امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مایکل جردن

#1
مایکل جردن 1

مایکل جردن (به انگلیسی: Michael Jordan) (-۱۹۶۳) از مشاهیر بسکتبال آمریکا است. در ۱۷ فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضایت خود، توجه دوستان و همسایگان را به این نوزاد جلب کردند. تولد یک بچه برای هر خانواده ای رخداد شیرین و هیجان انگیزی است، اما این کودک استثنایی خیلی زود توجه آشنایان و مردم محله را جلب کرد.
او در سن ۱۱ سالگی چنان بلند قد بود که همه بدون تردید اعلام کردند که وی باید بسکتبالیست شود و بورسیه بگیرد. بورسیه تحصیلی برای بسکتبالیست های خوب وبا استعداد یک پله ترقی وشانس بزرگ برای درخشیدن در مسابقات کالج است، اما این پسرک سمبل شعار ملی مسابقات حرفه ای من عاشق این بازی هستم شد(I love this game).
او حتی فراتر از تصور خانواده و آشنایان خود رشد کرد وعنوان قهرمان دوران وبرترین ورزشکار ملی را به خود اختصاص داد. ستاره ای که فراتر از تایگر وودز(گلف) و پیت سمپراس(تنیس) درخشید ویک اسطوره شد. این ستاره مرد اول در میان سه قهرمان دوران است ونامش مایکل جردن می باشد.

مایکل جردن 1

در سال ۱۹۹۱ نخستین قهرمانی در ان بی ای را با تیم بولز تجربه کرد و این مقام را در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ تکرار کرد تا به اصطلاح سه قهرمانی پیاپی (three peat) کرده باشد. جردن در اوج شهرت وتوانایی در اوایل فصل ۹۳-۹۴، خود را بازنشسته کرد که مهمترین دلیل بازنشستگی او را می توان مرگ اسرار آمیز پدرش در سال ۱۹۹۴ دانست که اتهاماتی را متوجه مایکل کرد و تعادل روحی وی را بر هم زد. باوجود ترک ناگهانی NBA برای ادامه دوران بازی اش در ورزش بیسبال، وی مجددا در ۱۹۹۵ به بولز بازگشت و آن ها را به سه قهرمانی پیاپی دیگر (یعنی three-peat دوم) در سال های ۱۹۹۶،۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ و نیز ثبت رکورد ۷۲ پیروزی در فصل ۱۹۹۵-۹۶ ان بی ای رساند.
مشکلات خانوادگی وشایعات بار دیگر مایکل را به حاشیه برد و برای بار دوم در ۱۹۹۹ بازنشته شد، اما مجددا برای دوفصل بازی در تیم واشینگتن ویزاردز، در سال ۲۰۰۱ به NBA بازگشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط Ali MuSiC
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  جردن باروز یک حرفه ای تمام عیار
  ماجرای جردن باروز و پیام های جعلی حسن یزدانی + عکس
  مایکل اومانا: تنها به موفقیت برابر الهلال فکر می‌کنیم
  بیوگرافی مایکل کریک
Thumbs Up ده پاس برتر مایکل جردن ویدیو
  مایکل اسین: تورس در میلان خواهد درخشید؛ او به سختی تمرین می کند
  چرا پدر مایکل جکسون به نیوکمپ رفت؟
  برتری جیمز بر جردن و برایانت از لحاظ آمار
  رقابت مایکل جردن و دومینیک ویلکینز
  چرا پدر مایکل جکسون به نیوکمپ رفت؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان