده‌است. و قطعا در هفته‌های آینده جوابگو نخواهد بود. البته شورای صنفی برای آنکه بتواند فیلم جدید را به چرخه اکران وارد کند خیلی تلاش کرد.

هیربد درباره تبلیغات برای این طرح عنوان می‌کند: به عقیده من خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها خیلی برای آغاز این طرح تلاش کردند و از این طریق تبلیغ شد. من شخصا معتقدم که به نسبت چند ماه اول سال گذشته ما وضعیت خوبی داریم و راضی هستم. مخاطب سالن سینمای ما هنوز قهر نکرده است.

کاووش: هیچ سالی این طرح در روزهای اول موفق نبود

بنابر این گزارش پیش از این قرار بود فیلم‌های "کلاه قرمزی و بچه ننه"، "بی‌خداحافظی" و یا "تو و من" در این طرح قبل از عید فطر اکران شود. اما هیچ کدام از صاحبان فیلم‌ها با این موضوع موفقت نکردند.

در همین ارتباط حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش می‌گوید: به عقده من این طرح هنوز جا نیفتاده است. هیچ سالی در روزهای ابتدایی این طرح با موفقیت روبرو نبود. قبول دارم که تبلیغات مناسبی برای این طرح صورت نگرفت و فیلم جدیدی نیز وارد چرخه اکران نشد. اما ما تلاش می‌کنیم که فیلم جدید وارد این طرح شود. فراموش نکنیم که همکاری نکردن حوزه هنری نیز باعث رکود این طرح شد.

باوجود تمام این اظهارات وضعیت پیش آمده برای طرح ویژه رمضان نیز با توجه به شرایط پیش آمده قابل پیش‌بینی بود. امسال سینمای ایران بهار خوبی نداشت. از طرف دیگر اتفاقات پیش آمده برای دو فیلم اکران نوروزی و نبود انتخاب درست برای اکران فیلم با توجه به نیاز مخاطب این شرایط به بحرانی دنباله‌دار برای سینمای ایران بدل کرده‌است.
...عاشقی کـــــــــار هر عیاش نیست...

...غـــــم را کشیدن کار هر نقاش نسیت...


طرح اکران ویژه رمضان۹۱ شکست خورد 1
پاسخ
 سپاس شده توسط کامران2 ، FARID.SHOMPET
آگهی
#2
چه بد ConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused ایشا الله دوباره طرح اکران اجراشههههههههههههههههههههههSmileBlush
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طرح اکران ویژه رمضان۹۱ شکست خورد 1
سپاس یادت نره عزیزمHeart
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آداب معاشرت با خانم ها ویژه نامزد ها
  شکست عهد من

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان