امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مطالبی در مورده جن اگه میترسی نیا(جالبههههههههه)

#1
                             *به نام خدا* 


جن ها دارای عمر بسیار طولانی می باشند که انسان ها چنین عمری ندارند.طولانی ترین عمر در میان اجنه مربوط به شیطان است،چرا که او هزاران سال قبل از خلقت حضرت آدم آفریده شده و تا روز قیامت هم زنده خواهد بود البته در بعضی از کتب روائی ما وارد شده است که پایان عمر شیطان تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود که امام مهدی(عج) پس از ظهور خود،آن معلون را احضار می کند و با شمشیر خود گردنش را می زند و به عمر او پایان می دهد.وقتی شیطان از اطاعت خدا سرپیچی نمود و بر حضرت آدم(ع)سجده ننمود را درگاه خداوند طرد شد.شیطان مطرود از خداوند باری تعالی به خاطر آن همه عبادتش اجر و مزدی طلب نمود؛تقاضای وی از درگاه احدیت این بود که او را تا روز قیامت زنده نگه دارد و عمرش را طولانی کند،چنانکه در قرآن کریم به این مطلب اشاره شده:
((شیطان گفت:مرا تا روزی که مردم برانگیخته می شوند مهلت ده و زنده بگذار، فرمود:تو از مهلت داده شدگانی)).    





اجنه داراي مکان زندگي و مسکن هستند.قضايايي در کتابهاي مختلف از مکانهايي نوشته اند که داراي اجنه اشرار بوده و هرکس به آن منطقه پا مي گذاشته مورد آزار اجنه واقع مي شده است،اين بدين معناست که اجنه هم در جاي خاص سکني مي گزينند. 

 


جن ها هم مانند انسان ها صاحب خانواده هستند،قوم و خویش دارند،مادر و پدر دارند،برادر و خواهر،عمو و دائی و... دارند.آنها برای خودشان زندگی دارند و در زندگی شان نیز غم و شادی دارند.  



 آنها هم مثل ما محبت به اهلبیت دارند، همانگونه که بعضی از شیعیان انس از شدت عشق و علاقه حاضرند جانشان را فدای معصومین(ع) کنند، جن ها نیز چنین هستند.


جن نمی تواند از غیب خبر دهد. خبرهایی را هم که آنها از آینده می دهند به این صورت است که در صورت نبودن مانع به آسمان ها رفته و اخباری را از ملائکه می شنوند. 
با توجه به آیه 56 سوره ذاریات که خداوند فرموده(جن و انس را نیافریدم مگر آنکه مرا پرستش کنند))، روشن است که اجنه نیز دارای تکلیف می باشند، چرا که امر به عبادت همان تکلیف می باشد و در صورت عمل نکردن به وظایف و تکالیف الهی،عاصی و گناهکار شناخته می شوند و مستوجب عذاب خواهند بود و روایت ((فجعل الطاعة فئ الملائکة و البهائم، و جعل المعصیة فئ الانس و الجن)) اشاره به مکلف بودن انسان و جن دارد، زیرا انسان و اجنه قدرت گناه کردن دارند ولی امر به خودداری و پرهیز از گناه شده اند، این خود یک نوع تکلیف محسوب می شود. بسیاری از جنیان همواره به محضر ائمه(ع) رسیده و سئوالات شرعی و احکام دین خود را از آنان می پرسیدند.
علمای اهل تسنن نیز معتقد به مکلف بودن اجنه هستند، مصطفی عاشور در کتاب خود، قول ایشان را با این جمله که ((الجن مکلفون فی الجملة اجماعا)) بیان می کند.
اجنه مکلف به رعایت تمام احکام اسلامی هستند،حتی اعمالی مثل حج، که ایشان در کنار انسان ها اعمال حج را به جا می آورند چنانکه در وسائل الشیعه آمده است(ان سلیمان قد حج البیت فی الجن و الانس)) حضرت سلیمان پیغمبر(ع) با انس و جن اعمال حج را به جا می آورد.


در دنیای هستی مقام آن کسی بالاتر است که در عبودیت و بندگی از همه پیشی بگیرد، حالا فرقی نمی کند این عبودیت از طرف انسان باشد یا از طرف جن. گاهی انسان و یا جن در اثر عبادت و بندگی به مقام بالائی می رسد که از تمام موجودات حتی از ملائکه و جبرئیل امین که ملک مقرب خداست با ارزش تر می شود،چنان که نبی اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)چنین بود.




اجنه دارای عمر بسیار طولانی می باشند که انسان ها چنین عمری ندارند.طولانی ترین عمر در میان اجنه مربوط به شیطان است،چرا که او هزاران سال قبل از خلقت حضرت آدم آفریده شده و تا روز قیامت هم زنده خواهد بود البته در بعضی از کتب روائی ما وارد شده است که پایان عمر شیطان تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد بود که امام مهدی(عج) پس از ظهور خود،آن معلون را احضار می کند و با شمشیر خود گردنش را می زند و به عمر او پایان می دهد.وقتی شیطان از اطاعت خدا سرپیچی نمود و بر حضرت آدم(ع)سجده ننمود را درگاه خداوند طرد شد.شیطان مطرود از خداوند باری تعالی به خاطر آن همه عبادتش اجر و مزدی طلب نمود؛تقاضای وی از درگاه احدیت این بود که او را تا روز قیامت زنده نگه دارد و عمرش را طولانی کند،چنانکه در قرآن کریم به این مطلب اشاره شده:
((شیطان گفت:مرا تا روزی که مردم برانگیخته می شوند مهلت ده و زنده بگذار، فرمود:تو از مهلت داده شدگانی)).









از اخبار بسیاری این چنین استفاده می شود که قبل از خلقت آدم در روی کره خاکی طایفه جن می زیسته اند.آنها هفت هزار سال پس از زندگی در زمین به خاطر عصیان و نا فرما نیشان مورد قهر خداوند قرار گرفتند.از جمله گناهان بزرگ ایشان فساد و قتل نفس روی زمین بود.
اگر چه بزرگان معنوی آنها ایشان را بسیار موعظه می کردند ولی فساق و گناه کاران از پند و اندرز بزرگان خود پند
نمی گرفتند،تا اینکه مشیت خداوند بر این قرار گرفت که آنان را عذاب دهد.
چرا که هدف خداوند از خلقت انسان و جن عبادتش می باشد.تا این که به فرمان الهی،ملائکه آسمان ها بر زمین نازل شدند و بسیاری از متمردین اجنه را کشتند و گروهی از اجنه را به اسارت بردند که از جمله آن اسرا شیطان رجیم بود.نام اصلی شیطان ،عزازیل(با عزراییل اشتباه نگیرید)است.
جنیان در بند اسارت مشغول عبادت حق تعالی شدند و در میان آنان،عزازیل(شیطان)گوی سبقت را از بقیه ربوده بود به طوری که دو رکعت نماز او شش هزار سال به طول انجامید و به خاطر همین کثرت عبادت،مقام والائی در بین ملائکه و جنیان پیدا کرد.




آنها  مثل ما شادی و خنده دارند،گریه و عزاداری دارند،در مصیبت های وارده ،مجالس عزا و گریه تشکیل می دهند و در مراسم ازدواج و شادی هایشان مجالس سرور و همچنین مثل انسانها مؤمن و فاسق دارند. 






 اجنه  داراي مکان زندگي و مسکن هستند.قضايايي در کتابهاي مختلف از مکانهايي نوشته اند که داراي اجنه اشرار بوده و هرکس به آن منطقه پا مي گذاشته مورد آزار اجنه واقع مي شده است،اين بدين معناست که اجنه هم در جاي خاص سکني مي گزينند.


اجنه وقتی بتوانند مجسم شوند و به هر شکلی در آیند به یقین قدرت کار و سازندگی هم خواهند داشت،چنان که در زمان های دور چنین بوده و آنان بناهای عظیم و وسایل زیادی را ساخته اند.در قرآن کریم آمده است که اجنه برای حضرت سلیمان(ع) کارهایی از قبیل:ریسندگی و بافندگی و غواصی می کرده،از ته دریا جواهرات بیرون می آوردند و قصر و ساختمان های مجلل و حوض ها و استخر های زیبا می ساختند.





کلمه جن به معنای پوشیده و مخفی می باشد، به همین علت در زمان جاهلیت، ملائکه را جن می گفتند؛ چون از چشم انسانها پوشیده بودند و دیده می شدند.
این معنی پوشیده گی و پنهانی در تمام مشتقات کلمه جن جاری است مثلا" جنان به قلب و روح می گویند از باب اینکه پوشیده و مخفی می باشد. جنت به بهشت می گویند چون بر دیدگان ما مخفی است و جنانه هم به سپر می گویند چون شخص هنگام جنگ در پشت آن مخفی می شود. جنین به طفل در رحم می گویند، چون طفل در رحم مادر مخفی است و همچنین جن را جن می گویند چون از دید چشم های ما پنهان و مخفی می باشد.






3پاس و نظر فراموش نشه!!!cryingcryingcryingcrying







پاسخ
 سپاس شده توسط narges 021 ، Unnamed ، TARA* ، ϟ Gσтнıc ναмρıяє Gıяʟ ϟ ، miryam ، doshize ، "♥sadaf♥" ، پریسیما ، tanha_n19 ، @!!!سامان!!!@ ، Avril. ، G◎lḓℯᾔ~Ŝtąr ، BlAcK dAy ، Interstellar ، aliorang ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀
آگهی
#2
بسم الله !
ممنون +سپاسHeart
مطالبی در مورده جن اگه میترسی نیا(جالبههههههههه) 1
پاسخ
 سپاس شده توسط **li@**
#3
منتقل شد مذهبی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Channel
پاسخ
 سپاس شده توسط **li@**


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان