امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شــاپـور آبـاد !

#1
شهر شاپورآباد درشهرستان برخوار استان اصفهان ایران قرار دارد.
این شهر در 18 کیلومتری شهر اصفهان و در مرز کویر واقع است و آب و هوای گرم و خشک دارد و جمعیت این شهر در حدود 5478 نفر است. شغل بیشتر مردم شاپورآباد، کارگری و کشاورزی می‌باشد. منبع آب کشاورزی این شهر آب زیرزمینی است که به علت برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی اکثر چاه‌های آن کم آب شده و سطح آب زیرزمینی افت شدیدی داشته‌است و به تبع آن کشاورزی از رونق افتاده و اکثر مردم از کشاورزی به کارگری تغییر شغل داده‌اند. از لحاظ علمي نيز داراي جايگاه ويژه اي در سطح شهرستان برخوار است.دانش آموزان ،طلاب علوم دینی و دانش جويان زيادي در اين شهر مشغول به تحصيل هستند ولي به لحاظ امكانات علمي و آموزشي در سطح نه چندان مطلوبي قرار دارد.
شاپورآباد کشاورزان و قالی‌بافان زیادی در سطح کشور دارد. ورزش فوتبال، کاراته و ورزش باستاني رونق بسیارزیادی دراین شهردارد.
بناهای تاریخی شهر شاپور آباد
1- برج کبوتر شاپور آباد مربوط به دوره قاجار است و درشهرستان برخوار بخش برخوار، شهرشاپورآباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت۱۷۴۹۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
2-برج دو قلوی شاپورآباد مربوط به دوره قاجار است و درشهرستان برخوار بخش برخوار، شهر شاپور آباد، بلوار امام خمینی، کوچه شهریار واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۱۰۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.
3-تكيه تاريخي علي ابن ابي طالب مربوط به اواخردوره ي صفويه،جهت برگزاري مراسم عزاداري و تعذيه خواني بنا شده ودر خيابان بعثت،خيابان بحرالعلوم، كوچه حسينيه قرار دارد.اين اثر درارديبهشت ماه 1386 به ثبت رسيده است .خوشبختانه با پيگيري هاي مستمر شورا اين مكان تاريخي تعمير وتغيير كاربري داده شدودرحال حاضر محل برگزاري ورزش هاي پهلواني است و تبديل به يك مركز فرهنگي ورزشي شده است.
4-اقامتگاه های آل بویه احتمالا مربوط به قبل ازدوره صفویه می باشد وکاربری آن_ چون جاده ای از منطقه شاپورآباد می گذشته_محل استراحت سپاه ویا تیمار کردن حیوانات می بوده. این مکان درابتدای ورودی شهر وجنب ورزشگاه قرار داردومتاسفانه درحال تخریب است.
شــاپـور آبـاد ! 1
شــاپـور آبـاد ! 1
شما نه جنگیدینو بردین


ما جنگیدیم و باختیم ..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان