امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه تیراندازی با كمان در جهان

#1
Shocked 
کشف یک سرتیر سنگی در آفریقا این نظریه را پدید آورد که تیر و کمان در این قاره و حدود 50000 سال قبل اختراع شده است.

پیش از 25000 سال پیش از میلاد:

کشف یک سرتیر سنگی در آفریقا این نظریه را پدید آورد که تیر و کمان در این قاره و حدود 50000 سال قبل اختراع شده است. شاید این به عنوان ابتكاری در تولید نیزه بوده باشد. تیر کوتاه تر باعث می شد که شکار حیوانات در حال حرکت در جنگلهای پوشیده از درخت بهتر و دقیق تر از نیزه های بلند انجام شود.
25000 تا 18000 سال پیش از میلاد:

سرتیرهای آبدیده شده با آتش استفاده شد . سرتیرهای سنگی تبدیل به سرتیرهای نوک تیز شدند و در شکافی قرار گرفتند و با کمک رگ و پی در جلوی تیر بسته شدند. پر هم به شفت تیر اضافه شد و با رگ و پی محکم شد .

18000 تا 9000 سال پیش از میلاد:

11000 سال قبل از میلاد: در یک گور در غار سن دیه گو در سیسیل ایتالیا اسکلتی پیدا شد که یک سرتیر در لگن او گیر کرده بود .شفت هایی که در آلمان یافته شده است به حدود 9000 قبل از میلاد بازمی گردند.

9000 تا 6000 سال پیش از میلاد:

کمان هایی که در دانمارک یافت شده اند حدودا بین سالهای 8000 تا 6000 سال قبل از میلاد قدمت دارند .این کمانها یک تکه بوده و از چوب درخت سرخدار یا ناردون قرمز بوده و تیلر دارند . (با خمش مساوی در بالا و پایین لیمب ها)


3300 قبل از میلاد: یک مرد 45 ساله در یخچالهای طبیعی آلپ جایی که الان در نزدیکی مرز ایتالیا و اتریش قرار دارد فوت کرد. باقیمانده جسد او در 11 سپتامبر 1991 (20 شهریور 1370 خورشیدی) پیدا شد. پس از چند سال مطالعه "اوتزی" نحوه زندگی و کار او را آشکار کرد.
او لباسی از چرم و عبایی ضد آب از جنس علف و کفشهایی پارچه ای با پوشش علف برای جلوگیری از ورود آب پوشیده بود. او همچنین کوله پشتی ای داشت که لوازمش داخل آن بود. یک تیردان با 14 تیر، یک خنجر سنگی و شگفت آور تر از همه: یک تبر مسی.دلیل این تعجب این بود که تا پیش از آن زمان استخراج مس هزار سال بعد از آن تصور می شد (که الان در کتابهای تاریخ اصلاح شده است).بعد از اینکه جای زخم و موهای او بررسی شد، مشخص شد که مقادیر زیادی مس و آرسنیک در آنها وجود دارد که نشان از طولانی بودن زمان استخراح و ذوب مس دارد. این نشان می دهد که معدن سنگ مس، شاید او مس را از همان معدن قدیمی در 120 کیلومتری آن محل در جنوب ایتالیا استخراج و سپس در کوره ای برای ساختن تبر مسی ذوب كرده است.تیردان او زبانه ای برای دور نگه داشتن پر تیرهایش از آب داشته است. تیرهای چوبی او با سرتیر های سنگی مسلح شده بودند. بعضی از تیرهای او کوتاه تر از بقیه بودند و به نظر می آید توسط یک شخص راست دست درست شده باشند. تیرهای بلندتر توسط یک شخص چپ دست درست شده اند. اینکه چرا او هر دو نوع تیر را به همراه داشته است، هنوز مشخص نشده است. یک سناریو برای زندگی او این است که او در زمستان به معدن مس می رفته است. جایی که او سنگ مس استخراج می کرده و تبر مسی می ساخته است. احتمالا برای فروش آن .در طول تابستان او گله گوسفندانش را به چرا می برده است. و شاید از تیر و کمان خود برای محافظت گوسفندانش از گرگها و یا برای شکار استفاده می کرده است. ممکن است بعضی از تیرهایش را با معاوضه با تبرهای مسی که می ساخته، بدست آورده باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت مجله تیراندازی به آدرس دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.primitivearcher.com مراجعه کنید. بررسی های بیشتر نشان داد که یک سرتیر سنگی در بازوی چپ او وجود دارد. بعضی معتقدند این زخم چندان پیش از مرگ او ایجاد نشده است. این زخم می تواند موجب خونریزی و افت دمای بدنش و در نهایت مرگ او شده باشد.

3000 تا 1000 سال پیش از میلاد:

2800 قبل از میلاد: برای اولین بار تیر مرکب ساخته شد. مصریان زودتر از سایرین این تیرها را ساختند. بدنه ای از چوب و با سری از شاخ حیوانات که با چسب و رگ و پی حیوانات به هم متصل شده بودند. کمانهای بدون زه شبیه به "C" بودند و به دو نفر برای زه کردن آنها نیاز بود. زه از روده گربه و گوسفند بدست می آمد.کمانها بسیار سبک بودند و وقتی با تیرهای مرکب استفاده می شدند 366 متر برد داشتند و زره های مورد استفاده در آن روزگار معمولا محافظان خوبی در برابر این تیرها نبودند. مصری ها از تیراندازان پشت سر ارابه های سبک استفاده می کردند. این کار یک دنباله ای از نیروها را تشکیل می داد که قادر بودند جناح های دشمن را به طرز ویران کننده ای دور بزنند.

2600 قبل از میلاد: هرم کارال واقع در 125 کیلومتری لیما، پایتخت پرو در آمریکای جنوبی برای تشکیل یک شهر بزرگ و معظم ساخته شد. بزرگترین هرم پله دار از نظر مواد مورد استفاده از هرم های مصر پیشی گرفته است. از رودخانه نزدیک برای ابیاری کردن مزرعه های کتان. که بعدا برای تجارت با ماهی به دهکده ماهیگیری برده می شد، استفاده شد. این شهر مفید و صلح آْمیز برای تجارت تا 600 سال بعد سرپا بود. (حفریات باستان شناسی برای کشف نحوه زندگی سکنه ادامه دارد)
2500 قبل از میلاد: آکدی ها با استفاده از سربازان تیرانداز بر سومری ها پیروز شدند.
1500 تا 1027 قبل از میلاد: نخستین اشارات به کمان CrossBow در چین.
1479 تا 1426 قبل از میلاد: سوتموس 3، شاه مصر، خبر از در اختیار داشتن نیروهایی ماهر در تیراندازی و سوارکاری می دهد. که آنها را به نمایش عمومی (رژه) می گذارد. او امپراتوری خود را تا سوریه و سودان گسترش می دهد. او تعدادی پرستش گاه و مقبره به یادگار این پیروزی ساخت.
1288 قبل از میلاد: جنگ کادش بین فرعون رامسس دوم و شاه هیتیت ها "موتالو" درگرفت. تیراندازان سریع مصری که بر ارابه ها سوار بودند نقش زیادی در از هم پاشیدن نیروهای هیتیت ها داشتند.
1260 تا 1240 قبل از میلاد: فیلوکتتس، تیر و کمان هراکلیوس را برای روشن کردن هیزم مرده سوزی بکار برد و با این كار تیرانداز مشهوری شد. در حالی که تروا محاصره شده بود، او توسط ماری گزیده شد و از صحنه نبرد کنار رفت. پس از آنکه یک غیب گو، پیش بینی کرد که تروا تنها به کمک تیروکمان هراکلیوس (هرکول) شکست خواهد خورد، اودیسوس و دیومدس، از جنگجویان یونانی برای متقاعد کردن فیلوکتتس رفتند و او را متقاعد کردند که همراه آنها به تروا برود. پس از اینکه زخم او خوب شد و پاریس پسر شاه تروا را کشت، راه تصرف شهر به کمک اسب تروا هموار شد.
1209 قبل از میلاد:مرنپا ، پسر رامسس دوم (فرعون مصر) از تیراندازان خود برای غلبه بر نیروهای لیبی که به او حمله کرده بودند، استفاده کرد. در این نبرد 9400 تن از نیروهای لیبی کشته شدند.
1200 تا 700 قبل از میلاد: تیراندازان آسوری که از ارابه هایشان تیراندازی می کردند، ارابه ها را به حفاظ مجهز کردند. در چین نجبا مدرسه ای را تاسیس کردند که در آن تیراندازی، موسیقی، آیین مذهبی، ارابه رانی، ریاضیات و نوشتن تعلیم داده می شد.
تاریخچه تیراندازی با كمان در جهان 1
...عاشقی کـــــــــار هر عیاش نیست...

...غـــــم را کشیدن کار هر نقاش نسیت...


تاریخچه تیراندازی با كمان در جهان 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Ali MuSiC
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان